בדרך לקרב מאסף? שחקני הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

מה מצפה לאשקלון במשחקי התחתית?

גייל מיכאלי ואיתן קסנטיני עושים סדר במה שמצפה להפועל אשקלון במשחקי הפלייאוף התחתון שיחלו השבוע. מי התקווה של המועדון? ואיזה נס צריך לקרות כדי שאשקלון תישאר בליגת העל?

פורסם בתאריך: 16.3.18 16:34

     

הפער צומצם לארבע נקודות, שרשרת ההפסדים נעצרה, ובהפועל אשקלון בהחלט רשמה שבוע רגוע, בוודאי ביחס לשמונה השבועות הקודמים. מסאי דגו אמנם ראה סממנים של תקווה במשחק התחתית השבוע מול מכבי חיפה, אך אין זה אומר עדיין שהרכבת חזרה למסלול הנכון. לקבוצה האשקלונית יש עדיין לא מעט נקודות תורפה, היא נמצאת בתקופה עקרה מבחינה התקפית וראשית, אמורה לטפל בבעיית הכיבושים ולשים קץ ל-397 דקות ללא שער זכות. את אותו נתון אפשר לשייך גם לחוסר המזל שפוקד את אשקלון ברוב שלבי העונה.

במשחקי הפלייאוף המכריעים, שיחלו בשבוע הקרוב, היא תצטרך לדעת לנצל את המצבים המעטים שאליהם תגיע ולקוות גם לעזרה מלמעלה. מבחינת יכולת, דגו סבור כי אשקלון לא נופלת מאף קבוצה בפלייאוף התחתון, אם כי הטבלה בהחלט מלמדת אחרת, ודבריו של דגו נשמעים מעט מופרכים ביחס למציאות. באשקלון אמורים לעבור כעת לשלב החישובים והחשבונות. מה יקרה אם, איפה יצליחו לגרד נקודות, אם בכלל, ואם יגיעו למחזור הנעילה בבית כשיש עוד סיכוי להינצל. דבר נוסף שצריך להילקח בחשבון הוא חוסר העניין של מרבית הקבוצות בפלייאוף התחתון בליגה, לאחר שאלו כבר סיימו את חלקן העונה ואין להן יותר מדי על מה להילחם. מדובר כמובן בקריית שמונה, בני סכנין, מכבי פתח תקווה ואולי גם מכבי חיפה והפועל עכו. הקבוצות הללו לא אמורות להתאמץ יותר מדי, אך זה נכון גם להתמודדויות שלהן מול הקבוצות האחרות שנלחמות עם אשקלון נגד הירידה – אשדוד ורעננה. ייתכן גם שאחת הקבוצות תרצה דווקא להתגלות כקבוצה ספורטיבית ותחליט לעשות חיים קשים.

צוחקים כל הדרך לאן? הנהלחת הפועל אשקלון. צילום: אורי קריספין

מה שבטוח, על כף המאזניים מונח עתידה המקצועי של הפועל אשקלון, לא רק לטווח הקצר, אלא אפילו לארוך יותר. ירידה עלולה להוציא את הרוח מהמפרשים, ועלייה חזרה לליגה הבכירה תהיה קשה שבעתיים ממה שנדמה. בהפועל אשקלון יצטרכו לקחת את כל זה בחשבון, ובטח שגם ראש העירייה בפועל תומר גלאם, שלא ירצה להיות חתום בקדנציה שלו כמי שמזוהה עם ירידת הקבוצה לליגה הלאומית. הפועל אשקלון – סרט מלחמה, מתחילים.

17.3.18 – מחזור 1 הפועל קריית שמונה – הפועל אשקלון

שתי קבוצות שהמטרות שנותרו להן העונה שונות בתכלית. הקבוצה של איזי שרצקי נמצאת עם הראש עמוק בחצי גמר הגביע במוצאי השבת הבאה, אז היא תתמודד מול הפועל חיפה ותקווה להפוך את העונה למתוקה במיוחד עם עלייה לגמר ואפילו זכייה. בשבת הקרובה מול אשקלון ייתכן שהמאמן חיים סילבס ייבחר לעלות עם הרכב משני ויעניק מנוחה לשחקני המפתח שלו כהכנה לחצי הגמר. מה שבטוח, במשחקי הליגה הם לחלוטין איבדו עניין, ולמעשה רחוקים מסכנת ירידה, כאשר ביניהם לבין הקו האדום מפרידות 17 נקודות.

כזכור לפני חודש ימים, במשחק הראשון שבו עמד מסאי דגו על הקווים, נפגשו הקבוצות במגרש בקריית שמונה במשחק שהוכרע על ידי הקבוצה המקומית. הפעם, לאור חשיבות המשחק עבור כל אחת מהן, לא מן הנמנע שאשקלון תוכל להוציא נקודות מהצפוניים. דגו וחניכיו, שהצליחו לעצור את כדור השלג וגייסו נקודה ראשונה בשבת האחרונה אחרי חודשיים ימים, יכולים להגיע אופטימיים, בייחוד נוכח העובדה שיקבלו חזרה את טל איילה, כוכב הקבוצה, שחזר במחזור האחרון מול מכבי חיפה וזכה לדקות ראשונות.

הפעם הוא צפוי לשחק יותר; ואם יזכיר במעט את אותו איילה שזכור לטובה, זה בוודאי יעניק אדרנלין מחודש לקבוצה, גם לקראת המשחקים הבאים. “זה משחק קשה מאוד”, אומר איתן קסנטיני, יו”ר הקבוצה עד לא מזמן. “בפלייאוף אין כבר מה להשוואות בין הקבוצות. קריית שמונה זו קבוצה שכבר נשארה בליגה, אנחנו באים עם לחץ מאוד קשה. השחקנים צריכים להיות מנותקים מהכול כי בקריית שמונה אף פעם לא קל לשחק. אני חושב שצריכים לעבוד איתם הרבה על הקטע המנטלי, להתעסק רק בזה. זה כבר לא עניין של כושר, זה לא שיעשו להם אימוני כושר עכשיו, והקבוצה תתחיל לשחק יותר טוב. צריך לעבוד להם על הראש. אני חושב הם אמורים לשחק מבוקר ולצאת למתפרצות. אם הם יצליחו לגנוב שלוש נקודות, זה מעולה. תיקו, לא כזה נורא”.

כך או כך, מלבד המשחק החשוב, באשקלון יישאו עיניים במקביל גם למגרש בעכו, ששם תארח בני סכנין את מ.ס אשדוד, ויחזיקו אצבעות ליריבה מהמגזר.

7.4.18 – מחזור 2 הפועל אשקלון – בני סכנין

את השחקנים המהירים של סכנין לא פשוט לנטרל או לעצור. לקבוצה שמתהדרת בשחקנים כמו שלומי אזולאי, יובל אבידור, פיראס מוגרבי וג’ורדן פושה לא מחמיא הפלייאוף התחתון, אך חוסר היציבות שלה הוביל אותה למקום הזה. אשקלון, שתארח את המשחק לאחר פגרה של שלושה שבועות עקב חג הפסח, על הנייר אמורה להתקשות מול אותה סכנין. אף על פי שלאורחים לא נותר על מה להילחם, אי אפשר באמת לדעת כיצד יגיעו למשחק ועד כמה יהיו מוכנים להתעצל ולשמש תפאורה.

מבחינת אשקלון, ברור לכול, שקבוצה ששואפת להישאר בליגה ועתידה מתנקז לכדי שבעה משחקים גורליים, והיא אמורה לפחות במשחקי הבית להשאיר את הנקודות. קל זה בטוח לא יהיה, אבל בהחלט אפשרי. בשני המפגשים העונה בין הקבוצות סכנין ניצחה (1:2 ו-1:0), הפעם יקוו האשקלונים לתקן את הרושם.

יחייך גם בסוף העונה? מאסי דגו. צילום: אורי קריספין

“אסור שיקרה מה שקרה באמצע העונה שהפסדנו להם בבית”, התייחס לכך קסנטיני. “בבית נגד סכנין צריך להתאבד עליהם וללכת בכל הכוח. זה משחק מלחמה. במשחק הזה צריך לשחק הפוך ממה שנשחק בקריית שמונה. לשחק פתוח. השחקנים של סכנין צריכים לעלות לדשא ולהבין שהם הגיעו למלחמה. רק ככה נצליח לקחת נקודות. לא משחק יפה ולא משחק מאורגן. צריך לשחק קדימה, לשחק על רודי ואורמוש, ששניהם סוחבים היום את הקבוצה. אני מקווה מאוד שטל איילה גם יחזור לעצמו ויהיה אפשר לבנות גם עליו. ברגע שהוא נוגע בכדור, המשחק הופך להיות יותר יצירתי”.

14.4.18 – מחזור 3 מכבי חיפה – הפועל אשקלון

שחזור המשחק מהשבוע האחרון, רק שהפעם המפגש ייערך באצטדיון סמי עופר בחיפה. המפגשים העונה מול הירוקים האירו פנים להפועל אשקלון שהצליחה לסיים בתיקו את שני המפגשים בין הקבוצות. למעשה, אותן חלוקות נקודות הן הראשונות בהיסטוריה לאחר שכל המפגשים הסתיימו עד העונה האחרונה בניצחונות של חיפה. באשקלון יכולים רק לפלל שהמאזן העונתי ימשיך גם בפעם השלישית, ואפילו יהיו מוכנים כבר עכשיו לחתום על תוצאת תיקו נוספת.

מאמן אשקלון מסאי דגו סיפר למקורביו לפני המשחק האחרון שהיה מעדיף שהיציע של חיפה יהיה מפוצץ בקהל שילחיץ את שחקני חיפה. גם הפעם יעדיף דגו לראות את אצטדיון סמי עופר ברובו מלא, כאשר משחק לא טוב של הירוקים יכול להוביל לשריקות בוז מהיציעים. כך או כך, משחקים מן הסוג הזה הם לא כוס התה של הפועל אשקלון, וכשמסתכלים על רשימת המשחקים בפלייאוף, זהו לא משחק שבו אשקלון אמורה לבנות על נקודות.

קסנטיני חושב אחרת: “אני חושב שראינו את מכבי חיפה, והיום מה שנשאר ממנה זה רק שם וכסף, וזה דבר שכבר לא מביא נקודות. פה בבית היה להם קשה מאוד, יכולנו לגנוב גם את ה-1:0 אם היינו מנצלים את המצבים הטובים, וחבל מאוד, כי יכולנו לעשות את זה. צריך לעבוד עם ישראל זגורי על הנגיעה האחרונה שלו. במשחק שיהיה בסמי עופר צריך לתת משחק קשוח בדקות הראשונות, ואז כל הקהל שלהם לבד יקלל את הקבוצה שלהם, ופה זו תהיה הזדמנות לגנוב את המשחק. אני רואה את המשחק מול חיפה יותר קל מאשר מול קריית שמונה”.

21.4.18 – מחזור 4 הפועל אשקלון – הפועל עכו

עם כל הרצון הטוב, הפועל עכו כבר יכולה ללכת לים ולהתחיל להתכונן לעונה הבאה בליגה הלאומית. כרגע פער של תשע נקודות מפריד בינה לבין הקו האדום, כאשר בקופה נותרו 21, אך גם אשרי המאמינים בעכו לא חושבים שניתן לעשות את הבלתי ייאמן ולהדהים עם הישארות הרואית.

בשורה התחתונה, אם את המשחק הזה הפועל אשקלון לא תנצח, היא ללא ספק לא ראויה להישאר בליגת העל. כדי לשרוד בליגה צריך לדעת לקחת שלוש נקודות מהאחרונה בטבלה, ורק לאחר מכן לחשוב על נקודות במקומות אחרים. הקבוצה הצפונית אמנם מגלה ניצוצות במשחקה ולא חוששת לצאת קדימה, אך כמובן שקיימות אצלה גם לא מעט נקודות תורפה, ואותן תצטרך אשקלון למצוא במטרה להרוג את המשחק בהקדם. סביר להניח שככל שהעונה תלך ותתקדם לקראת סיומה, גם הרוח מהמפרשים תצא אצל העכואים, ואולי זה גם משהו שעשוי לסלול את הדרך של אשקלון לניצחון.

“עד עכו בבית אנחנו נדע פחות או יותר מה הכיוון”, מנתח היו”ר לשעבר. “אם לא ננצח לפחות שני משחקים מתוך השלושה הקרובים, אז נהיה בבעיה. כל נקודה חשובה, את עכו חייבים לנצח בבית. אין ברירה, אם את זה לא ננצח, אז מה נשאר?”

בונים עליו באשקלון. טל איילה לצד דובר הקבוצה, שלומי לוי. צילום: אורי קריספין

28.4.18 – מחזור 5 מ.ס אשדוד – הפועל אשקלון

למשחק הזה ממתינות הפועל אשקלון ומ.ס אשדוד. ללא ספק, זהו משחק העונה של שתי הקבוצות. מי שתדע לצאת עם ידה על העליונה, סביר להניח תהיה גם הקבוצה שתישאר בליגה בסיום העונה. במצב העניינים הנוכחי, ובהנחה שפער ארבע הנקודות ביניהן יישמר עד המפגש, הרי שניצחון של השכנה הדרומית יצמיח את הפער לשבע נקודות וירסק סופית את חלומות ההישרדות של מסאי דגו והפועל אשקלון. מנגד, ניצחון כחול עשוי להכניס אמביציה בלתי רגילה בקבוצה האשקלונית ויוריד את הפער לנקודה אחת בלבד.

על הנייר אשדוד טובה יותר כמעט בכל פרמטר על המגרש. השחקנים שלה הרבה יותר כישרוניים, והקבוצה עצמה יותר מחוברת ומאומנת. עם זאת, במשחק אחד נתון הכול פתוח. לא מדובר בפעם הראשונה שהמסלולים של שתי הקבוצות מתנגשים. זה קרה כאשר שתיהן עלו יחד לליגה הראשונה לפני שנתיים, המשיך אשתקד כששתיהן הצליחו לשרוד יחד בליגת העל, וכעת נדמה שיש מקום רק לאחת מהן וכי נצטרך להיפרד מנציגה דרומית, בתקווה שזו תהיה אשדוד.

“מול אשדוד זה דרבי דרומי, ואפילו שזה משחק חוץ, חייבים להגיע במטרה לנצח. משחק קשה מאוד, אשדוד קבוצה יותר יצירתית אחרי שבינואר היא התחזקה. אני מאחל לאשקלון לקחת את הנקודות שם. היו הרבה פעמים שאשדוד נראו יותר טוב מאשקלון, ובכל זאת גנבנו להם נקודות באשדוד. זה משחק שיוכרע על מלחמה ופחות על כישרון לדעתי. פה זו ההזדמנות לצמצם את פער הנקודות מולם, המשחקים הכי קריטיים הם נגד עכו ואשדוד”.

5.5.18 – מחזור 6 הפועל רעננה – הפועל אשקלון

נכון להיום, קשה לומר שהפועל רעננה ניצלה סופית מירידת ליגה. אמנם פער שבע הנקודות מהפועל אשקלון נראה מבטיח עבורה, אך אם תגיע שאננה לפלייאוף ולא תמשיך במגמת העלייה שבה היא נמצאת היום, היא עלולה להסתבך. כל התחזיות מדברות על כך ששני מחזורים לסיום העונה התחרות תהיה ישירה בין אשדוד לאשקלון, ושרעננה כבר אמורה להימצא בשלב זה בחוף מבטחים.

אשקלון מבחינתה לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על אף משחק, ותצטרך לשחזר את אחד משתי ניצחונות החוץ שלה העונה, אחד מהם הושג בנתניה מול הפועל רעננה (3:0), בימים שבהם נעים עוד עמד על הקווים. המומנטום של אשקלון התהפך לחלוטין, וכמובן שלא מדובר באותה קבוצה מהתקופה ההיא, אך הדרומיים יצטרכו לשנס מותניים ולהוכיח רגע לפני המחזור האחרון שמקומם בליגת העל. שמעון אבוחצירא, שנמצא בכושר פנטסטי, ושותפיו משחקים במועדון שנחשב לאורך השנים כספורטיבי והגון, כזה שנלחם עד השנייה האחרון, חורץ גורלות ואף קובע ירידות ליגה של קבוצות אחרות.

קסנטיני ואלמלם בימים טובים יותר. צילום: אורי קריספין

באשקלון מקווים שההיסטוריה לא מעידה על משהו ושבכל מקרה ידעו לסיים בתוצאה טובה את ההתמודדות. “אנחנו מקווים שרעננה כבר תהיה בים בשלב הזה. אני חושב שכל קבוצה תילחם עד הסוף, זה כבר לא מה שהיה פעם, ששחקנים היו קושרים שרוכים. אסור לזלזל באף קבוצה עד סוף העונה. אני מקווה שעד המשחקים מול אשדוד ורעננה טל איילה יהיה בכושר טוב, ואז כל המשחק של אשקלון ישתנה, ונראה אותם התקפיים יותר”.

12.5.18 – מחזור 7 הפועל אשקלון – מכבי פתח תקווה

במחזור האחרון של העונה כולה עולה השאלה: האם מדובר במשחק שייקבע את זהות השורדת בליגת העל או שמא נקבל משחק לפרוטוקול שלא יזיז לכאן או לכאן?

דבר אחד יכול לשחק לטובתה של אשקלון: במידה שאכן יהיה מדובר במשחק מכריע, ייתכן שהמלאבסים, שעבורם אין כל עניין בתוצאה, יעשו טובה לייטב לוזון, אחד מעוזרי המאמן בהפועל אשקלון. מדוע? הרי שלוזון הוא בנו של אבי לוזון, האיש הקובע במכבי פתח תקווה. אם לוזון הדוד ירצה שאחד מבני משפחתו יישאר בליגה, הוא בהחלט יוכל לגרום לכך. על כך אמר קסנטיני: “זה שלוזון עובד בהפועל אשקלון, אני חושב שזה יגרום בדיוק לההפך. מרוב שהעיניים יהיו על המשחק הזה, אז פתח תקווה יהיו חייבים להוכיח שלמרות הייחוס המשפחתי, הם באים לשחק כדורגל ספורטיבי. אני גם בטוח שעוד לפני המשחק קבוצות אחרות יתלוננו אצל ויצמן יער, ויהיה רעש תקשורתי. זה המשחק הכי קשה שהולך להיות לנו בכל הפלייאוף”.

כדי שהמשחק הזה באמת יקבע משהו הפועל אשקלון אמורה לתת פלייאוף מהסרטים, לנצח את אשדוד בראש ובראשונה ולקוות לנס ולמחיקת פער ארבע הנקודות. פער השערים נוטה בשלב הזה לזכותה של מ.ס אשדוד (3-), אך גם זה נתון שיכול בהחלט להשתנות בפלייאוף. אם נשווה את הסגלים של אשקלון ופתח תקווה, אז אין באמת מה להשוות. אך באשקלון יקנו בידיים מלאות משחק הישארות בדיוק כמו בעונה שעברה מול קריית שמונה, ואם הוא יסתיים גם כן ב- 2:1 דרמטי בבית, דיינו. “אם הנקודות האלה יהיו חשובות ויקבעו אם נשאר בליגה או לא, אז המשחק הזה יהיה מאוד קשה. אני מחזיק להם אצבעות ומת שיישארו בליגה”, מסכם קסטיני.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר