דוד מנגה מול נטע לביא. הפועל אשקלון מול מכבי חיפה אשתקד. צילום: אורי קריספין

הפועל אשקלון בסמי עופר: להיות או לחדול

הניצחון הראשון של הפועל אשקלון זה עשרה מחזורים ושל מסאי דגו בתור מאמן החזירו את התקווה להישארות בליגת העל. אמנם המשחק הבא הוא מול מכבי חיפה, שנמצאת בתקופה רעה במיוחד, אך גם הירוקים מבינים שזו מלחמה על הבית

פורסם בתאריך: 13.4.18 15:48

     

זה לקח עשרה מחזורים ושלושה חודשים, ממש כמו חבלי לידה, אך בסוף זה הגיע: הפועל אשקלון חזרה להרגיש את טעמו המתוק של ניצחון ליגה לאחר שגברה 0:2 על בני סכנין במשחק ביתי חשוב במיוחד. פגרת החג והנבחרת הטיבה עם השחקנים של מסאי דגו וגם עם המאמן עצמו, שהצליח להנחיל במיני מחנה אימונים את שיטת המשחק והטקטיקה שבה הוא דוגל. לדגו היה יותר זמן להיכנס לעובי הקורה, ובמשחק עצמו זה בהחלט ניכר. ניהול המשחק שלו היה מצוין, הוא קרא את היריבה היטב והגיב עם חילופים בזמן.

הצליח לנהל טוב את המשחק. מסאי דגו. צילום: אורי קריספין

 

שעת המשחק, שלא הייתה אחידה במשחק של אשקלון ושל מ.ס אשדוד, היריבה המרכזית של הכחולים במאבק ההישרדות, הביאה לתרעומת אצל חלק מהקהל. כך למשל, לאחר הניצחון של אשקלון, היו מי שכבר חשבו שהפער בתחתית הטבלה מצטמצם לנקודה אחת, לאחר שבשעה זו עמדה אשדוד בתיקו מול מכבי חיפה בשלהי המחצית השנייה. אלא שכחצי שעה לאחר שהסתיים המשחק באצטדיון סלה הגיע איתות מאצטדיון הי”א, ולפיו אשדוד כבשה שער ניצחון דרמטי בדקה ה-86, דבר שהוריד את הרוח מהמפרשים והביא לאכזבה עמוקה. “כל השנים משחקים קובעים היו מתחילים באותה השעה. זה לא הוגן שקבוצה יריבה תדע את התוצאה של השנייה לפני המשחק”, אמרו באשקלון.

למרות הבשורות הפחות משמחות מאשדוד, באשקלון בהחלט יצאו שבעי רצון מהאופן שבו נראו על כר הדשא. על אף הדקות המתות במפגש, אשקלון עדיין נראתה טובה יותר, יזמה, תקפה ונעזרה בכלל השחקנים אשר השתתפו במשחק ההגנה. גם הדחתו של עוז ראלי מההרכב הראשון לטובת אייל משומר הוכיחה את עצמה כנכונה.

מעבר לכך, לדגו הייתה התלבטות עוד לפני המשחק אם להרכיב את סער בנבנישתי, שמפגין יכולת מרשימה באימונים, או להותירו על הספסל. לבסוף החליט המאמן להיעזר בקשר דרך הספסל כיוון שהשחקן מתגלה ממשחק למשחק כג’וקר שמשנה משחק ונותן ערך מוסף כאשר הוא עולה כמחליף. לראיה, הקשר התכבד בשער השני במשחק. מנגד, כובש השער הראשון מירקו אורמוש הוא ללא ספק השחקן היציב בשורות אשקלון מתחילת העונה.

יצליח דווקא באשקלון? בנבנישתי(צילום: שרון בוקוב)

הקשר הוא מלך שערי הקבוצה עם שבעה כיבושים, ובצוות המקצועי מגלים שביעות רצון גבוהה במיוחד, בעיקר כיוון שמעבר לתפוקה שלו, אורמוש נמצא בכל מקום על המגרש ומפגין מחויבות. הקשר צפוי לקבל הצעה להמשיך את ההתקשרות גם בעונה הבאה, בלי קשר לליגה שבה תשחק הקבוצה. בפן הפחות חיובי, השוער דלה איינוגבה ממשיך לייצר דפיקות לב מואצות אצל אוהדי הקבוצה וגם במשחק האחרון יצא לכמה כדורי גובה בהססנות רבה.

“לאשקלון יש מאמן שוערים ברמה גבוהה שיכול לשפר ולתת את הדעת על הנושא הזה”, אמר במהלך המשחק אחד מאוהדי הקבוצה. בתוך כך במועדון קיבלו באכזבה את כמות הצופים הנמוכה שהגיעה לאצטדיון דווקא במשחק חשוב כל כך על עתיד הקבוצה בליגת העל. רק כ—1,000 מהם הגיעו לתמוך, וככל הנראה גם חגיגות המימונה שחלו באותו הערב גרמו להיעדרם. “20 שקלים לכרטיס זה מחיר שווה לכל כיס, חבל שהקהל בחר שלא להגיע בהמוניו”, אמרו במועדון.

זגורי, צמח, רוצ’ט ובן דוד הודחו מהסגל, דבאלישווילי לא שותף

בהפועל אשקלון החליטו על רוטציה, שלפיה במשחק הניצחון מול בני סכנין נגרעו מרשימת השחקנים המתלבשים ציון צמח, ישראל זגורי, שי בן דוד ואדריאן רוצ’ט. ארבעתם הובאו בחודש ינואר כשחקני חיזוק שאמורים היו לעזור ולהשאיר את הקבוצה בליגת העל, אך בפועל החליט המאמן מסאי דגו שלא להיעזר בשירותם במשחק האחרון. על פי גורמים המקורבים לדגו, המאמן לא אהב את רכבת השחקנים שהגיעה למועדון בינואר ואת שחרורם של שחקנים אחרים. המאמן מאמין בסגל השחקנים שלו, אך סבור שהשינויים שנעשו במצבת השחקנים פעלו לרעת הקבוצה.

 

נוסף לשחקנים שהוזכרו, גם ולדימיר דבאלישווילי – שהגיע בינואר בקול תרועה רמה, ומתברר כשחקן שלא כתמול שלשום לאחר שלא תרם מאום עד כה – לא שותף במשחק, וזאת אף על פי שישב על ספסל המחליפים. באשקלון ידעו להסביר שבשל הסגל הרחב והעמוק שיש לקבוצה לא ניתן לרשום את כולם בטופס המשחק ושבכל התמודדות כמה שחקנים ייאלצו לשבת ביציע כחלק מרוטציה.

להיות או לחדול: מלחמת העולם של אשקלון בסמי עופר

את המשחק הבא יגדירו לא מעט מאנשי הפועל אשקלון כמשחק הכי קובע של העונה. בסיטואציה מסוימת העונה של אשקלון עלולה להסתיים כבר בשעה 22:30 במוצאי השבת, אם חלילה תשאיר את מלוא את הנקודות באצטדיון סמי עופר ותתבשר במקביל על ניצחון של מ.ס אשדוד. במקרה כזה הפער יצמח לשש נקודות, כאשר בקופה יוותרו 12 נקודות. תיאורטית, אמנם הכול יישאר פתוח, והסיכוי עדיין יהיה קיים; אך מעשית, ספק גדול אם אשקלון תצליח לחולל מהפך ולצאת מברוך שכזה.

בשל כך המשחק מול מכבי חיפה הופך לקריטי במיוחד. באשקלון הקפידו לשמור על אופטימיות במהלך השבוע ומאמינים שבהחלט ניתן לחזור עם הנקודות מהכרמל. בצוות המקצועי צפו בקלטת המשחק של חיפה מול אשדוד ושאבו עידוד מהיכולת החלשה שהפגינו שחקני חיפה.

אורמוש במפגש הקודם מול חיפה. האם יכבוש גם הפעם? צילום: אורי קריספין

עם זאת, כיוון שהמשחק הופך לבעל חשיבות רבה גם עבור הירוקים, שבסיטואציה מסוימת יכולים להסתבך במערבולת התחתית, המשחק מקבל משמעות עבור שני הצדדים וגוון מלחמתי במיוחד. שני המפגשים בין הקבוצות העונה הסתיימו בחלוקת נקודות: המפגש הראשון בסמי עופר נגמר ב-1:1, כאשר את שער השוויון כבש ג’וסיפ איבנצ’יץ’ מבישול של רמזי ספורי, שני שחקנים שכבר לא
נמצאים בקבוצה. במפגש השני באצטדיון סלה נפרדו הקבוצות ב-0:0. הפעם מקווים באשקלון לספק הכרעה.

שעתיים וחצי לפני כן תשחק מ.ס אשדוד מול הפועל עכו במשחק שנחשב נוח על הנייר מול יריבה שאיבדה עניין בליגה, ומעשית כבר ירדה לליגה השנייה. על פי כל התחזיות, אשדוד לא אמורה להתקשות ולנצח במשחק, בעוד מאמץ עילאי של אשקלון וניצחון בסמי עופר עשוי בסך הכול לשמור שבוע נוסף על סטטוס קוו. במכבי חיפה הודיעו שיאפשרו כניסה חופשית לחיילים, שוטרים ואנשי כוחות הביטחון כמחווה לרגל יום העצמאות, אף על פי כן פחות מ-10,000 צופים אמורים לפקוד את האצטדיון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר