אנשי מחלקת הנוער של הפועל אשקלון
אנשי מחלקת הנוער של הפועל אשקלון

קנסות, הרחקות ופיטורים: מה קורה במחלקת הנוער?

משהו לא טוב עובר על מחלקת הנוער של הפועל אשקלון. בסך הכול אמצע העונה, אבל המחלקה צברה כבר קנסות באלפי שקלים והרחקות של מאמנים ממשחקים, רק משום שהם מתקשים לעמוד בכללי הליגה. רונית מצליח, המנכ”לית החדשה של החברה העירונית, החליטה לומר להם "עד כאן". היא פיטרה מאמן שהורחק פעמיים מהמגרשים והודיעה כי המאמנים ישלמו את הקנסות מכיסם

פורסם בתאריך: 9.2.18 13:44

     

במכבי פתח תקווה, מכבי חיפה, מכבי תל אביב, מכבי נתניה ומ.ס אשדוד יכולות לחכך ידיים בהנאה ולהתגאות במחלקת הנוער המוצלחת שהן מצמיחות. זה נכון שבחלק מהמועדונים הכסף הגדול הוא זה שמכריע, אך גם באלו שסובלים ממחסור מסוים יודעים להתגבר על כך באמצעות ניהול נכון ותקין וטביעת עין לשחקנים.

האלונה ברקת של אשקלון? רונית מצליח

בהפועל אשקלון מנגד יכולים גם העונה רק להסתכל וללמוד. לא רק שקבוצת הנוער, שאמורה להיות ספינת הדגל של המחלקה, נמצאת במצב קטסטרופלי ופסע מירידת ליגה, גם השדרה הניהולית בראשותו של חנוך אמר לוקה בחסר ומתקשה לנתב את מחלקת הנוער למסלול הנכון. הקנסות הרבים ששילמה המחלקה עד כה, אשר נפרסים על פני כל קבוצות מחלקת הנוער ומגיעים לסך של אלפי שקלים, הם אחת מהסיבות לכך. נוסף על כך, במחלקה מועסקים מאמנים ללא תעודות אימון, מה שלמעשה גורם לספיגת חלק מאותם קנסות.

החברה העירונית, שאמונה על ניהול מחלקת הנוער, הוציאה מכיסה עד כה סכום של 4,750 שקלים בגין קנסות, ואנחנו רק קצת מעבר למחצית מהעונה. כשאנחנו יושבים לסכם ונכנסים לעובי הקורה באשר לכל קנס וקנס, אנחנו מגלים מציאות קשה של העלבות ואיומי שופט חוזרים ונשנים, הגעה למשחק ללא חובש, חוסר בתעודות אימון, איחור לעלייה לדשא ועוד.

אם לא די כך, גם מקצועית ,כאמור, אנשי המחלקה לא מספקים את הסחורה, ורוב הקבוצות מקרטעות. בעניין תעודות האימון, שלושת המאמנים שלא אוחזים בתעודה, כפי שדורשת ההתאחדות לכדורגל ועל פי הקנסות, הם מאמן קבוצת הנוער ברוך דגו, מאמן ילדים א’ דור אלקבץ ומאמן ילדים טרום א’ אור נפש. אשר לדגו, הוא כלל אינו נמצא באימונים המסכמים של קבוצתו, שנערכים לרוב בימי שישי, כיוון שבאותו מועד הוא משמש שחקן פעיל בעירוני אשדוד מליגה ב’. עם זאת, במועדון לא מפילים את חוסר ההצלחה על כתפיו, כיוון שאת בניית הקבוצה לא הוא עשה.

רונית מצליח, שמונתה לאחרונה ליו”רית החברה העירונית לתרבות נוער וספורט (תנו”ס), לומדת את הנושא לעומק ונכנסת לפרטים הקטנים בכל מה שקשור למחלקת הנוער. לאחרונה היא אף עצרה תשלומים למחלקת הדוברות של הנוער בשל טענה של אי-עשייה מספקת ואף פיטרה את אחד המאמנים לאחר שהורחק פעמיים מהמגרשים. “גם בתקופתו של פרוספר אזגי המצב לא היה חמור כמו היום. אלימות של הורים כלפי מאמנים ומרד של שחקנים כלפי מאמן זה רק על קצה המזלג”, סיכם זאת גורם המקורב למחלקת הנוער.

28.10.17

ילדים א’ מרכז – הפועל אשקלון נגד הפועל ראשל”צ
קנס כספי: 500 ש”ח

דו”ח השיפוט: “בדקה ה-22 שחקן מספר 6 נפצע ויצא מחוץ לקווי המגרש. מאמן אשקלון ביקש לעשות חילוף בזמן שהשחקן המחליף ישב עוד על הספסל עם גופייה ולא היה מוכן למשחק. ביקשתי מהמאמן שהשחקן יהיה מוכן ובעצירה הבאה יכניס אותו. המאמן של אשקלון דור אלקבץ חיכה שאני אסתובב והכניס את השחקן ללא רשותי במהלכו של משחק פעיל. מאמן ראשון לציון התחיל לצעוק לכיווני בעצירת משחק, בדקתי את מספר השחקנים, ובהחלט מאמן אשקלון עשה את החילוף. לאחר מכן מאמן אשקלון דיבר אליי בחוצפה. נמנעתי מלהוציא למספר 7 שנכנס כרטיס צהוב מכיוון שהוא לא הבין את המצב ועשה מה שהמאמן שלו אמר לו לעשות”.

16.12.17

ילדים ג’ אזור שפלה – הפועל אשקלון 2 נגד מ.ס באר שבע
קנס כספי: 1,250 ש”ח + עונש הרחקת המאמן יניב ברק למשחק אחד בפועל

דו”ח השיפוט: “במהלך המשחק ולאחריו השחקנים של אשקלון התחצפו לשופטים והתחילו להתווכח על האירועים במשחק. לדברי השחקנים: ‘זה השיפוט הכי גרוע שיש בעולם’, ‘אתם בחיים לא תתקדמו בזה’. לדברי שחקן אשקלון: ‘אני עשיתי קורס יותר זמן מכם’. במהלך המשחק מאמן אשקלון יניב ברק נכנס לתחומי המגרש והתחצף לשופט יותר מפעם אחת כשאמר: ‘שופט, אולי תיתן להם קרן יותר קרובה לשער’, ‘שופט אתה גרוע, עכשיו אני מבין למה אתה שופט ילדים, אתה יכול לשפוט יותר גרוע מזה גם’, ‘אתה עיוור לחלוטין, לא יודע איך נתנו לך לשפוט’”.

19.12.17

נערים ג’ – הפועל אשקלון נגד מ.כ יוסף
הענישה: דודו ז’אנו הורחק למשחק אחד בפועל, ושניר סופר לשני משחקים בפועל

דו”ח השיפוט: “בדקה ה-68, בהפסקה זמנית של המשחק, שמעתי את מאמן אשקלון דודו ז’אנו, צועק לעברי: ‘שופט, אתה בושה, זה פשוט בושה’. המאמן המשיך כך מספר פעמים כך שכל הנוכחים במשחק שמעו. עוזר המאמן שניר סופר גם כן הוסיף תוך כדי שהוא מנסה להיצמד אליי, אך נעצר על ידי המאמן, ואמר: ‘אתה בושה וחרפה, איך תתקדם ככה? תרחיק אותי כבר’. בסיום האירוע שני אנשי אשקלון הורחקו. בסיום המשחק, בעוד שאני יורד מכר הדשא, הגיע אליי עוזר מאמן אשקלון ואמר: ‘אתה לא תתקדם בחיים, יש אלוהים בשמים, אתה תראה, יא אפס, אתה לא תתקדם בחיים, הרסת את המשחק’. מספר שניות לאחר התקרית עם עוזר מאמן אשקלון פנה אליי אדם שזוהה בוודאות כחלק מקבוצת אשקלון, אך לא הסכים להזדהות ואמר: ‘איך ששפטת זה בושה, תתבייש, ככה נראה כל איגוד השופטים, אני במקומך פורש עכשיו ולא בא יותר לכדורגל, לא שופט בחיים’".

רוצים להשתפר. שחקני הנוער (צילום: שגיא הרשקו

2.12.17

ילדים ג’ – הפועל אשקלון נגד הפועל תל אביב
קנס כספי: 1,000 ש”ח

דו”ח השיפוט: “במהלך המשחק, אחרי ששרקתי לפנדל להפועל תל אביב, נכנס אחד מהקהל עם מקל, הגיע עד אליי ואיים, אני ביקשתי שיצא ושינעלו את השער".

23.12.17

ילדים טרום א’ דן 2 – הפועל אשקלון נגד מכבי יבנה
קנס כספי: 500 ש”ח והרחקת המאמן אור נפש לחמישה משחקים בפועל

דו”ח השיפוט: “ביקשתי בתחילת המשחק תעודות אימון מהמאמנים של מכבי יבנה והפועל אשקלון. ליבנה הייתה, ולאשקלון הייתה תעודה אחת של עוזר מאמן מטר מאמו, למאמן הראשי אור נפש לא הייתה תעודה. אמרתי לו, ‘אתה לא יכול לאמן, כי אין לך תעודת מאמן’. הוא ביקש להיות מנהל קבוצה למרות שיש כבר מנהל קבוצה, ואמרתי לו שהוא לא יכול לאמן, אבל אישרתי לו לשבת בספסל בתור מנהל קבוצה בתנאי שהוא לא מדריך את הקבוצה. הוא התחיל לאיים עליי, ‘אני לא סופר אותך ואני אשב ואדריך את הקבוצה’. אמרתי לו, ‘אתה מורחק מהמגרש’. התכוננתי להתחיל את המשחק, הגיעה המשטרה שהזמין המאמן הראשי אור נפש, ושאל אותי השוטר, ‘מה קרה?’ אמרתי לו שאני לא מאשר למאמן בלי תעודה להדריך קבוצה ושהוא זרק כמה מילים, ואני אמרתי לו שהוא מורחק מהמגרש. אני לא הבנתי למה הגיעה המשטרה. על מה ולמה? השוטר אמר לי שהוא פותח אירוע מספר 66, אמרתי לו תודה רבה ושאלתי אם אני יכול להתחיל את המשחק, והוא ענה בחיוב. התחלתי את המשחק אחרי רבע שעה מהשעה המוגדרת, קראתי לשחקנים של הפועל אשקלון והסברתי להם למה המאמן שלהם מורחק. במהלך המשחק מאמן אשקלון התחיל לנהל את המשחק מחוץ לגדר למרות מה שאמרתי לו, שהוא מורחק מהמגרש ולא יכול לנהל קבוצה. במהלך המשחק הוא התחיל לגדף אותי, ‘אתה אפס, לא מבין כלום, אתה סתם שופט’ ואמר לשחקנים שלו לא לשמוע לשופט. אני אמרתי לשחקנים, ‘אני השופט, אני הסמכות פה, ולא המאמן שלכם שאומר לכם מה לעשות מחוץ למגרש’. בסוף המשחק התוצאה הייתה 10:6 לטובת יבנה. השחקנים לחצו ידיים, ועוזר המאמן של הפועל אשקלון מטר מאמו ניגש אליי ולחץ את היד, מנהל הקבוצה רפי חרזי, לחץ את ידי ואמר לי, ‘תודה רבה, השיפוט היה מעולה, אין לי טענות אליך’. אני השופט יוסי לוי לא נתקלתי בחיי, כשופט משנת 88, בתופעה שכזאת שמאמן מזמין לשופט משטרה בגלל שלא הייתה לו תעודת מאמן”.

16.12.17

ילדים א’ – בני יהודה נגד הפועל אשקלון
קנס כספי: 500 ש”ח

דו”ח השיפוט: “למאמן קבוצת הפועל אשקלון דור אלקבץ לא הייתה תעודת מאמן”.

13.1.18

קבוצת הנוער – הפועל אשקלון נגד בני סכנין
קנס כספי: 500 ש”ח

דו”ח השיפוט: “למאמן הקבוצה הביתית אין תעודת מאמן מתאימה לליגה הנוכחית. לכן נתבקש בתחילת המשחק לשבת על הספסל ולא לקחת חלק כמאמן אשר רשאי לעמוד על הקווים. לאחר מספר בקשות מצדי לשבת על הספסל ולא לעמוד ומשהמשיך לחלק הוראות לשחקניו בישיבה, הורחק בדקה ה-65. על אף האמור, יש לציין, כי ברוך דגו עזב את המגרש בצורה מכובדת המלווה בלחיצת יד וללא פרובוקציות".

20.1.18

ילדים טרום א’ – הפועל אשקלון נגד הפועל גדרה
ענישה: הרחקה של המאמן אור נפש לשלושה משחקים

דו”ח השיפוט: “בסיום המשחק מאמן אשקלון, אשר הורחק למספר משחקים, חיכה ואמר, ‘אתה ילד גבר’ כמה וכמה פעמים, הלך אחריי לחדר ההלבשה והמשיך להגיד שבאתי לגנוב את ההצגה ושאני ילד גבר, שאין לי מושג ושאני ילד קטן. יצאנו מהמגרש לכיוון הרכב, והוא חיכה שם והמשיך עם ההערות שלו. נכנסנו לרכב. הוא הגיע לחלון ואיים על צוות השיפוט ועליי במיוחד (דניאל דדון) שהוא יגיע אליי בחיים הפרטיים ושעוד ניפגש הרבה ואיים על צוות השיפוט שהוא ילך לבית הדין, שהוא עורך דין והוא יוציא לנו צווי הרחקה ממנו ומהמגרשים. במשך חצי שעה הוא לא שחרר”.

6.1.18

נערים א’ – הפועל אשקלון נגד הפועל ראשון לציון
ענישה: תחילה ניתן קנס של 1,000 ש”ח והפסד טכני של 3:0

לאחר ערעור נקבע שאשקלון תישא בכל ההוצאות הכספיות שייגרמו לקבוצת הפועל ראשל”צ, עקב קיום משחק חוזר שמועדו ייקבע על ידי ועדת הליגה והגביע.

דו”ח השיפוט: “עד לשעת מועד פתיחת המשחק (09:00) לא הגיע חובש, אשר לא באחריות הקבוצה הביתית אלא רק מע”ר. שריקת הפתיחה נדחתה עד אשר יימצא לו חובש לטובת המשחק, אך עד 09:40 לא הגיע כזה, ועקב זאת המשחק לא התקיים. יש לציין כי היה ניסיון מצד הקבוצה הביתית לפתרון העניין בכך שהסתייעו במאמן נוסף אשר ייתן מענה רפואי, אך כאמור פתרון זה לא סיפק ולא עומד בקנה אחד עם הנחיות איגוד השופטים”.

13.1.18

ילדים א’ – הפועל אשקלון נגד מ.ס אשדוד
קנס כספי: 500 ש”ח

דו”ח השיפוט: “איחור לעליית הפועל אשקלון לדשא של ארבע דקות”.

תגובות: “אנו מתאימים את עצמנו למציאות החדשה”

ממחלקת הנוער נמסר בתגובה: “החברה העירונית, ובכללה מחלקת הנוער, פועלת על פי חוק ובשקיפות מלאה. כל המאמנים במחלקת הנוער מועסקים על פי חוק הספורט, כאשר לאחרונה חלו שינויים בתקנון ההתאחדות (ראה שינוי תקנון 27.12.17), ואנו מתאימים את עצמנו למציאות החדשה. בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל מבצעים ענישה בצורת קנס, ואין לנו אלא להצר על כך. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי להמשיך ולעמוד בתקנון למען קידום מחלקת הנוער בכלל והשחקנים בפרט”.

רונית מצליח, מנכל”ית החברה העירונית לתרבות נוער וספורט (תנו”ס), מסרה בתגובה: “לאור המקרים האמורים, ערכנו היום (ג’) שימוע למאמן שנידון פעמיים בוועדת משמעת, והוחלט על הפסקת עבודתו. כמו כן, התקיימה פגישה עם יו”ר מחלקת הנוער וצוות המאמנים, בה הודענו כי המאמנים שנקנסו ישלמו את הקנס משכרם, וזאת על מנת להפחית משמעותית התנהגויות פסולות אלו”.

אור נפש מסר בתגובה: "קודם כול, לא פוטרתי, אלא התפטרתי כבר לפני חודשיים, פשוט מימשתי את העזיבה שלי רק עכשיו. וזה ממש לא קשור לדוחות, זה בגלל השבת. אני מעדיף לא לעבוד בשבת, קשה לי כי עברתי סוג של התחזקות מסוימת. רונית לא ידעה שהתפטרתי כבר לפני חודשיים, וכשהגעתי לשיחה אמרתי לה שאני לא מבין למה היא עושה לי שיחה, אם אני זה שרוצה לעזוב. כתבתי אפילו מכתב התפטרות בכתב ידי. העזיבה נעשתה ברוח טובה, אני אוהב את המערכת ואת הכדורגל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר