"קללות גזעניות ברמות הקשות ביותר": רמזי ספורי מסביר למה עזב

השחקן רמזי ספורי עזב פתאומית את הפועל אשקלון ועבר למכבי נתניה. היו לכך אמנם סימנים מקדימים, אבל דווקא בריאיון שנתן ל”כאן דרום” הוא אמר שהתרגל לקללות. כך או כך, הקבוצה הצליחה למלא את החסר ועל הנייר הביאה שחקנים טובים יותר מאלו שעזבו. עכשיו רק נותר להתרחק מהקו האדום

פורסם בתאריך: 2.2.18 16:15

     

“אם הפועל אשקלון תישאר העונה בליגה, זה יהיה הישג גדול יותר מהעונה שעברה”, כך אמר השבוע גורם בכיר במועדון לאחר ההפסד השלישי ברציפות של הקבוצה בקרב התחתית מול מ.ס אשדוד. בשעה שהרוח כבר יצאה לה מהמפרשים, והביטחון של הדרומיים שואף לאפס, התקווה שבה אוהדי הפועל אשקלון אמורים להיאחז היא החיזוקים שביצעה הקבוצה בחלון ההעברות אשר נסגר לו השבוע.

תקופה רעה. הפועל אשקלון

לא פעם ביקרנו את החלטות ההנהלה, אך הפעם יש לא מעט סיבות לפרגון. העובדה שיובל נעים קיבל כל מה שרצה, ואף מעבר לכך, נזקפת לזכות השדרה הניהולית, בראשותם של דרור אלמלם וצ’יקו מגיה, ששחררה מזומנים, ובזכותה אשקלון היא אחת הקבוצות שביצעה את הרכש הפורה ביותר בחודש ינואר. ההנהלה העניקה את הכלים, וכעת חובת ההוכחה היא על יובל נעים שצריך לנפק תוצאות. עובדתית, שבעה שחקנים צורפו וחמישה עזבו, אך נדמה שחומר השחקנים של אלו שהגיעו הוא איכותי יותר ואמור, לפחות על הנייר, לתרום הרבה יותר.

“טבעי שירצה לעזוב”

אם נתמקד ראשית בשחקנים שכבר לא איתנו, בראש הרשימה נמצא את רמזי ספורי, שבאופן פתאומי ויממה לפני סגירת חלון ההעברות עשה את המעבר למכבי נתניה. עבורו מדובר כמובן בשדרוג, שכן נתניה נחשבת לקבוצה תוססת ולאחת הקבוצות עם הכדורגל השמח ביותר בליגה. במדיה הוא יוכל לפרוח לצד שחקנים כמו ערן לוי ודיא סבע.

אלא שלעזיבה הזו קדמו מספר דברים. בשבועות האחרונים הקהל האשקלוני מצא בספורי שעיר לעזאזל. באופן מגמתי כאשר הקבוצה הפסידה הוא זה שאליו כוונו חצי הביקורת. השיא היה במשחק הבית לפני שלושה שבועות מול הפועל רעננה, כאשר זכה ספורי למטח של גידופים עם ירידתו מכר הדשא ואף התעמת עם כמה אוהדים. גם במשחק הבית האחרון מול אשדוד הקהל הצליח להוציא את ספורי מכליו כשכיוון אליו שרשרת של גידופים נוספת. במהלך המשחק השחקן אף התעצבן על כך שלא ניתן לו לבעוט כדור נייח והגיב בכעס, ואת האקט הזה לא אהבו במועדון.

רמזי ספורי. צילום: דוברות הפועל אשקלון

השחקן לא היסס להיכנס השבוע לחדרו של המאמן יובל נעים ולבקש לעזוב את המועדון לאור ההצעה הקוסמת מהמועדון הנתנייתי. נעים התקשה לוותר על ספורי, שאמור היה לקחת את המושכות אחרי פציעתו של טל איילה. אך אחרי לא מעט שיחות, הסכים המאמן לתת לשחקן אור ירוק. האוהדים, מנגד, לא ביכו את עזיבתו של ספורי והזכירו באותה נשימה את חוסר התרומה של השחקן להפועל אשקלון, למרות ההזדמנויות המרובות שקיבל. בשיחה עם "כאן דרום" ספורי אישר כי היחס מהקהל היה השיקול המרכזי לרצון שלו לעזוב ואף כינה את הקריאות שקיבל ”קללות גזעניות ברמות הגבוהות ביותר”.

ספורי נלחם על אשקלון. צילום: דוברות הפועל אשקלון

ספורי, שהעניק לפני כשלושה חודשים ריאיון ל"כאן דרום", טען בזמנו כי הוא מודע לכך שמקללים אותו בשל מוצאו הערבי ושהוא מנסה להתעלם מכך ולהתעסק בכדורגל. אלא שכעת מתברר כי ספורי לא נותר אדיש לאותן קריאות, והן אף גרמו לו לרצות ולעזוב את הקבוצה. “ספורי קיבל הצעה מקבוצה טובה יותר מאשקלון וטבעי שירצה לעזוב”, אמרו באשקלון. “אנחנו יודעים שהוא לא הרגיש בנוח עם הקללות והקריאות הגזעניות. חבל שלא הצלחנו לעצור את זה, ובהחלט יכול להיות שהפסדנו שחקן שיכול עכשיו לפרוח במקום אחר”. מלבד ספורי, אשקלון נפרדה גם מירדן אבוחצירה אחרי ארבע שנים וחצי, ג’וסיפ איבנצ’יץ’, שרון גורמזנו וגודנס אג’איי. כל אלו היו בהחלט ראויים לעזוב את הקבוצה לנוכח התרומה הדלה שלהם בחצי העונה הנוכחית.

התקווה הגדולה: דבאלישווילי

ומאלו שעזבו לאלו שהגיעו. לצד צירופם של דוד מנגה, שי בן דוד, דובב גבאי, ישראל זגורי, אדריאן רוצ’ט וציון צמח, ברור כי החיזוק הבכיר ביותר הוא כמובן הגעתו המפתיעה של החלוץ ולדימיר דבאלישווילי. הרזומה של השחקן מדבר בעד עצמו, והוא זכור לכולנו בעיקר כחלוץ מכבי חיפה, מי שזכה בשורותיה באליפות וכבש 35 שערים ב-76 הופעות. לזה ניתן להוסיף גם שתי אליפויות וגביע בליגה הפולנית ושתי אליפויות וגביע בליגה הגיאורגית.

ויקי ועקנין, ולדימיר דבאלשווילי וצ'יקו מגיה לאחר החתימה. צילום: דוברות הפועל אשקלון

השחקן הגיאורגי בן ה-31, שעבר כברת דרך בקריירה, נחשב לחלוץ מריח שערים וחיית רחבה. אם ידע לשחזר את היכולת המוכרת שלו, אין ספק שאשקלון הולכת להרוויח שחקן פנטסטי שישדרג את חוד ההתקפה. כבר באימונים הראשונים שלו בקבוצה הוא נראה חד כמו בימיו הטובים. שחרורו הבינלאומי הגיע השבוע, והוא צפוי לפתוח בהרכב כבר במשחק הקרוב מול מכבי פתח תקווה. מאז חתימתו החלוץ שוהה במלון לאונרדו באשקלון, ובקרוב אשתו עתידה להצטרף אליו, והשניים יעברו לדירה בעיר.

המאזן העגום: ניצחון אחד ב-15 משחקים

בהפועל אשקלון עדיין ממתינים בתור לאלילת המזל, שהעונה משום מה שכחה את יובל נעים והחליטה שלא לסייע לקבוצתו במאבקי ההישרדות בליגת העל. אם אשתקד אשקלון זכתה מההפקר לאור הפחתת תשע הנקודות להפועל תל אביב ונותרה בליגה, הרי שהפעם היא תצטרך להתאמץ הרבה יותר. כשלוטשים עיניים לעבר קלחת התחתית ומוצאים שם את מ.ס אשדוד, הפועל רעננה, מכבי חיפה ובני סכנין, מבינים שאשקלון נמצאת במומנטום השלילי ביותר מבין הקבוצות שנלחמות על כרטיס ההישארות, בהנחה שהפועל עכו כבר סיימה את תפקידה.

על התקופה הרעה של אשקלון יעיד ההפסד הביתי בשבת האחרונה למ.ס אשדוד, שהיה למשחק חשוך נוסף של האשקלונים. יש אומרים כי קבוצה שרוצה להישאר בליגה לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד בחודש האחרון פעמיים בביתה לשתי יריבותיה לתחתית, אשדוד ורעננה, ובטח שלא להשיג ניצחון אחד בלבד ב-15 המשחקים האחרונים.

יש גם את אלו שמעדיפים להאשים את מאמן הקבוצה יובל נעים בשיטת המשחק שלו, כיוון שזו אינה משתנה ונשארת נאמנה למקור. נעים אינו דוגל בלהתאים את צורת המשחק ליריבה ממול ונצמד בכל משחק לשיטת 4-5-1. הנקודה היותר כואבת לאוהדים היא הצבתם של שני קשרים הגנתיים, מושיקו לוגסי ומילאן סמיליאניץ’, במשחק ביתי שבו אשקלון אמורה להיות הקבוצה היוזמת. עוד נטען כי השיטה הזאת עושה עוול לחלוצים ולא מאפשרת להם לבוא לידי ביטוי. בניגוד לכך, על כר הדשא אנחנו רואים קבוצה נסוגה שסובלת מחוסר תכליתיות ומחץ התקפי.

נעים במשחק ההפסד האחרון. צילום: אורי קריספין

רודי חדד מאכזב

נוסף על כך, נשמעות טענות גם באשר להרכבתו של רודי חדד, שרחוק מלהזכיר את חדד שאנו מכירים. כזכור, בעונה שעברה הקשר קטף את תואר שחקן העונה לאחר שהביא את השינוי בחודש ינואר, אלא שהעונה הוא לא מצליח לשחזר את היכולת הטובה. יתרה מכך, חדד, אשר משחק שלוש עונות וחצי בהפועל אשקלון, לא מציג מספרים מעודדים במיוחד. התרומה שלו בליגה מסתכמת בארבעה שערים בלבד: ב-2016 הוא כבש שלושה שערים, ב-2017 הרשית פעם אחת והעונה הוא עדיין ממתין לשער הבכורה שלו בליגה. למרות זאת, באשקלון נוטים להאמין שההתעוררות של חדד תגיע, ועוד יהיה ניתן להפיק ממנו.

הזעם של אוהדי אשקלון לא פסח גם על אבי מלכה, שספג צהוב שני שטותי וראה את הכרטיס האדום לאחר שמשך במכוון את חולצתו של שחקן אשדוד. אלא שעם כל הכבוד אליו, איך אפשר בלי הטעות התורנית של דלה איינוגבה, שלגביו כבר נגמרו המילים. בהמשך לכתבה שפרסמנו לפני שבועיים, אשר עסקה בטעויות של השוער הניגרי ובמתן הזדמנות לשוער השני ליאור חדריאן, גם הפעם איינוגבה לא הצליח לרומם את עצמו, כאשר נמצא אשם בשער הראשון שספגה הקבוצה. “לא ברור למה יובל נעים מחכה, הגיע זמן חדריאן”, סיכם זאת אחד מאוהדי הקבוצה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר