עם הראש למטה. יובל נעים. צילום: אורי קריספין

מתחת לקו האדום: יובל נעים צריך לשלם את המחיר?

הביצועים של הפועל אשקלון לאורך העונה הנוכחית לא היו מרשימים, וזאת בלשון המעטה. כל זמן שהיא הצליחה לשמור על מקומה - הנמוך אמנם - בטבלה, כולם חרקו שיניים בשקט. עכשיו כשהקו האדום כבר נמצא מעל הראש והקבוצה בסכנת ירידה, כבר קשה לשתוק, והאוהדים דורשים את ראשו של המאמן. אבל בהנהלה חושבים שזה לא הפתרון: “אם נביא מאמן אחר, הוא יצליח לפתור את הבעיות?”

פורסם בתאריך: 9.2.18 14:18

     

פס מדויק משחקן לשחקן, הגעה לרחבת היריב, גליץ’ מחויב או בעיטה מאיימת לעבר השער, אלו היו משאלות לבם הצנועות של אוהדי הפועל אשקלון בהגיעתם לאצטדיון המושבה השבוע. אלא שלא רק שהן לא הוגשמו, תוסיפו לכך גם את כל המרכיבים והמתאבנים לתצוגת כדורגל כושלת ורקובה, וזה מה שקיבלתם מהקבוצה של יובל נעים במשחקה מול מכבי פתח תקווה.

אוהדי הכדורגל שבנינו עוד יכלו ליהנות מרגעי קסם של יוסי בניון, שעשה רק בשבוע שעבר את המעבר למלאבסים וכבר כבש שער בכורה וקינח בבישול, אך זה גם הותיר את אנשי אשקלון חפויי ראש, מתוסכלים ובעיקר מבוישים. הרשתות החברתיות געשו במהלך ובסיום המשחק, ולא מעט אנשי כדורגל הגדירו את תצוגת הנפל כמשחק הגרוע ביותר של הקבוצה בארבע השנים האחרונות. בדף האוהדים הגדילו לעשות כאשר פרסמו פוסט נוקב, ובו רשמו לשחקנים: “תורידו את החולצות, אתם זה לא הפועל אשקלון”.

תקופה רעה. הפועל אשקלון

מאמן הקבוצה יובל נעים, שלו חלק נכבד באופן שבו קבוצתו הסתגרה על כר הדשא, הודה בכך מול מצלמות הטלוויזיה ואף כינה את המשחק כביזיון אחד גדול. המאמן היה נראה מיואש, והיו מי שחשבו כי שפת הגוף שלו משדרת עזיבה וכי מיד לאחר מכן הוא יניח את המפתחות ויפנה את מקומו – דבר שהתבדה. בחדר ההלבשה התחושות היו קשות לא פחות. השחקנים והצוות המקצועי שהו במקום דקות ארוכות. על פי גורמים מקורבים, הבלם טל מכלוף היה מי שלקח את ההפסד בצורה קשה במיוחד, לנוכח הרכבתו והחלק שלו בשני השערים הראשונים.

“משחק איום ונורא”

באימון הבוקר שנערך למחרת סירבו הרוחות להירגע. אל מתחם האימונים הגיעו נציגי העירייה ויחד עם הנהלת הקבוצה שוחחו עם המאמן יובל נעים. למרות ספקולציות רבות, המאמן קיבל גיבוי מלא, ופיטוריו כלל לא עומדים על הפרק. “יובל נעים לא חסין, אבל אנחנו לא חושבים שהוא הבעיה”, אמר ל"כאן דרום" גורם בכיר במועדון והסביר: “אם נביא מאמן אחר, הוא יצליח לפתור את הבעיות? אנשים צריכים להבין שכוחנו באחדותנו. זה נכון שהיה משחק נורא ואיום ולא הצלחנו לחבר פס. אנחנו לא בורחים מאשמה, וכולם אשמים יחד עם יובל. אבל אנחנו מעניקים גיבוי מלא למאמן. חשוב לנו דווקא ברגע כזה לעשות את זה, כי אנחנו צריכים אותו בטוח בעצמו ובמעמד שלו. הוא האוטוריטה המקצועית שאנחנו מאמינים בה. יותר מזה, גם אם יובל היה בא ומניח את המפתחות, לא היינו נותנים לו ללכת. הוא כבר בא ואמר שאם הוא הבעיה, אז הוא ילך, אבל גם הוא בתוך תוכו מרגיש שהוא לא הבעיה. זה כואב לו בדיוק כמו שזה כואב לכל אחד מהאוהדים. מגיעים אלינו המון קולות רקע מהמון כיוונים לשלוח אותו הביתה, אבל זה לא עומד על הפרק. לא עכשיו בכל אופן”. אותו גורם המשיך בגילוי לב ואמר: “אי אפשר לברוח מביקורות על מאמנים, שחקנים והנהלה, אנחנו מבינים ויודעים את זה. אנחנו יודעים שאומרים עלינו שאנחנו הנהלה של בובות ושלא סופרים אותנו, אבל חשוב לי שכולם ידעו שזה רחוק מלהיות ככה, באחריות. התפיסה היא לתת לצוות המקצועי לעשות את העבודה שלו, לחזק אותו ולגבות אותו. כשצריך אנחנו גם נותנים בראש, ותאמיני לי שאנחנו נותנים ומעירים את ההערות. זה נכון שאנחנו נמצאים במצב לא טוב, אבל, עם כל הכבוד, גם אשדוד וגם רעננה עם אותו מספר נקודות כמו שלנו, ויהיו עוד הרבה משחקים, ויש עוד הרבה נקודות בקופה. אנחנו כרגע צריכים משחק אחד טוב כדי שהמפולת הזאת תיעצר”.

“שתי נקודות שפל”

אותו גורם הזכיר בין היתר את תחילת ינואר 2016 ולמעשה הגדיר את התקופות כזהות, כאשר בזמנו הפועל אשקלון הייתה רחוקה רק שני מקומות מירידה לליגה א’ והגיעה לנקודת שפל במשחק הבית מול מכבי הרצליה, שבו בין היתר נראו מראות קשים בסיום בכיכובם של עוזר המאמן אלי לוי ויו”ר הקבוצה דאז איתן קסנטיני. “הפעם ההיא ועכשיו, אלו הפעמיים היחידות שאני מרגיש שהן נקודות שפל במסע שאנחנו נמצאים בו עם הפועל אשקלון. אני מקווה שנצליח להתרומם, בדיוק כמו בפעם ההיא שנגמרה בעליית ליגה”.

כשאותו גורם מדבר על קולות רקע הוא בוודאי מתייחס לאוהדים, שלאורך השנים פיתחו עם יובל נעים יחסי אהבה שנאה. לא מעט פעמים נעים היה האליל שלהם, וברוב המשחקים הקהל עודד, תמך וקרא בשמו, אך כשהקבוצה נכנסת לסחרור של הפסדים, גם הדעה של האוהדים משתנה, ואלו הופכים את עורם. כעת, לצורך העניין, האוהדים ברובם חושבים כי המאמן מיצה את עצמו באשקלון.

“בגדול, אני גם שותף לתחושה שיובל עשה את שלו, ויש תחושת של מיצוי”, הסכים האוהד איתי שכן-טוב. “אני חושב שיובל נעים הוא מאמן שמתויג כמוטיבטור, בלי הרבה טקטיקה ושיטות משחק. עד שלב מסוים זה עבד, והשחקנים נלחמו בשבילו, אבל כרגע נראה שהוא איבד את חדר ההלבשה”.

אחת הטענות המרכזיות לאחרונה נגד המאמן היא העובדה שהוא בוחר לעתים תכופות לציין את העובדה כי עד לפני שלוש שנים אשקלון עוד שיחקה בליגה נמוכה מול שדרות ואופקים, דבר שמתפרש אצל האוהדים כזלזול. “כל התירוצים המצוצים מהאצבע אחרי ראיונות, זה שהוא מקטין את הקבוצה לעומת היריבה, מקטין אותנו כמועדון ומזכיר איפה היינו לפני שלוש שנים, כל זה לא מוסיף לכלום ואפילו עושה את הפעולה ההפוכה”.

על צורת המשחק הנסוגה שהקבוצה סגננה לעצמה במפגשים האחרונים הוסיף שכן-טוב: “קבוצה שנלחמת על החיים שלה בליגה צריכה לאכול את הדשא. במשחקים האחרונים זה נראה כאילו הקבוצה פתחה כבר את עונת הרחצה. אם בשלושת המשחקים האחרונים נגד כל קבוצות התחתית בעטנו פעמיים לשער, זה אומר הכול”.

הקהל של הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

“הופעה מעליבה”

יו”ר הקבוצה בעבר פרוספר וקנין מועמד לרשת את תפקיד היו”ר גם כעת, ובשל מצבו הרגיש ומועמדותו הסכים רק לומר: “אני יכול רק להגיד שהייתה הופעה מעליבה מאוד של הקבוצה, על המאמן אני מעדיף לא להגיב”.

בתוך כך המומנטום השלילי שבו נמצאת אשקלון, עלול להימשך גם במשחק הקרוב, כאשר זו תארח בביתה את בית”ר ירושלים, שנמצאת בכושר מדהים ועושה עד כה עונה מוצלחת. גוברים הקולות כי במפגש הזה אשקלון עתידה לקבל תבוסה ולרשום את הפסדה החמישי ברציפות. מנגד, עדיין יש מי שמאמין כי נותר סיכוי ללקט נקודות נוכח העובדה שאשקלון מגיעה כחיה פצועה, הידועה גם כמסוכנת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר