צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/ingimage

ליגה משלהן: נשות הכדורגלנים מדברות

הבעלים שלהן מופיעים כל שבוע על המסך, גורפים תשואות ולפעמים גידופים. על חופשות בסופי שבוע הן לא חולמות, אבל רוב השבוע הבעל בבית. נשות הכדורגלנים מספרות הכול על החיים לצד הכוכבים שכולנו מעריצים

פורסם בתאריך: 5.4.18 12:22

     

כמה פעמים אנחנו שומעים על עולמם של שחקני הכדורגל: איך הם מתכוננים למשחקים מדי שבת, כמה קשה או לא קשה הם לוקחים הפסדים, כמה ניצחון מגדיל להם את האגו וכמה כיף זה לקרוע את הרשת עם גול ניצחון. אז הגיע הזמן להראות איך נראים הדברים גם מהצד השני – הצד הנשי. מאיה גבאי, ליגל מלכה, אסנת טרבלסי, חן גבאי, לינוי אוחיון, הילה לוי, זיווה אזולאי ואסיף שושן הן נשותיהם של שבעה כדורגלנים ודובר. הפגשנו את כולן ושמענו מהן על החיים לצד הכדורגלן, הוויתורים, הפלוסים, המינוסים והתפקיד הכי חשוב שלהן: הכתף התומכת.

ליגל מלכה – אשתו של אבי מלכה, בלם הפועל אשקלון

ליגל מלכה, אשתו של אבי מלכה, בלם הפועל אשקלון, עונה אף היא על ההגדרה "אשת כדורגלן". אחרי חמש שנות נישואים מאושרות השניים חובקים ילדה בת שנתיים, והזרוע בהחלט עוד נטויה. היא בת 27, הספיקה לסיים לימודי הוראה, וכיום משמשת מורה. למרות העצמאות שפיתחה לעצמה, היא טוענת שהעיסוק של אבי לפעמים צורך ממנה סוג של ויתור. “העבודה של אבי היא לא פשוטה. ברור שיש כאן סוג של ויתור מבחינתי, בעיקר מבחינת חופשות, אני צריכה להיות כבולה לתאריכים שלו, לשבתות שהוא לא תמיד עם המשפחה, שאני יותר לבד עם הילדה והוא במשחק. אבל כיף לי לראות אותו עובד בעבודה שהוא אוהב, וזה הכי חשוב לי, לראות אותו מאושר”. ליגל מעידה שבעלה הוא לא מסוג השחקנים שמביאים איתם את העבודה הביתה. “הפסדים בכלל לא משליכים על הזוגיות שלנו או על ההתנהלות של הביתה, שזו נקודה לזכותו. הוא יודע לקחת הפסדים לכיוון הטוב, לצאת עם ראש מורם וללמוד להמשך. זה אדם שלעולם לא ייקח את הכעס והתסכול הביתה. בניצחון כמובן שזה כיף בשבילי, לדעת שהוא ניצח”.

ליגל ואבי מלכה

מהם הפלוסים בלהתחתן עם כדורגלן?
“תגידי לי את, מי עובד שעות כאלו ביום? מה יותר כיף מזה שבעלך קם בבוקר והוא איתך, שהוא לא עובד במשמרות. זו עבודה שהשעות בה מאוד נוחות. נכון שיש ימים של שני אימונים ביום, אבל לומדים להסתדר גם עם זה. הוא מאוד פנוי לילדה, הוא מאוד איתה, מאוד משפחתי. אז יש לי גם הרבה פלוסים ולא רק מינוסים”. דבר שעליו רוב הנשים לא מרבות לדבר הוא ההתמודדות עם המעריצות. רוב הנשים יסכימו שלא כל אחת תהיה מוכנה שהגבר שלה יתחכך באוהדות נלהבות או יקבל הודעות ברשתות החברתיות. ליגל מודה ומספרת: “לפני התמונות והצילומים זה מתחיל עוד עם ההודעות באינסטגרם (צוחקת). אני לא אשקר, בעבר הייתי ממש קנאית. אבל למדתי לשחרר, למדתי להבין שגם מי שמצטלמות איתו הן נערות, ואני לוקחת היום הכול בגבול הטעם הטוב. גם לאבי יש את הגבול שלו, אני סומכת עליו, הוא יודע להציב את הגבול, ואני לא מתערבת. בעבר הייתי יותר קנאית, עכשיו יש כבר ילדה וזה אחרת”.

היית ממליצה לבחורות להתחתן עם כדורגלן?
“הייתי ממליצה לבחורות להתחתן עם מישהו שאוהב את העבודה שלו, כי אם בן הזוג אוהב את העבודה, אז כיף גם לך. מה יותר כיף מלראות את הבעל שלך קם מאושר כל בוקר עם חיוך על הפנים? נכון שיש ויתורים, אבל יש ויתורים בכל מקצוע. גם במקצוע שלי יש ויתורים, אז מה לעשות?”

מאיה גבאי – אשתו של דובב גבאי, חלוץ הפועל אשקלון

חלוץ הפועל אשקלון, דובב גבאי, חולק את חייו עם מאיה (29), רעייתו בשש השנים האחרונות. השניים מתגוררים בחדרה יחד עם בנם אריאל בן השלוש. מאיה היא סטודנטית למנהל עסקים ונמצאת לקראת סיומו של התואר, מאמנת כושר אישית בפועל וממש בימים אלו מתחילה להיכנס גם לתחום של עיצוב נעליים. כפי שאתם יכולים להבין, מאיה היא לא ה"אישה הקטנה" בבית, אלא לגמרי אשת קריירה בזכות עצמה.

מאיה ודובב גבאי

“אני לא מוותרת על עצמי בשום אופן”, היא אומרת בנחרצות. “נכון שההצלחה שלו היא גם ההצלחה שלי, אבל אני יודעת לשלב את זה, ועובדה שלא ויתרתי על כלום בחיים, אם זה בעבודה, בלימודים, בדברים שאני אוהבת לעשות, כל דבר”. החיים לצד דובב, בפן המקצועי, מלאים בעליות ומורדות. בשבע השנים האחרונות הם עברו שבעה מעברי דירה, וכיום השניים החליטו להישאר לגור בחדרה, למרות הנסיעות היומיות של דובב לאשקלון. “זה משהו שהוא אמר שהוא לוקח על עצמו כמה חודשים, ואם הוא ימשיך באשקלון, אז נשקול מעבר דירה. לגור עם כדורגלן זה סוג של לחיות משבת לשבת. זה כרוך בלא מעט ויתורים מצד האישה והמשפחה, אם זה לדוגמה לעבור דירה לעתים קרובות, אם זה לעשות את התואר שלי רק באוניברסיטה הפתוחה, כי מי יודע איפה נהיה בשנה הבאה, שזה גם שיקול שהייתי צריכה לקחת בחשבון. יש הרבה רגעים בקריירה שלו של חוסר ודאות לקראת העונה הבאה”. למרות כל אלו, מאיה מוצאת גם את הדברים החיוביים: “הפלוסים הוא היתרון הכלכלי של המקצוע, ובכך שלאריאל יש זמן איכות רב עם אבא שלו במשך השבוע, כי השעות הן נוחות. זה לא שדובב יוצא בשמונה בבוקר וחוזר בחמש אחר הצהריים. זה בסך הכול שלוש-ארבע שעות יומיות, ואז יש את כל הזמן הפנוי, שזה יותר רלוונטי עם הילד”.

איך הפסד או ניצחון של דובב משפיע על הבית?
“כשמפסידים אני מחכה שקודם כול הוא יפנה אליי (צוחקת). סתם, האמת שדובב מסוג האנשים שלא ישליכו ויוציאו את הכעס על הסובבים. הוא יחזור מבואס ומתוסכל, אבל מהר מאוד אחרי הלילה הוא יתעשת על עצמו. הוא יבוא ויגיד, ‘מאיה, אני אמשיך לעבוד קשה גם פיזית וגם מנטלית עד שתגיע התוצאה הרצויה’. הוא בן אדם כזה, ישן על זה בלילה וקם עם כוחות מחודשים. בניצחונות זה סיפור אחר לגמרי, אנחנו מאושרים וגאים בתקווה שתהיה המשכיות”.

איך את עם זה שאוהדות מבקשות להצטלם או שולחות הודעות בפייסבוק?
“אין לי שום בעיה עם זה, זה משהו שהוא מקובל, ואני יודעת את זה. זה חלק מהעבודה, ואין מה לעשות עם זה. אם זה עושה אותן מאושרות להצטלם איתו, אז בכיף”.

אמנם מאיה היא האוהדת מספר אחת של דובב, אך מתקשה להראות זאת בדרך קבע במגרשים. הסיבה לכך היא מספיק טובה: “אני כן משתדלת להגיע למגרשים, אבל הבעיה שלי כרגע היא עם הילד. אריאל מטורף על כדורגל ומהרגע שיש את שריקת הפתיחה הילד מחליט שהוא רוצה להיכנס ולשחק עם השחקנים. כל המשחק הוא אומר לי, ‘אימא, רוצה להיכנס למגרש’, אז יש בעיה עם זה. אז כרגע יש משחקים שאני מגיעה ויש גם קצת פחות בגלל העניין הזה”.

כמה את מבינה בכדורגל?
“מעט מאוד. אני מאמנת כושר אז בדבר הזה אני מבינה, אבל במשחק עצמו כמעט לא. לא ניסיתי להבין, זה לא כזה עניין אותי. מעניין אותי רק שהם ינצחו, לא משנה איך”.

היית ממליצה לבחורות להתחתן עם כדורגלן?
“הייתי ממליצה לנשים להתחתן עם בן אדם כמו הבעל שלי”.

אסיף שושן – ארוסתו של קשר עירוני אשדוד, ערן מלכין

ביולי הקרוב יעמדו ערן מלכין, כדורגלן עירוני אשדוד, ובחירת לבו אסיף שושן תחת חופה וקידושין. האירוע הנוצץ ייערך באולם הסיינדה שבבית שאן, חתונה גדולה ושמחה עם זמרים וכל השואו מסביב. הזוג, שנחשב למלכותי במיוחד, מתגורר כיום בראשון לציון, אף על פי שבמקור שניהם צפוניים: ערן מעפולה ואסיף ממעלות. כבר שלוש שנים וחצי שהם נמצאים בזוגיות אדוקה במיוחד, ואסיף בת ה-25 עברה איתו כברת דרך גם בקריירת המשחק שלו. היא עצמה סיימה תואר במשפטים, עובדת כיום בבנק ובין לבין גם התגייסה לעסק המשפחתי של ערן, מותג האופנה גליתה, ואחראית על הפן המכירתי בסניף בקניון הזהב. גם ערן עצמו משלב את הכדורגל עם החברה המשפחתית. “אני מאוד גאה בו שהוא עובד במקביל גם בעסק וגם בכדורגל. ובכלל, שהוא מביא את הקבוצה שלו לאן שהיא הגיעה היום”, אומרת שושן.

הטבעת כבר על האצבע. אסיף שושן וערן מלכין

איך את מתמודדת עם תקופה של מחנה אימונים או עם משחקים בימי שישי שלפעמים ערן לא נמצא איתך?
“כשהוא במחנה אימונים, אז יש קצת געגועים, אבל גם על זה מתגברים. בסך הכול געגועים זה דבר טוב. בימי שישי אין לי בעיה, יש לי את השקט שלי שאני מבשלת, ואז הוא חוזר, יש לו ארוחה חמה ומוכנה והוא מבסוט, אז הכול טוב. אולי כשיהיו ילדים, אז התקופה של מחנה האימונים תהיה קצת יותר קשה, אבל אני מאמינה שאני אסתדר”.

ערן גבר צעיר ונאה, איך את עם האוהדות הנלהבות?
“אולי פעם הייתי מקנאה, אבל היום זה משהו שקיבלתי אותו לגמרי. אין לי שום בעיה, אני בוטחת בו, בזוגיות שלנו, והכול בסדר ומקובל”.

אסיף משוכנעת שכדורגלן צריך זוגיות חזקה כדי לשרוד את המקצוע, מישהי שתהיה לו משענת וכתף תומכת ברגעים הקשים. “כשערן היה בתקופת פציעות, אז הוא היה חייב מישהי שתעודד אותו, היה חייב תמיכה. אי אפשר שלא, זה מאוד קשה לקום ובתקופות קשות להתמודד לבד”. אסיף מגיעה לכל המשחקים ומיכאל, סבא של ערן, אחראי לתעד אותה ואת האוהדים הרבים של עירוני אשדוד ביציעים. “אני האוהדת מספר אחת שלו”, היא יודעת להגיד נחרצות.

כמה את מבינה בכדורגל?
“אני אגיד את האמת, במשפחה של אימא שלי יש לנו מלא כדורגלנים. בעבר היה את סמי עייש שהוא כדורגלן ועוד כל מיני, אז זה משהו שאני כן מכירה. רמת הידע שלי בכדורגל היא בסולם של בין חמש לשש. כל עוד ערן מבקיע זה סבבה, מבחינתי המשחק הוא מצוין”.

זו אולי שאלה רטורית כי את הולכת להתחתן עם כדורגלן, אבל עם איך שאת רואה את העולם הזה, היית ממליצה לבחורות להתחתן עם כדורגלן?
“ערן הוא לא כדורגלן רגיל, יש לו גם את העסק והוא מאוד בוגר לגילו. יכול להיות שאם הייתי היום עם כדורגלן שהוא רק כדורגלן, אז יכול להיות שלא הייתי ממליצה כי אני פחות אוהבת את המקצוע הזה. במקצוע הזה יש כל מיני סטיגמות על כדורגלנים, בדרך כלל על הימורים וכאלה, שאני פחות מתחברת, אבל ערן הוא ממש לא שם, אז מאוד היה לי קל להתחבר אליו. הוא מאוד בוגר ואחראי, אז אין לנו את הבעיה הזו, הוא לא במקום הזה של הסטיגמות”.

זיווה אזולאי – אשתו של יאיר אזולאי, קפטן הפועל אדומים אשדוד

זיווה אזולאי היא אחת מנשות הכדורגלנים הוותיקות בכדורגל הישראלי. היא חובקת זה עשור בעל שעדיין לא נס לחו ומשמש כדורגלן פעיל בהפועל אדומים אשדוד, למרות גילו היחסית מופרז (40). זיווה בת ה-36 היא מנהלת משאבי אנוש בחברת פלסטוקיט ואם לשלושה: רוני (בת התשע), רואי (בן השש) ואופיר הקטנה (בת חמישה חודשים). כשנשאלה את שאלת השאלות: איך זה להיות נשואה לשחקן כדורגל, השיבה שהיא יכולה לכתוב על כך ספר, שהרי היא לצדו כל כך הרבה שנים, ועברה עם יאיר כמעט כל תחנה אפשרית בקריירה. “הקריירה של יאיר ידעה עליות וירידות בכמה וכמה קבוצות ובכמה ליגות”, היא מספרת על כברת הדרך שעברה עם בעלה. “עם זאת, אני יכולה להעיד שלא משנה באיזה גיל, ליגה או קבוצה, יאיר תמיד היה ועודנו מקצוען אמיתי. זה לא מתחיל ונגמר במגרש, אלא באורח חיים שלם; בתזונה, בשינה, באימונים – זה ממש מכתיב לנו כמשפחה או אפילו בזוגיות את הבילויים שלנו או סדר היום שלנו כי ‘מחר יש משחק’. בתחילת הקשר זה היה מוזר ואפילו הפריע לי שהעבודה של בן הזוג שלי מכתיבה לנו את ההתנהלות היום-יומית, אך עם הזמן הבנתי שזה חלק בלתי נפרד ממנו ולמדתי לכבד ולהעריך אותו על כך. אנחנו כל הזמן מתלוצצים שהיה סעיף בכתובה שכדורגל הוא חלק בלתי נפרד מחיי הנישואים שלנו”.

זיווה ויאיר אזולאי

איך הפסד או ניצחון של יאיר משפיעים על הבית?
“משום שיאיר גם וינר בנשמה, אז בימים שהקבוצה לא הייתה במצב טוב, הוא הרבה פעמים לקח את זה הביתה עם מצב רוח ירוד, אבל אני חייבת לציין שאף פעם לא קיצוני מדי. אולי רק בהצלחות הוא הרשה לעצמו יותר להפריז”.

לדעת רבים תפקידה של אשת כדורגלן הוא להיות שם ברגעים הטובים, אך בעיקר הטובים פחות, לתמוך, לעודד ולהגיד את המילה הנכונה כדי להרים את המורל. אלא שגם לאישה יש את רגעי המשבר שלה וההתמודדויות. “אני מניחה שהכי קשה לי בזמני מחנות האימונים שיאיר יוצא אליהם, כי אז אני נאלצת להישאר עם הילדים לזמן לא מבוטל. אבל גם עם זה למדתי לחיות בשלום, למרות שזה לא פשוט. אחרי הכול, מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, וזו הדרך שלי לפרגן לו בהרגשה שהוא יכול להמשיך ולעשות מה שהוא כל כך אוהב וטוב בו בזמן שאני נותנת לו גב ושקט נפשי. לשמחתי, זה הדדי כי גם יאיר בעל מאוד מפרגן, וגם הקריירה שלי מצליחה בזכות שיתוף פעולה, פרגון וחלוקה בנטל בבית”.

זיווה מקבלת לא מעט פרגונים ותמיכה מהסביבה האשדודית, ששם גם משפחת אזולאי מתגוררת. ככה זה כשהבעל אהוד במיוחד על האוהדים האדומים ואחד הברגים המשמעותיים בעליית הקבוצה לליגה א'. “היום יאיר ואפילו אני והילדים מרגישים את זה מאוד”, היא מתייחסת לתגובות ולחום שהיא מקבלת ברחוב. “אנחנו חלק מהפועל אשדוד ותושבי אשדוד, אז השיח על הכדורגל והקבוצה יכול להיות במעלית, במכולת או אפילו בגן של הבן שלי. עכשיו, כשהקבוצה עולה ליגה, אז זה ממש נעים. בכלל האוהדים של אדומים הם ממש משפחה אחת גדולה, וזה כיף להיות חלק. לא הייתי רוצה לחשוב מה היה אם הקבוצה הייתה בתחתית הטבלה. תארי לך שאת לוקחת איתך למשרד את כל אוהדי הפועל, וכולם רואים את ההצלחות או הכישלונות שלך בעבודה. לא תמיד זה נעים”. בימי הרווקות והשנים הראשונות של הנישואים זיווה הייתה מלווה את יאיר לכל משחק ומעודדת בצורה אדוקה מהיציעים. אך כשהגיעו הילדים, הסיטואציה השתנתה, והיא נשארת לתמוך מהבית. “אני משתדלת להגיע למשחקים חשובים מאוד, דרבי אני לא מפספסת, רוני ורואי נוסעים כמעט לכל משחק עם הדודים והאחיינים שתמיד תומכים בו, וזה ממש מקסים בעיניי שהם כל כך אוהבים כדורגל ונהנים לראות אותו משחק”.

בדיעבד, היית מתחתנת עם כדורגלן בהתחשב בכל מה שכרוך בכך?
“אם הייתי בוחרת להיות נשואה לשחקן כדורגל? אני לא יודעת. לא בחרתי להיות אשת כדורגלן, בחרתי להיות אשתו של יאיר אזולאי, גם אם הוא היה בוחר בכל קריירה אחרת. אני נשואה לו, לבן אדם הכי מדהים שיש”.

חן גבאי – אשתו של מגן הפועל אשקלון, אלעד גבאי

חן גבאי, אשתו של אלעד גבאי, מגן הפועל אשקלון, ממלאה בחודשים האחרונים תפקיד הדרוש מאשת כדורגלן. בעלה, שקרע את הרצועה הצולבת למעשה כבר לפני חצי שנה וגמר את העונה, נאלץ להתמודד עם רגעים לא פשוטים עבור כדורגלן, והוא נמצא בשיקום די מתמשך.

חן ואלעד גבאי

בדיוק ברגעים כאלו נכנס תפקיד האישה, שאמורה להרים, לתמוך ולעודד את השחקן שלה, להיות שם בשבילו ברגעים הקשים. “לדעתי אחד התפקידים של בת הזוג בעולם הכדורגל הוא תמיכה”, היא אומרת בבטחה. “ללא התמיכה וההבנה היה להם מאוד קשה. נשים צריכות להבין גם את שגרת האימונים שלהם, את התזונה הנכונה, המנוחה לפני משחק. בטח ובטח בזמן פציעה או שפתאום תקופה שהוא לא משחק ויש תסכול. צריך לסייע לו למצוא את האיזון בין הבית לכדורגל”.

היא בת 29 ומשמשת אחות בצבא קבע, ובהחלט יודעת לתמרן היטב בין שני העולמות. היא ואלעד נשואים עוד מעט ארבע שנים, ולזוג ילד בן שנתיים ותשעה חודשים בשם אריאל. לפני שהבן הקטן נולד היא הייתה מגיעה כמעט לכל המשחקים, אך היא בטוחה שכשיגדל עוד קצת שניהם יוכלו להגיע ליציע ולתמוך יותר. למרות הקושי המסוים, חן רואה את החיים אחרת היישר מביתם ביבנה. היא חושבת שלהיות נשואה לשחקן כדורגל זה בדיוק כמו להיות נשואה לכל אדם עם מקצוע אחר. “זה לגמרי אותו הדבר, רק שבמקצוע הזה הוא קצת יותר מוכר מאחרים, ויש לו אוהדים רבים”, היא אומרת. להבדיל משחקנים אחרים, כאלה שמתגברים יותר בקלות, היא טוענת שאלעד לא נרדם בלילה של אחרי משחק ושהוא מתקשה לקבל הפסד. “כשאלעד חוזר ממשחק הביתה, לא משנה אם הקבוצה מנצחת או מפסידה, הוא לא נרדם כל הלילה מהאדרנלין של המשחק. אם מפסידים, אז הוא ממש מבואס ולוקח ללב, ויכול להעביר לעצמו בראש את כל המשחק, מה היה טוב או לא גם יומיים אחרי המשחק. אם מנצחים, אז הוא ממש בהיי”.

מה הדברים שהם פחות זוהרים בלהיות אשת כדורגלן?
“זה ברור שיש גם מינוסים בלהיות נשואה לכדורגלן. אני יודעת שיש סטיגמה על נשות הכדורגלנים שהן איתם בגלל הכסף והתהילה, שהן שטחיות וכל מה שמעסיק אותן זה קניות. יש צורך גם להתחשב כל הזמן בלוח הזמנים הקבוע של המשחקים והאימונים, אשר לא ניתנים לשינוי, והחופשות הן בזמן הפגרה בלבד”. יחד עם זאת, היא יודעת להסתכל גם על הדברים החיוביים יותר. “יש לי בעל שמשקיע המון במשפחה, אבא למופת. והוא יותר זמין בבית במהלך השבוע. נכון שיש מחנות אימונים ושבתות שהוא מחוץ לבית ומשחקי חוץ, אבל אני כבר מתורגלת. ההיעדרות מהבית תורמת לחיזוק ולגעגועים. עם הטכנולוגיה העכשווית אנחנו עושים שיחות וידיאו וממלאים אחד את השנייה. זה עושה רק טוב”.

תמליצי לבחורות להינשא לכדורגלן?
“יש בן אדם מאחורי התואר 'כדורגלן', והכי חשוב זה לאהוב את הבן אדם ולהתחתן איתו בגלל מי שהוא ולא בגלל מה שהוא”.

אסנת טרבלסי – אשתו של חלוץ הפועל אדומים אשדוד, אריאל טרבלסי

תושבות אשדוד והסביבה, אם אתן לפני אירוע מיוחד או סתם בא לכן לפנק את עצמכן באיפור ערב איכותי, אסנת טרבלסי היא בהחלט הכתובת. במקרה או לא, יש לה גם קריירה נוספת, והיא אשתו של אריאל טרבלסי, חלוץ הפועל אדומים אשדוד, אותו אחד שעלה ליגה רק לפני שבועיים. ברור לכם שמלך שערים צריך גם מלכה, ותהיו בטוחים שאחת כזו עומדת לצדו. הזוג נשוי שלוש שנים, ולהם ילד משותף ומתוק, העונה לשם רום דוד. אסנת בת ה-28 בטוחה שאף כדורגלן לא יכול להצליח ולהכיל את המקצוע הזה רגשית בלי זוגיות חזקה ומשפחה תומכת. לכן היא מעניקה מעטפת חמה ואוהבת לבעלה ומתייצבת במגרשים כדי להריע לו אחרי כל כיבוש. “אריאל צריך תמיכה אינסופית, כי בכדורגל יש המון עליות ומורדות. הרבה שיחות, הרבה מוטיבציה, לבוא ולתמוך בכל משחק. זה הכי חשוב: תמיכה מהבית”, היא אומרת.

אסנת ואריאל טרבלסי

איך הפסד או ניצחון של אריאל משפיע על הבית?
“כשיש ניצחון, אז כמובן שכל הבית שמח ורועש; וכשיש הפסד, אז לוקחים את זה ממש ממש קשה, וכל הבית מרגיש את זה. זה ממש יום אבל כזה”.

מה הפלוסים והמינוסים בלהתחתן עם כדורגלן?
“הפלוסים זה כמובן שיש לך את בעלך על המגרש ואת רואה אותו, זה סוג של גאווה, וכולם מכירים אותו. וכמובן הריגוש, כי זה באמת משהו שהוא אוהב. המינוס לדעתי זה באמת רק העניין של ההפסדים, שאריאל לוקח את זה מאוד קשה וללב. כל מקום שהוא הולך אליו, הוא נותן ממש את הלב ואת הנשמה. המינוס היחיד הוא שזה נכנס לבית ולזוגיות”.

בעניין המעריצות אסנת די משחררת. “אם אני לא אשחרר, אני אהיה בבעיה”. בשונה מאחרות, היא מתייחסת לוויתור ואף לביטול של האישה עצמה כשזו נאלצת לפעמים לעזוב את הארץ, להתנתק מהחברים ומהמשפחה, לטובת הקריירה של הבעל. “יש לנו המון חברים שמשחקים בחו”ל, והאישה צריכה ללכת אחרי הבעל. לפעמים זה לא קל, כי זו התנתקות מהמשפחה והחברים. למשל אופיר מרציאנו שאשתו ככה היגרה אחריו. אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון, לחשוב טוב לפני שעושים את הצעד הזה. זה צעד מאוד קשה, אבל יש המון פלוסים בכל זאת”.

לינוי אוחיון – בת זוגתו של חלוץ מ.ס אשדוד, דור ג’אן

שמונה שנים נמצאים דור ג’אן ולינוי אוחיון בזוגיות צמודה. בחישוב פשוט, מאז ימי חטיבת הביניים. היא מנהלת במסעדת ג’פאניקה בראשון לציון, הוא כדורגלן מ.ס אשדוד. אוחיון יודעת בדיוק מה זה אומר לנהל מערכת יחסים עם כדורגלן. היא הייתה איתו כשהחל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ראתה אותו מתפתח, מתבגר והופך לשחקן כדורגל מקצועני. כיום היא מבינה בדיוק איך העסק העובד. “אני יודעת שצריך לוותר על בילויים וחופשות, אבל אני מאמינה שזה לטובה. דור עובד מאוד קשה, ואני בטוחה שהוא יצליח. לא סתם מוותרים על דברים. להיות חברה של כדורגלן זה לא קל, כי בכדורגל הכול נזיל, פעם ככה פעם ככה, צריך לדעת לוותר על דברים, אבל יחד עם זאת לתמוך ולעודד”. אוחיון דווקא מרוצה מהמסגרת שבה נמצא בן זוגה, מסדר היום שלו, שגרת האימונים והפנאי שלו לאחר מכן. אם תהיתם, אוחיון לא מתרגשת כלל מהמעריצות ביציע ובכלל טוענת שהיא המעריצה מספר אחת שלו. “אני הולכת לכל המשחקים שלו, מצפון ועד דרום. אני לצדו כל כך הרבה שנים ומלווה אותו מאז שהוא בנוער לכל המגרשים בארץ”. אוחיון אף מוכנה לוותר על הרבה דברים עבור ההצלחה של הגבר שלה. “אין לי בעיה עם כלום, אני תמיד לצדו בשביל ההצלחה שלו. הכדורגל הוא מאוד נזיל, אפשר להיות יום אחד פה ויום אחר לאסוף את הדברים ולנסוע למקום אחר. אני מאמינה בו, ואני חושבת שהכול לטובה, שאפשר להתמודד עם הכול”.

לינוי אוחיון ודור ג'אן

כמה מקרין על הזוגיות שלכם הפסד או ניצחון?
“בהפסדים דור יודע לשחרר. כמובן שלא כיף להפסיד, אבל כל משחק הוא מכין את עצמו לפני טוב טוב, אם זה באימונים, אם זה בשינה, אם זה לא לבלות לפני משחק. גם אני מאמינה שזה משהו שצריך להשאיר במקום אחר, הוא לא מביא את זה איתו הביתה. כמובן שאם זה ניצחון, אז הוא חוזר שמח מאוד”.

כמה את מבינה בכדורגל?
“עם השנים למדתי להבין כי זה משהו שאת חיה איתו. דור הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, אז את עוברת, רואה, שומעת, אני מלווה אותו בכל פרט בכדורגל, אז את ההבנה כבר רכשתי”.

הילה לוי – אשתו של דובר הפועל אשקלון, שלומי לוי

תחום הכדורגל רווי בנשות כדורגלנים, אלו שנחשפות יותר ואלו שפחות, אך מתברר שגם להיות אשת דובר זו משימה לא פשוטה. כמו השחקנים, גם הדובר כפוף למקצוע הדורש, לשעות האימונים, למחנות האימונים, למשחקים משבת לשבת ומעבר לכך: לעשייה הסיזיפית סביב השעון. הילה לוי מלווה את בעלה שלומי, דובר הפועל אשקלון, בתשע השנים האחרונות. לוי, איש תקשורת מוכר בנוף האשקלוני, ביצע לפני שנה וחצי הסבה לתפקיד קצין התקשורת של מועדון הכדורגל המקומי, ויחד איתו גם אשתו הילה היא חלק בלתי נפרד מהטירוף שנקרא הפועל אשקלון. גם הילדים של השניים, לירוי ושון, הם אוהדים שרופים של הקבוצה. הילה, שבאופן טבעי רוצה בהצלחת המועדון ומחזיקה אצבעות, לא שוכחת מנגד גם למנף את עצמה. בגיל 29 היא משמשת רכזת עמותת יוזמה לאומית וקהילת הידע פודטק ישראל, אשר הוקמה על ידי חבר הכנסת לשעבר ד״ר אראל מרגלית. “מטרת העל של העשייה שלנו היא יצירת שבעה אזורי מצוינות בצפון ובדרום, בכדי לצמצם את הפערים החברתיים והכלכליים בין הצפון והדרום למרכז. כמי שנולדה, מתגוררת והקימה בית באשקלון, אני חייבת להודות שהעשייה הזו מרגשת אותי כל פעם מחדש”, היא מספרת בגאווה על פועלה. בנוסף לקריירה הפרטית שלה, הילה ניסתה לתאר כיצד נראים החיים לצד קצין תקשורת ולצד שלומי האדם בפרט: “קודם כול, הפועל אשקלון הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהבית שלנו ומהמשפחה שלנו. אני רוצה להאמין שכל מי שנמצא במועדון הוא לפני הכול אוהד הקבוצה, כך גם שלומי שלי: לפני הכול אוהד. כתוצאה מכך, הנישואים שלנו הם מלאי פיקים, אתגרים יום-יומיים, אכזבות, שברון לב, אבל בעיקר גאווה גדולה”.

הילה ושלומי לוי

אנחנו יודעים איך מרגיש שחקן שמגיע הביתה אחרי הפסד או ניצחון. איך זה נראה אצל דובר?
“במקרה של הפסד יש תחושה לא פשוטה בבית. גם הבנים שלי אוהדים שרופים של הקבוצה ואוהבים אותה כל כך. לראות את הגברים שלי בבית שבורי לב בגלל הפסד, זה לא פשוט. אבל אנחנו מאמינים בקבוצה ובכל משחק התקווה מתחדשת. ברגעי ניצחון אני מרשה לבנים לחכות לשלומי ערים, והם דואגים לקפוץ עליו ולחבק אותו בכניסה הביתה”.

יש גם מינוסים במקצוע?
“אין מינוסים. לא התפקיד עושה את הבן אדם, הבן אדם עושה את התפקיד. זה בדמו של שלומי, ואני גאה בו מאוד על הדרך המצוינת שהוא עובר יחד עם הקבוצה. ברור שכשיש מחנה אימונים, אז בהחלט לא פשוט לנו. אבל אני ושלומי חולקים זוגיות שוויונית. הוא המשענת של כולנו בבית. אנחנו עושים הרבה שיחות סקייפ שמסייעות לזמן לעבור מהר. גם בשבתות אין בעיה, רק שיחזור הביתה עם ניצחון”.

כמה את באמת מבינה בכדורגל?
“כשהמשחק הוא חלק כה גדול מהמשפחה שלך, אז את לא יכולה שלא להבין את הבסיס. לעתים אפילו תראו אותי במשחקים מעודדת מכל הלב”.

כדורגלנים לרוב הם אלו שזקוקים יותר מכול לתמיכה, בעיקר בתקופות של פציעות, כושר ירוד או הפסד קבוצתי. מנגד, גם הדובר מצוי תחת לחצים מסוימים ואף הוא מצריך גיבוי מהבית. “אני באמת מקווה ששלומי מקבל שקט נפשי ותמיכה ממני כפי שאני מקבלת ממנו. שלומי שלי הוא אחד האנשים המוכשרים והאינטליגנטים שהכרתי. יש לי הכבוד לעבוד ולעמוד לצד מנהיגים ואנשי עשייה בארץ ובעולם, ושלומי הוא כל מה שמנהיג מכיל באופיו”. ואם עדיין לא הבנתם כמה הפרגון הוא מספיק גדול בבית משפחת לוי, אז הנה לכם הוכחה נוספת באשר לאמונה שיש להילה בבעלה בראייה עתידית: “איפה שלבו של שלומי נמצא, שם הוא יהיה. הוא יכול לשבור כל תקרת זכוכית שקיימת”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר