כהן וקסנטיני. צילומים: דוד לוי.

הפוליטיקה המקומית סוערת: איתן קסנטיני הודח מהפועל אשקלון

הבחישה של הפוליטיקאים בקבוצת הפועל אשקלון, שבאה לידי ביטוי בפיטוריו התמוהים של היו"ר, ממחישים עד כמה חשוב למצוא רוכש פרטי שינהל את המועדון המקומי בצורה עניינית

פורסם בתאריך: 9.6.17 14:14

     

איתן קסנטיני סיים את תפקידו כיו"ר הפועל אשקלון. רבים מהאוהדים ואנשי הספורט בעיר הוכו בתדהמה לנוכח הבשורה, אך כמי שמעורה בפרטים ועוקב מקרוב בשבועות האחרונים קשה לומר כי מדובר בהפתעה גדולה. לא מכיוון שקסנטיני לא עשה את עבודתו נאמנה במשך שלוש השנים האחרונות, אלא בעיקר כי כמעט כמו בכל תחילתה של עונת כדורגל, גם הפעם עלה על שולחן הדיונים עתידו של יו"ר קבוצת הכדורגל. הפעם עושה רושם כי נכנס שחקן חדש לסצנה. יוסי כהן, מי שמחזיק את תיק הספורט בשנתיים וחצי האחרונות, ולא באמת קיבל את המושכות לבצע מהלכים בעידן איתמר שמעוני, מקבל כעת מראש העירייה החדש, תומר גלאם, יד חופשית לנהל את התחום שהוא אמון עליו.

ראש העיר אמר את דברו. גלאם בחגיגות ההישארות בליגה. צילום: אורי קריספין.

"כל חלקה טובה הוא הרס"

בפוסט שפרסם קסנטיני, ובו הודיע על סיום דרכו, הוא למעשה הפנה אצבע מאשימה כלפי כהן, כאיש שהראה לו את הדרך החוצה. קסנטיני השתמש במילים קשות כשכתב: "לאחר שיחה עם מ״מ ראש העיר (ועלק) ממונה על הספורט שהרס כל חלקה טובה בספורט, כל מה שבניתי בתקופת בני וקנין, כדורסל, כדורגל, כדור עף, סיף ואפילו ברידג', הוא הרס! היום הם החליטו שאני לא מתאים להיות היו״ר של הפועל אשקלון, לאחר שלוש שנים של הישגים בכל קבוצות הנוער והבוגרים של הפועל אשקלון".
כהן בחר להגיב בצורה מעט יותר ממלכתית כשכתב מנגד: "איתן קסנטיני מונה ליו"ר המועדון בזמן שהיה חבר קואליציה ונבחר כנציג ציבור לכהן כיו"ר הקבוצה. משאינו כזה כעת ומטבע הדברים יש בינינו אי-הסכמות על הדרך. יושב ראש המבצע תפקיד התנדבותי וייצוגי, ראוי שיראה עין בעין עם הנהלת העיר בכל הקשור למדיניות הקבוצה. בהתאם לכך, אמנה בימים הקרובים יו"ר חדש".
למען הסדר הטוב, צריך להבין כי מדובר בהחלטה פוליטית לחלוטין, ולמעשה ככל שקבוצת הכדורגל תהיה מנוהלת על ידי העירייה, כך זה ימשיך להיות. קסנטיני כשלעצמו היה מינוי פוליטי של איתמר שמעוני כבר לפני שלוש שנים, וכעת גלאם וכהן הם אלו שמבצעים את המפנה הפוליטי שלהם. בימים שהרוב לקואליציה עומד על חודו של קול אחד חשוב לגלאם לשמור את כהן בצד שלו ולהעניק לו ביטחון וסמכות כדי לא לאבד אותו ואת הכוח הפוליטי של הקואליציה.

שמעוני. רצה את קסנטיני כיו"ר. צילום: אורי קריספין.

"תמיד הפוליטיקה הייתה מעורבת בספורט, אבל אף פעם לא ברמה של שלוש השנים האחרונות", אומר יו"ר הפועל אשקלון לשעבר, פרוספר וקנין. "היום זה ניהול פוליטי נטו, והפיטורים של איתן הם לא על רקע מקצועי אלא פוליטיים ללא ספק. איתן הצליח בשלוש שנים שלו בקבוצה, ואני מבין את הביקורת של כולם על הפיטורים שלו. אני למשל לא הייתי נוגע באף אחד ובטח שלא מעזיב את איתן, לפחות לא עד שהיה מגיע בעלים למועדון. איתן חי בפוליטיקה, והוא יודע שדברים משתנים, אני מאמין שהוא לקח את זה בחשבון כי הוא ידע שמתחלף שלטון, והוא נחשב לאיש של שמעוני. גם דרור וצ'יקו היו מינויים פוליטיים של איתמר שמעוני, אז למה דווקא מזיזים את איתן ואותם לא? צריך לשאול את תומר גלאם. גם אני בזמנו חוויתי עליות וירידות ממינויים פוליטיים כאלה ואחרים, אבל כל החיים אמרתי שספורט צריך להיות מנותק מפוליטיקה, ושהעירייה צריכה רק לתמוך אבל לא לשלוט ניהולית בקבוצה".

סגירת חשבונות?

ל"כאן דרום" נודע כי כדי לאפשר לקסנטיני להמשיך בתפקיד הוצע לו מתווה שבמהלכו אם יצליח לשכנע את חברת המועצה, מירי אלטיט, לעבור לקואליציה, הוא יוכל לשמור על תפקידו. קסנטיני סירב לכך, וכידוע מצא את עצמו בחוץ. נוסף על כך, יש לזכור כי קסנטיני הביע את תמיכתו הגלויה בבחירות האחרונות לראשות העירייה ברב יעקב אביטן, כשמנגד עמד תומר גלאם במעטפת של הרב יצחק ברדא, ולבטח גם בעניין זה מדובר כעת בסגירת חשבונות.

משלוש יוצא אחד. נעים, ז'אנו וקסנטיני. צילום: אורי קריספין.

חשוב להבהיר כי ההחלטה להפסיק את עבודת היו"ר יכולה להתבצע רק על ידי עמותת ותיקי הפועל אשקלון, שאותה מנהלים כיום שירן מנור וחנן זילברמן, המיודדים עם קסנטיני. אלא שגם להם לא נותרה ברירה אלא להיעתר להחלטת העירייה לפטר את קסנטיני, שכן במצב של התנגדות הייתה העירייה עלולה לסגור את הברז הכספי לקבוצת הכדורגל.
"החלטה שכזו לא התבצעה לטובת הפועל אשקלון", אמר מקורב לקבוצה ל"כאן דרום". "הצמד איתן קסנטיני ודרור אלמלם הוכיח את עצמו במשך שלוש שנים שבהן הם מנהלים את הקבוצה יחד ביד רמה תוך הגעה להישגים. למה לבוא ולפרק מוצר מצליח? מה ההיגיון להוציא את איתן מהקבוצה? אולי כמו שאומרים, יוסי כהן באמת רוצה לבוא ולהרוס את הכדורגל כמו שהרס את הכדורסל".

שמעוני הטיל וטו

באשקלון היו מי שטענו כי המהלך לפטר את קסנטיני היה מתוכנן כבר לפני כמה שבועות, בשעה שהקבוצה נאבקה על חייה בליגת העל, ונהדף על ידי איתמר שמעוני שהטיל וטו. אלא שכעת, כאמור, החליטו בעירייה להוציא את ההחלטה לפועל למרות התנגדותו של ראש העיר הקודם. שמעוני אף אמר למקורביו כי נוכח המצב הוא שוקל את עתידו בקואליציה. אלא שיש צד נוסף למטבע. בסביבתם של גלאם וכהן טענו כי פיטוריו של קסנטיני התבצעו על מנת לאפשר כניסה של יו"ר, איש מקצוע נקי מפוליטיקה שגם יהיה איש אמונו של ראש העירייה. בשל העובדה כי קסנטיני לא נחשב לאיש אמון של גלאם, הוחלט להוציא אותו מהמשחק, על אף הצלחתו בשלוש השנים האחרונות. אם כן, כבר עכשיו ברור כי לא ימונה יו"ר מתוך מועצת העיר, אלא מישהו מבחוץ.
קהל אוהדי הפועל אשקלון הגיב בזעם רב כלפי החלטת ראש העיר לפטר את היו"ר המוערך, איתן קסנטיני. על דפי הפייסבוק הוציא ארגון האוהדים את ההודעה הבאה: "אוהדי אשקלון לא ישתקו נוכח ההחלטה לפטר את יו"ר המועדון איתן קסנטיני. לא ייתכן שהתחשבנויות פוליטיות יפגעו בקבוצתנו האהובה. איתן נתן את כל כולו בשלוש השנים האחרונות, והוא שותף עיקרי בהצלחת הקבוצה. אוהדי אשקלון רואים בפיטוריו חיסול ממוקד שנועד אך ורק לפגוע בקבוצה. אי לכך ובהתאם לזאת הם ישקלו את המשך צעדיהם נוכח ההחלטה העגומה".

מינויים חדשים בבוגרים ובנוער

בצל עזיבת היו"ר בהפועל אשקלון ממשיכים לעבוד לקראת העונה הבאה. כפי שפורסם לראשונה בדף הפייסבוק של "כאן דרום", חנוך אמר חזר להפועל אשקלון ויכהן בתפקיד יו"ר מחלקת הנוער. כזכור, אמר שימש מנהל הקבוצה הבוגרת לפני שלוש שנים ואף זכור היטב כשחקן הקבוצה בעבר. מדובר כעת בסגירת מעגל די מפתיעה, ובראש מעייניו תעמוד המטרה לקדם את שחקני המחלקה לעבר הקבוצה הבוגרת. ״אני חוזר לעבודה שאני כל כך אוהב", אמר חנוך ל"כאן דרום". "יחד עם כל הצוות הקיים ועוד אנשים חדשים שיצטרפו נעשה הכול לשפר ולהוביל את מחלקת הנוער להצלחות״.
מי שעוד חוזר למערכת כשחקן עבר הוא עמי ג'רבי שיתווסף לצוות המקצועי של יובל נעים בקבוצה הבוגרת כעוזר מאמן שני. עם נעים ואלי לוי, ג'רבי ישמש עזר נוסף. מדובר במינוי שהוא הפתעה גמורה, שכן נעים וג'רבי כלל לא מצויים ביחסי קרבה. מי שלמעשה אמון על החזרה של ג'רבי הוא המנכ"ל, דרור אלמלם, שקיבל את ברכת הדרך של נעים לצרף את ג'רבי לצוות המקצועי, אף שלשניים אין כאמור היכרות מוקדמת.

רודי חדד. ינהיג את הקישור עונה נוספת. צילום: אורי קריספין.

באשר למצבת השחקנים, בהפועל אשקלון ביצעו רכש משמעותי במיוחד בדמותם של שני המגנים, אלעד גבאי ועוז ראלי. הראשון הוא מגן ימני ששיחק בעונה שעברה בהפועל רעננה, ובעברו רשם הופעות בעירוני קריית שמונה, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. באשר לראלי, מדובר גם כן במגן ימני, אך כזה שמסוגל לשחק גם בקישור. ראלי שיחק אשתקד בבית"ר ירושלים, אך לא זכה לדקות משחק מהותיות, וכעת מוצא את עצמו בתחנה הרביעית שלו בישראל, לאחר ששיחק גם בבני יהודה ובמכבי תל אביב.
נוסף על כך, בקבוצה סיכמו על המשך דרכם של אבי מלכה, מושיקו לוגסי, רודי חדד וג'וסיפ איבנצ'יץ', שעליו מומשה האופציה, אך מנגד נפרדו מדוד מנגה, שהחליט לחתום בליגה האזרית. באשקלון בוחנים מועמדים נוספים שעתידים להצטרף, בהם הקשר טל איילה. במועדון מחפשים גם חלוץ זר שיהיה מחליף הולם למנגה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר