נערכים למשחק מותח. צילום: אורי קריספין
נערכים למשחק מותח. צילום: אורי קריספין

להיות או לחדול: לקראת המשחק הגורלי של הפועל אשקלון

זה יהיה משחק רווי מתח, וכל קבוצה תגיע עם המטען האמוציונלי שלה. הפועל אשקלון ומ.ס. אשדוד נפגשות לדרבי דרומי שיכול לקבוע את העתיד של כל אחת מהן בליגת העל. רגע אחרי הזעזוע של פיטורי עמיר תורג’מן, גייל מיכאלי בוחנת את יחסי הכוחות בין הקבוצות

פורסם בתאריך: 27.4.18 10:53

     

אבל כבד נפל על אצטדיון סלה בסיום הפסד הליגה של הפועל אשקלון להפועל עכו במוצאי השבת האחרונה. במקום לנצח ולצמצם את הפער מהקו האדום וממ.ס אשדוד לנקודה אחת בלבד, החניכים של מסאי דגו שוב בעטו חזק בדלי והותירו את פער ארבע הנקודות על כנו.

אווירת הנכאים והשקט ששררו באצטדיון הייתה כל כך ברורה שאפילו המאמינים שבאוהדי אשקלון התחילו להפנים ולהשלים עם העובדה שגורל הקבוצה ככל הנראה נחרץ, והקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית. למען האמת, רבים גם הסכימו שקבוצה שמגיעה למשחק מן הסוג הזה ולא משאירה את הנקודות בבית היא יותר מראויה לנשור לליגה השנייה.

בדרך לקרב מאסף? שחקני הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

בסיטואציה שנוצרה כל שמ.ס אשדוד הייתה צריכה לעשות במשחק שלה ששוחק בחלוף יומיים הוא לנצח קבוצה שכבר הבטיחה את ההישארות שלה, הפועל רעננה, ולברוח להפועל אשקלון, כך שהמשחק הקרוב ביניהן אמור היה להיות כמעט לפרוטוקול בלבד. אך איך פרשן ערוץ הספורט רז זהבי נוהג לומר? "לא דובים ולא זבובים". בפועל, האצטדיון בנתניה ראה קבוצה שמגיעה לשחק כדורגל ספורטיבי מנצחת את זו של עמיר תורג’מן, שנראתה בעיקר כמו הצל של עצמה. התוצאה הזאת קבעה למעשה שקרב התחתית החשוב והקרוב בין הקבוצות, אשר ישוחק ביום ראשון, הוא גורלי ביותר עבור שני המועדונים מהערים השכנות, משחק על עונה שלמה.

השחקנים נלחמו אבל זה לא הספיק (צילום: אורי קריספין)

אותה תוצאה גם הביאה לזעזוע גדול בקבוצה מעיר הנמל, ששחררה הודעה דרמטית בערב יום שלישי, ובה בישרה על סיום דרכו על המאמן עמיר תורג’מן. אז גם החלו הספקולציות להיזרק לאוויר. עניין מקצועי? מתח או סכסוך עם האיש החזק ג’קי בן זקן? אולי בכלל כל התשובות נכונות. בשורה התחתונה, לא בטוח שזעזוע כזה, כשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה וערב המשחק הכי חשוב של המועדון, יביא לתוצאות מיידיות.

"הלב רוצה אשקלון": שגיא עיני מאמין שהפועל אשקלון יכולה לנצח היום

יוסי מזרחי, שנזעק לקבוצה הבוגרת בכל פעם שמחליטים להיפרד ממאמן אחר, יעמוד על הקווים עד לסיום העונה. הוא אחד שמכיר את המערכת על בוריה, ולכן יכול לפסוח על פרק זמן ההתאקלמות. אם זה היה מהלך נכון או לא, נדע רק בסיום העונה או אפילו כבר במשחק הליגה הקרוב מול אשקלון. הקבוצה באדום-צהוב תסתפק בתיקו שישמור על סטטוס קוו בין הקבוצות, אך יכולה במצב של ניצחון להבטיח מעשית, תיאורטית וסופית את הישארותה בליגת העל. מנגד, הפועל אשקלון היא הקבוצה הלחוצה יותר מבין השתיים, והיא זו שחייבת לחזור מאצטדיון הי”א עם מלוא שלוש הנקודות. כל תוצאה אחרת תוריד את המסך על העונה של הפועל אשקלון ותשלח אותה להתחיל בהכנות לעונה הבאה בליגה הלאומית.

מאצ’ אפ מאמנים: יוסי מזרחי מול מסאי דגו

בפינה הימנית יעמוד מסאי דגו, מי שנחשב למאמן העתיד של הכדורגל הישראלי, אך רחוק מלהוכיח זאת בקדנציה הקצרה שלו בהפועל אשקלון עד כה. לאחר שנשפך עליו גודש של מילים טובות בשל רצינות האימונים והאינטנסיביות, הוא לא באמת מצליח לתפקד ומנהל משחקים בצורה כושלת.

מתפלל לעבור את זה בשלום. מסאי דגו. צילום: ניר קידר

כעת, כשהוא עם הגב אל הקיר במשחק כל כך גורלי על עתידו של מועדון שלם, הוא ייאלץ להתמודד מול שועל קרבות ותיק. לאחר רעידת האדמה שביצעו במ.ס אשדוד, המאמן הנצחי יוסי מזרחי חזר אל הקווים בתקווה שיטריף את השחקנים וישאיר אותם בליגת העל. מזרחי מכיר היטב את קרבות ההישרדות ומנוסה במעמדים מן הסוג הזה. יתרון הניסיון שיש למזרחי על פני דגו הוא משמעותי ועשוי לעזור לשחקנים של מזרחי ברגע האמת. אחרי שעמיר תורג’מן לא הצליח להתרומם עם הקבוצה שלו ובמפגני נאיביות שחזרו על עצמם שבוע אחר שבוע סיבך את אשדוד במאבקי התחתית, מזרחי ינסה לתקן ולאושש את הקבוצה.

האיש שתמיד שם. מזרחי. צילום: פבל

מזרחי צפוי לעלות למשחק הקרוב בצורה זהירה. הוא מודע לעובדה שתיקו טוב לקבוצתו, אך לבטח יחפש להכריע את סוגיית היורדת השנייה ללאומית ולנצח. דגו מנגד יהיה חייב להעז, לשחק התקפי ואסור יהיה לו בשום אופן להסתגר ולנסות לעקוץ במתפרצות, אף על פי שמדובר במשחק חוץ. מי מהשניים יצא כשידו על העליונה? התשובות ביום ראשון.

מאצ’ אפ שוערים: יואב ג’רפי מול דלה איינוגבה

הקרב הקרוב הוא לא רק בין הקבוצות, אלא גם בין השוערים שנמצאים בכושר הגרוע ביותר בליגה. עשר אצבעות לא מספיקות כדי לספור את כמות המשחקים שבהם הפסידה הפועל אשקלון נקודות העונה בשל יכולת רדודה של השוער דלה איינוגבה, שלא מזכיר ולו במעט את תצוגת השוערות שהפגין אשתקד.

איינוגבה מתוסכל בסיום. צילום: אורי קריספין

איינוגבה. להיות או לחדול. צילום: אורי קריספין

לא ברור ממה נובע חוסר הביטחון שאיתו הוא עולה לכר הדשא, וגם האוהדים לא מבינים מה עובר על שוערם. הקריאות להחליפו בין הקורות גוברות משבוע לשבוע, והקהל דורש שינוי די מתבקש. למרות זאת, לדגו אין כרגע שום כוונה לבצע אותו. איינוגבה צפוי לעמוד בשער גם במשחק העונה מול מ.ס אשדוד, וביציעים יכולים רק להתפלל שלא יראו עוד יציאה מוזרה למרפסת או בעיטת כדור שחולפת לידו ללא מענה.

אצל יואב ג’רפי המצב מעט שונה. כאן מדובר לפחות בפוטנציאל, בשוער שאמור לתת את הטון בכדורגל הישראלי בשנים הקרובות. אלא שמשבוע לשבוע אנשים מתחילים להיות סקפטיים גם לגבי הקביעה הזאת. דבר אחד ברור, במ.ס אשדוד התייצבו שני שוערים העונה: יואב ג’רפי שלפני הפציעה ביד ויואב ג’רפי שאחריה. הראשון עשה עבודה נהדרת וגרף מחמאות, והשני עושה טעויות של טירון, נראה מבולבל ועדיין חלוד מאוד.

יואב ג'רפי יעמוד בשער אשדוד. צילום: אורי קריספין

המשחק בין מ.ס לאשקלון מונח על הכתפיים של השניים. מי שימצמץ ויטעה ראשון עלול לסבך את הקבוצה שלו.

מאצ’ אפ הגנות: חולשה מול חולשה

אם תביטו במניין הספיגות של כל קבוצה העונה, תגלו נתון זהה. שתי הקבוצות ספגו כל אחת בדיוק 44 שערי חובה, ואם נוציא את ההגנה הגרועה בליגה, שהיא של נועלת הטבלה הפועל עכו, שתי הדרומיות חולקות במקום השני והלא כל כך מכובד. בדיוק כמו המיקומים שלהם בטבלת הליגה, רק מהסוף.

ברניסלב יובאנוביץ' (צילום: אורי קריספין)

ההגנה של אשקלון אמורה לכלול במשחק הקרוב את השוער דלה איינוגבה, את המגן הימני אייל משומר, את המגן השמאלי שי חדד ואת הבלמים אבי מלכה וברניסלב יובאנוביץ’. האחרון נחשב ליציב מבין שחקני ההגנה האשקלונית העונה, אם נוציא את צמד המשחקים האחרונים. גם מלכה, שנמצא באשקלון מימי ליגה א’ ועד היום, מגלה יכולת סבירה. עם זאת, כשמקבצים את כלל מצבת ההגנה יחד הם לא מספקים את הסחורה, ולראיה כמות הספיגות הגבוהה.

מחפש יציבות בהגנה. בן זקן. צילום: אורי קריספין

כשמשווים זאת לחוליית ההגנה האשדודית, הכוללת את השוער יואב ג’רפי, את המגנים טום בן זקן וקרלו ברוצ’יץ’ ואת הבלמים איגור פיליפנקה ושחר פיבן, רואים לא מעט קווי דמיון, ביניהם בולט כי מדובר בהגנה חדירה שסופגת כמעט בכל משחק. בן זקן מגלה ירידה ביכולת, להבדיל מהשנים האחרונות, וגם פליפנקה ופיבן זה לא בדיוק הציוות המושלם. בשורה התחתונה, שתי ההגנות צפויות לשחק בצורה זהירה ומבוקרת וינסו שלא למעוד. למזלן או לא של כל אחת מהקבוצות, ההתקפות הן גם לא מספיקות חזקות בשני הצדדים כדי לאיים יותר מדי.

מאצ’ אפ מפתחות: טל איילה מול אור אינברום

הבן האובד של מ.ס אשדוד אור אינברום, שחזר בינואר בהשאלה לקבוצת האם שלו, לא בדיוק זכה לקבל יותר מדי דקות משחק עד כה. כולנו מכירים את האיכויות והפעולות שלהן הוא מסוגל, ועל הכישרון הרב שטמון לו ברגליים אין עוררין. אחרי שכבש שני שערי ניצחון דרמטיים בניצחונות על הפועל עכו ומכבי חיפה וגם הספיק להסתבך משמעתית מול מאמנו הקודם, נראה שאינברום הוא הקלף הכי חזק של מזרחי על המגרש במשחק הקרוב. לאור חסרונם של קינדה ואלקה, אינברום צריך לקחת את המושכות ולבצע את המהלך שינצח למ.ס את המשחק. יחד עם מאוריציו בהתקפה, השניים יכולים להשאיר את הנקודות בבית ואת הקבוצה שלהם בליגת העל.

אור אינברום. צילום: אורי קריספין

מנגד, באשקלון מחכים ומפללים שטל איילה, הכוכב של הקבוצה במשחקים הראשונים של העונה, יחזור לעצמו ויזכיר במעט את אותו קשר מחונן ויעיל. הפציעה הקשה כבר מאחוריו, אך במשחקים ששיחק מאז שב להרכב לא רואים את המנהיגות, החוצפה והתעוזה שאפיינה אותו. מנגד, אנחנו לא רואים את התכונות הללו אצל אף שחקן אשקלוני, ואם יש מישהו שכן מסוגל לכך וגלום בו הפוטנציאל – זה הוא איילה. הציפייה ממנו היא להגיע בדיוק למשחקים מן הסוג הזה ולהביא את הערך המוסף, בטח לאור חסרונו המשמעותי של מירקו אורמוש, מלך שערי הקבוצה.

טל איילה. צילום: אורי קריספין

היחסים בין הקהל ובין איילה מתוחים מאוד לאחרונה, ובמשחק הליגה האחרון זה הטיב לחלחל כאשר השחקן ספג קריאות וטענות מצד האוהדים ביציאה מהמגרש. אלו כעסו מאוד לגלות בחשבון האינסטגרם שלו תמונה משעת לילה מאוחרת שבה הוא נראה מבלה יממה לפני המשחק החשוב. איילה בתגובה לכך זרק לעברם: “למה כשהייתי פצוע אף אחד לא בא לבקר אותי?” שער ניצחון באצטדיון הי”א ביום ראשון יכול לסדר הכול.

מאצ’ אפ התקפות: 1:0 לכאן או לכאן

טל איילה, דוד מנגה, סער בנבנישתי וככל הנראה גם דובב גבאי צפויים לפתוח בהתקפה של מסאי דגו במשחק מול מ.ס אשדוד. האחרונה צפויה להחזיר עם תחמושת התקפית משלה, הכוללת את דור ג’אן, אור אינברום ומאוריציו קורדיירו.

קורדיירו ואווט ממ.ס אשדוד. צילום: אורי קריספין

החיסרון המשמעותי ביותר בחוד האשדודי הוא של בלסינג אלקה, שלא צפוי לשחק אחרי שנפצע במשחק האחרון מול הפועל רעננה והוחלף כבר בדקה ה-22. זוהי ללא ספק מכה כמעט אנושה ליוסי מזרחי. אם נוסיף לכך את חסרונם של גדי קינדה ומשה אוחיון הפצועים, אשדוד תמשיך להציג סגל שחקנים חסר ותנסה לכפר על כך בפתרונות מהספסל.

באשקלון מנגד יקוו לראות סוף סוף את טל איילה מפגין את כישורי המשחק שלו אחרי החזרה מפציעה. נוסף אליו, גם דובב גבאי טרם מספק את הסחורה במסגרת כמות כיבושים וגם דוד מנגה, למעט שער אדיר מול מכבי חיפה לא בא לידי ביטוי כפי שמצפה המאמן מסאי דגו.

האם יספק את הסחורה? דובב גבאי. צילום: אורי קריספין

כשקבוצת אחת כובשת 26 שערים והשנייה כובשת 23, לא פלא שהן ממוקמות במקומות האחרונים בליגה. בשל כך אפשר לשער שהמשחק הקרוב הוא משחק 1:0 לכאן או לכאן. קשה להאמין שנראה קבוצה אחת מתפוצצת על השנייה כיוון שכל אחת מהן היא חסרת ביטחון בפני עצמה, ולא מדובר קבוצות איכותיות התקפית והגנתית. ועם זאת, לאשדוד יתרון קל.

מאצ’ אפ קהלים: לא כוחות

יותר מ-700 אשקלונים אמורים לעשות את הדרך הקצרצרה לאשדוד בראשון הקרוב ולהעניק דחיפה לשחקנים שלהם. אותו קהל שנהנה מכניסה חינם במשחק הבית האחרון יצטרך לשלם הפעם 50 שקלים לכרטיס בקרב התחתית הקובע ואמור גם לתת נוק אאוט רציני ביציעים.

אוהדי אשקלון. כמה מהם יגיעו לעודד את הקבוצה במשחק הגורלי? צילום: אורי קריספין

באשדוד מנגד, למרות המצב העדיף יותר בטבלה, לא מגיע מספיק קהל למגרשים, ובמשחקי הבית הקרחות ביציעים בולטות הרבה יותר מהכיסאות המאוישים. אולי במשחק דרבי כזה, מעניין, מותח וחשוב מאין כמוהו, יתגייס הקהל שעוד נותר נאמן ולא פזל לעבר קבוצות האוהדים ויצביע ברגליים. אם נהיה מציאותיים, המקהלה בכחול אמורה לנצח ואף לשלוט בכמות. היא גם צפויה להיות רועשת ואנרגטית יותר, אלא אם כן יגיע שער אשדודי שיקלקל את מצב הרוח.

אוהדי אשדוד. מי יחייך בסוף המשחק? צילום: אורי קריספין

במהלך השבוע החלו חילופי הקנטות בין שני מחנות האוהדים בדף הפייסבוק הרשמי של מ.ס אשדוד. הודעת הפיטורים של עמיר תורג’מן הביאה לתסיסה בקרב אוהדי אשקלון, שכן אלו אהבו לשמוע על הבלגן בעיר הנמל ערב המשחק החשוב. חלק מאותם אוהדים הגיבו באותו פוסט והודיעו בריש גלי שהם מגיעים לנצח באשדוד. אוהדי אשדוד לא נותרו חייבים, ענו בהתאם ולא התרגשו מהביטחון שהפגינו האוהדים בכחול. מה שבטוח – יהיה מעניין.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר