בונים עליו באשקלון. טל איילה. צילום: אורי קריספין

טל איילה בריאיון פרידה: "אני לא האשם הבלעדי בירידה של הפועל אשקלון"

טל איילה, השחקן שעל כתפיו הונחו התקוות הגדולות של הפועל אשקלון, מסכם בריאיון פרידה את העונה המוחמצת ביותר בקריירה שלו ובתולדות הפועל אשקלון ומדבר על החלפת המאמן ("עם יובל נעים הפועל אשקלון הייתה נשארת בליגה"), על החזרה המוקדמת למגרש ("יכולתי לסיים פה את הקריירה"), על האוהדים ("חשבו שאני מושיע שיכול להציל את הקבוצה לבד") ועל הכעס ("מישהו מתוך המערכת התסיס את הקהל נגדי")

פורסם בתאריך: 8.6.18 13:38

     

דרכו של טל איילה בהפועל אשקלון אמורה הייתה להיות סוגה בשושנים. בתקופה הנוכחית הוא היה אמור לסיים את העונה כשהוא מוכתר לאחד משחקני העונה אחרי שהצליח במו רגליו להשאיר את הפועל אשקלון עונה נוספת בליגה הראשונה. זה אמור היה לקרות כמובן לאור הכושר הפנטסטי שהציג אשר הוביל לכינויים מתבקשים ביציעים –"המלך", "המנהיג הבלתי מעורער" ו"השחקן מספר אחת". כל טייטל דומה א אחר היה גם כן מגדיר היטב את המעמד שיצר לעצמו איילה במועדון הכחול. אלא שבין רגע מסכת החלומות התפוצצה לטל איילה בפנים, וכך גם להפועל אשקלון.

רבים מאוהדי הקבוצה יצביעו כיום על הדקה ה-84 במשחק הבית מול עירוני קריית שמונה כדקה שחרצה גורלות עבור קבוצתם. בדקה הזו טל איילה חווה פציעה קשה בעקבות גליץ’ מסוכן שבוצע לעברו, כזה שגרם לו לאבד חלק ניכר מהעונה ולבלות את ההמשך שלה ביציע. כפועל יוצא מכך, הפועל אשקלון הפסיקה לתפקד, איבדה את המומנטום החיובי, הרבתה לאבד נקודות ונראתה כמו עדר ללא רועה. הקשר, שסירב לעבור ניתוח קשה לטובת שחזור הרצועה הצולבת, הוכיח – להבדיל מכדורגלנים אחרים – שניתן לחזור מפציעה מסובכת שכזו בעזרת עבודה קשה. ההחלטה הזו הביאה לחזרה מוקדמת שלו למגרשים, אך כאשר נותרו שישה מחזורים לסיום העונה זה נראה היה מאוחר מדי עבור קבוצתו, שכבר הייתה בדרך הישירה לליגה הלאומית.

היה המנהיג. טל איילה (צילום: דוברות המועדון)

השבוע הוא חתם על חוזה חדש בליגת העל, הפעם בשורות הפועל רעננה, יחד עם חברו באשקלון מירקו אורמוש. את הפרק שלו באשקלון הוא בחר לסגור בריאיון מיוחד ל"כאן דרום", שבו הוא נוגע בנקודות כואבות, מספר ממי התאכזב, האם היה ממליץ לשחקנים להגיע לכאן ועונה על מה שבאמת מעניין: מה קרה ליחסים עם הקהל, מי האיש שחימם ואיפה בילה יממה לפני המשחק הגורלי מול הפועל עכו.

אורמוש. ישחק לצידו של איילה ברעננה. צילום: אורי קריספין

“לקחתי סיכון גדול על עצמי כשחזרתי מוקדם”

רבים מהשחקנים שנפצעים לזמן ממושך מתקשים לראות את המשחק מהצד השני שלו – היציע. איילה במשך היה ארבעה חודשים מחוץ לעניינים, אך בכל זאת היה פוקד מדי פעם את מתחם האימונים יחד עם הקביים שהפכו למזוהות איתו כדי לספוג את אווירת האימונים שלה הורגל. “מבחינה אישית, זה היה דבר מאוד קשה עבורי, במיוחד שהייתי בכושר מאוד טוב”, הוא מספר על התקופה העגומה שעבר. “גם מבחינה קבוצתית היה לא קל. לראות את החברים שלי שבוע אחר שבוע מתקשים לנצח, נוחלים הפסדים ומתבאסים. היה קשה. לרגע שלא שכחתי שהכושר שהייתי בו הוא בזכות החברים שלי לקבוצה ובגלל זה גם עשיתי הכול כדי לחזור, למרות שהרופאים לא רצו. עשיתי את זה רק בגלל מצב הקבוצה ולקחתי סיכון גדול על עצמי כשחזרתי”.

כשנפצעת, היית השחקן מספר אחת בקבוצה וגם קיבלת גל של אהדה מהקהל ומהאנשים בקבוצה. וכשחזרת, היה לך קשה, לא הצלחת להפגין את אותה היכולת. הלחיץ אותך שכולם חיכו לחזרה?
“אני לא חושב. זה לא הלחיץ. להפך, זה דרבן אותי לעבוד יותר קשה כדי לחזור. לא הייתי אמור לחזור השנה, אבל אפילו את התאריך שחשבו שאחזור בו הקדמתי בשבועיים-שלושה, כי הייתי בטוח בעצמי וראיתי שאני כן יכול לעזור לקבוצה. במשחק נגד סכנין זה כן עבד לפי דעתי, והיה לי משחק טוב ואיכשהו גם החזרתי את הביטחון לקבוצה, אבל אחר כך זה לא הצליח. אני לא האשם הבלעדי, אבל בסופו של דבר החזרה שלי לא צלחה”.

איך ממצב שקרעת את הרצועה וחשבו שכבר סיימת את העונה בסוף לא נותחת והצלחת לחזור מוקדם מהרגיל?
“עד היום יש לי את הבעיה בברך, אבל בגדול אני זה שביטלתי את הניתוח ולא הרופאים. הם רצו שאעשה ואני לא. הרגשתי שיפור במצב שלי והתייעצתי עם רופאים אחרים שאמרו לי שדרך חיזוקים נכונים של הברך אני יכול לחזור. העדפתי בגיל שלי לא לקחת סיכון של לעשות ניתוח ולחזור רק לקראת העונה הבאה. החלטה שלי נטו”.

אלעד גבאי וטל איילה. פציעות קשות. צילום: אורי קריספין

“מישהו מתוך המערכת התסיס את הקהל נגדי”

החזרה של איילה למגרשים לא הייתה כתמול שלשום. החדות ירדה, הקושי בלהפגין יכולת גבוהה הורגש, ובאופן טבעי לקח לאיילה זמן להיכנס לכושר משחק. כך למעשה, הציפיות שנתלו באיילה ירדו לטמיון. מעמדו בקרב הקהל האשקלוני צנח למעשה ביום אחד. גם הלחץ שהצטבר סביב המועדון עשה את שלו וגרם לחיצי הביקורת להיות מופנים לעבר איילה, ולא פעם אף נצפו עימותים בינו ובין אוהדי הקבוצה, שלא רק שלא אהבו את התפקוד שלו על כר הדשא אלא גם מחוצה לו. הקשר עורר את זעמם כאשר החליט להעלות תמונה בחשבון האינסטגרם שלו בשעת לילה מאוחרת, יממה לפני המשחק הקובע מול הפועל עכו, דבר שהם פירשו כלא מקצועי.

אתה מרגיש שהיו אנשים שהתסיסו חלק מהקהל נגדך?
“אני לא חושב, אני בטוח בזה. האוהדים באשקלון הם אוהדים נפלאים שאוהבים את הקבוצה ואכפת להם. אני אישית גם התחברתי אליהם. אבל היו כאלה שאולי חשבו שאני איזה אליל או מושיע ושאני יכול לבוא ולהציל את הקבוצה לבד. ברגע שגם אני לא שיחקתי טוב, אז הפנו את כל האש כלפיי. בכל קבוצה יבואו כביכול למי שהוא מוביל, אבל במקרה הזה זה עבר כל גבול עם שקרים והמצאות. יש עוד בן אדם מבפנים, מתוך המערכת, שאני יודע שעשה את זה, לא אגיד את השם שלו, אבל זה בן אדם שאמר עליי דברים שקריים שהצליחו להתסיס את הקהל. ואז אותם אנשים בקהל גרמו להרבה אנשים לחשוב שעשיתי דברים לא נכונים”.

אוהדי הפועל אשקלון ברגע של זעם. צילום: ניר קידר

אנשים לא אהבו שהעלית תמונה לאינסטגרם שבה היית נראה מבלה יום לפני משחק חשוב. איך אתה מסביר את זה?
“על זה אני מדבר. זה התחיל מהתמונה הזאת שמישהו החליט להגיד שאני יצאתי למועדון בבאר שבע, שאני בכלל הייתי בבית שלי מעלה תמונה שאני הולך לישון ורושם לילה טוב. ואת יודעת מתי כל זה התחיל? זה התחיל כשהיינו בפיגור 2:0, ואז אותו בן אדם מתוך המערכת התחיל לצעוק את זה, ואנשים צעקו אחריו. אם היינו מנצחים את המשחק הזה הוא היה צועק את השטות הזו שהוא הוציא מהפה? אני ספציפית את הבן אדם הזה ראיתי אחרי המשחק ואמרתי לו שלא יפנה אליי ולא ידבר איתי כי זה אותו אחד שהייתי מגיע לאימונים עם קביים, והיה בוכה לי שאני אנסה לחזור השנה. וכשחזרתי, אמרתי לו שאני לוקח סיכון כי אני אוהב את הקבוצה ולא בשביל עצמי. לי היה יותר מה להפסיד, חזרתי מוקדם מהצפוי ויכולתי לסיים פה את הקריירה שלי, אבל עשיתי את זה בשביל הקבוצה. ואותו בן אדם ספציפי ידע להתחנן אליי שאני אחזור ואחר כך גם לבוא ולעשות מה שהוא עשה. אלו היו המצאות ודברים שאין בהם טיפה של אמת, דברים שרחוקים ממני”.

אי אפשר להתעלם מכך שבאמת הייתה תמונה שהעלית, ולדעת רבים, נראית בה מבלה.
“מה זה נראה מבלה? אני שוכב על הספה עם חברה שלי, זה נקרא מבלה? זה מה שאנשים אומרים. עובדה שאחרי זה ישבתי עם ההנהלה והם שמעו את הצד שלי, והבינו שזה בכלל לא קשור למציאות מה שאותו אדם אמר.

טל איילת עם חברתו. התמונה מהפוסט שהצית את הביקורת.

אמרתי להנהלה שאולי זה לא היה בסדר שהעליתי את התמונה בשעה כזאת, אבל אמרתי גם שאני בהרגל שלי אוהב להיות בבית ואני לא הולך לישון בתשע או עשר בלילה כשהמשחק למחרת בשמונה בערב. הגוף שלי לא רגיל לזה, אני ישן באחת, אחת וחצי, אפילו שתיים בלילה. קם מוקדם אוכל ואחרי זה גם ישן צהריים. מהבחינה הזו שאולי העליתי תמונה זו בעיה, אבל להפוך את זה שאולי יצאתי לבלות, זה כבר דברים שהם לא נכונים”.

כבר לא יהיה כחול, טל איילה במדי אשקלון. צילום: אורי קריספין

היו דיבורים שרצו להעמיד אותך לוועדת משמעת. לא ציפית שההנהלה תיתן לך יותר גב?
“מאוד התאכזבתי מההנהלה ברגע שראיתי את כל הכתבות שרוצים להעמיד אותי לוועדת משמעת, זה אכזב אותי. הם יודעים טוב מאוד מה עברתי בתקופה הזו של הפציעה בשביל לחזור, אז מה נראה להם שאני אהרוס לעצמי ולקבוצה עם דבר שטותי כזה? במקום לבוא ולדבר איתי ישירות כשחשבתם שהייתי לא בסדר ולהגיד לי בפנים שהם מאוכזבים ממני, הם יצאו קודם כול לתקשורת ואחרי זה באו אליי. בקטע הזה התאכזבתי, אבל אחרי שדיברנו ליבנו את העניינים ,ועכשיו הכול טוב”.

ולמרות אקורד הסיום, היית ממליץ לשחקנים להגיע להפועל אשקלון?
“הייתי ממליץ בחום. זה מועדון שכיף להגיע אליו ביום-יום לאימונים, מקום שמחפש לעשות רק טוב, לא חסר כלום במועדון מבחינת החום והביטחון שנותנים לשחקנים, נותנים את כל הכלים לשחקנים לעשות מה שהם יודעים. יש פה חום של קהל, מהרגע שנכנסים לעיר אשקלון מקבלים חום ואהבה, אלו אוהדים שמלווים את הקבוצה ברמה היום-יומית ומגיעים לכל האימונים בכל הגילאים: ילדים, ילדות ומבוגרים. זה משהו שאני לא חושב שיש אותו בכל מקום ואני אמליץ לכל שחקן להגיע למועדון כזה”.

אתה רואה את המועדון עולה חזרה כבר בעונה הבאה?
“אם יבנו את הקבוצה כמו שצריך ויביאו מאמן מנוסה שיש לו דרך ועבר משהו בכדורגל, אני חושב שהם יכולים לעלות ליגה. אני חושב שאם הם רוצים לעלות הם חייבים לבנות כמו שצריך, וזה כולל מאמן שיש לו קבלות. זה גם תלוי בתקציב שהעירייה תיתן להם. יש שם אנשים שמבינים כדורגל ויודעים לנהל, ואני חושב שעם בנייה נכונה הם יעלו ליגה תוך שנה”.

אם יובל נעים היה נשאר באשקלון הייתם מצליחים להישאר?
“היינו נשארים ב-100 אחוז”.

"איתו היינו נשארים". יובל נעים. צילום: זאב שטרן

חתמת השבוע ברעננה. למה דווקא שם?
“קודם כול, הייתה לי שיחה עם המאמן ונזכרתי בדיוק במילים שיובל נעים אמר לי בתחילת העונה שעברה. שהוא מביא אותי כבורג מרכזי, שחקן שיוביל, שהוא בונה עליי ושהוא ייתן לי את כל הביטחון. דבר שני, גם העניין הכלכלי היה שיקול, זו הייתה ההצעה הכי כדאית, הביאו לי את כל מה שדרשתי. קיבלתי מה שאני רוצה והלכתי לשם בלב שלם”.

תחזור לאשקלון לקדנציה שנייה?
“השאיפה היא להגיע כמה שיותר גבוה ולקבוצות גדולות, ואני חושב שאם לא הייתי נפצע כן הייתי מגיע לשם כי דברים כבר היו סגורים, אבל הכול מלמעלה. אהבתי כל רגע שדרכתי במקום הזה שנקרא הפועל אשקלון ואני לא אשכח את התקופה הזו, כי התקופה שלפני הפציעה היא הכי טובה שהייתה לי בקריירה. אני לא פוסל שום דבר, בכדורגל הכול נזיל, ובסופו של דבר אתה נפגש עם אותם אנשים כל הזמן ככה שאני לא פוסל חזרה בעתיד”.

שלומי לוי, דובר הפועל אשקלון מסר בתגובה: ״טל איילה, הגיע בטרום העונה הקודמת להפועל אשקלון והפך במהרה לשחקן אהוב ומוערך בקרב הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי וקהל האוהדים.

עם פציעתו הקשה, העמידה הנהלת הקבוצה את כל הכלים העומדים לרשותה בכדי לחבק בחום את השחקן וללוותו באופן אישי וצמוד בביקוריו הרפואיים, בהענקת חוות הדעת רפואיות, במימון הבדיקות ובהליך השיקום.

מקרה פציעתו של טל איילה, כמו במקרה פציעתו של אלעד גבאי, הנהלת הפועל אשקלון ראויה לכל הערכה וחייבת להוות מודל וחיקוי עבור כל קבוצת כדורגל מקצוענית, הדואגת לשלום שחקניה, גם כאשר אינם כשירים.

מכאן, אנו מאחלים לטל איילה בהצלחה בדרכו החדשה״.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר