ליאור חדריאן (צילום: אורי קריספין)
זכה לתשבוחות. חדריאן (צילום: אורי קריספין)

למה ליאור חדריאן לא בשער?

הטעות של השוער דלה איינגובה עלתה להפועל אשקלון בהפסד מביך להפועל רעננה, מה שמעלה שוב את השאלה, למה ליאור חדריאן לא עומד בשער? ההפסד הזה גם חידד את העובדה כי אשקלון זקוקה לחיזוק החלק ההתקפי, ונותר לקוות רק שדובב גבאי ודוד מנגה יענו על הצורך הזה. ומה עם פרוספר אזגי?

פורסם בתאריך: 19.1.18 14:55

     

“ידענו שדלה יביא לנו נקודות. הוא בשבילנו יותר מבופון ביובנטוס. מבחינתי הוא השוער הכי טוב בליגה”, כך התבטא מאמן הפועל אשקלון יובל נעים ב-1 באוקטובר, מיד בתום התיקו ההירואי והבלתי נשכח בבית מול מכבי תל אביב. איינוגבה נבחר למצטיין המשחק לאחר שעצר פנדל מכריע בדקה האחרונה, מה שלמעשה קבע חלוקת נקודות צודקת בין הקבוצות. אלא שבדיוק סיבוב שלם עבר מאז, וקשה לומר שהיכולת של השוער באותו משחק מאפיינת את תפקודו בעונה כולה. יתרה מכך, כשמניחים על הכף את התועלת לעומת הנזק, ניכר כי המאזניים נוטות לכיוון המחמיר יותר.

אשם בכל השערים? איינוגבה (צילום: אורי קריספין)

העונה של השוער עד כה היא בחלקה קומדיה של טעויות. לא פעם אותן שגיאות ו"יציאות למרפסת" הובילו לאיבוד יקר של נקודות. אנשי הפועל אשקלון מנסים להדחיק את היכולת שלו ומשדרים עסקים כרגיל, אך ביציעים לעומת זאת ניתן לזהות כי הסבלנות מתחילה לפקוע. במגרשים ניתן לשמוע קולות הקוראים להחליפו, וגם ברשתות החברתיות הוא לא זוכה לעדנה וחוטף מטר של ביקורות. השיא הגיע אחרי קרב התחתית האחרון מול הפועל רעננה, שבו איינוגבה שוב ספג שער אומלל, כזה שעלה לקבוצה בהפסד יקר במיוחד. אז נכון שלכל שוער יש מנה של טעויות בעונה, ואף אחד לא חסין, אך נדמה שאצל איינוגבה הטעויות הן חוזרות ונשנות, ומסתמן כי קיימת אצלו בעיה קשה של יציאות לכדורי גובה.

במחזור ה-11 במשחק החוץ נגד בני סכנין איינוגבה יצא לכדור חופשי שהוגבה משמאל, אך אגרף אותו בחולשה היישר לרגליו של פיראס מוגרבי, שמול שער חשוף בעט פנימה. במחזור ה-13 מול מכבי חיפה בסמי עופר איינוגבה אמור היה לקלוט בפשטות כדור קרן של מאור בוזגלו, אך הכדור נשמט מידיו היישר לראש חיפאי, ובתום ערבוביה היה זה ניקיטה רוקאביציה שהעלה את הירוקים ליתרון. גם במחזור ה-15 חזר הניגון, כאשר כדור נייח של בני יהודה נתפס בידי איינוגבה ברכות ונשמט מידיו. דן מורי עט על הכדור, חלף על פני השוער והעביר רוחב ליונתן כהן, שלא התקשה לכבוש ללא שוער בשער. ביום ראשון השבוע נגד הפועל רעננה קיבלנו פרק נוסף במעלליו של השוער, כאשר כדור חופשי שהוגבה מימין מצא את איינוגבה בעוד אחת מהיציאות המוזרות שלו ללא כתובת. קמארה היה שם כדי להקדים אותו ונגח את הכדור לרשת החשופה. ארבע טעויות רשלניות וקריטיות, ואנחנו רק במחצית מהעונה.

בבני יהודה, קבוצתו לשעבר, דיברו בזמנו על בעיות בראייה. גם בשבע השנים שבהן שיחק במדים הזהובים היו לו לא מעט פשלות: מעל הידיים, בין הרגליים, יציאות אומללות וטעויות מביכות. העובדה שהניגרי משחק בישראל כבר קרוב לעשור כמובן נזקפת לזכותו, אך לצד הקילומטראז’ שעבר, נדמה כי מה שבעיקר זוכרים לו זה את המהלכים הפחות טובים. באשקלון מייחלים לכך שהשוער יחזור לכושרו מהעונה שעברה, אז היה אחד מהמצטיינים והגורמים להישארותה של הקבוצה בליגת העל. “אנחנו מכירים את היכולות של דלה”, אמר ל"כאן דרום" גורם בצוות המקצועי. “יש טעויות שנובעות לפעמים מחוסר ריכוז של שבריר שנייה. אנחנו מדברים איתו על זה. צריך לזכור לו גם ההצלות ואת הדקות הטובות במשחק. הבעיה היא ששוער כדורגל יכול להיות טוב 89 דקות, ובסוף יזכרו לו את הדקה שבה הוא פישל. אנחנו מקווים ונעשה הכול כדי להחזיר לו את הביטחון”.

למה לא חדריאן?

שלא תטעו, איינוגבה הוא אישיות נחמדה, הוא חייכן ואדיב. אך הוא גם שוער ליגה טוב שנמצא מתחילת בעונה במגמת ירידה. כמעט לכל שחקן יש את התקופה הזאת בקריירה, ההבדל הוא שברגע ששחקן לא טוב הוא מסופסל או מוחלף. לכן מתבקש כעת לשאול את השאלה מדוע לא להעניק לליאור חדריאן את אפודת השוער הראשון ואת ההזדמנות להוכיח את עצמו? השוער המקומי זכה העונה לדקות משחק רק בשני משחקי גביע הטוטו ובמשחק גביע המדינה אחד ששוחק לאחרונה מול מ.ס אשדוד. גם אשתקד הרזומה שלו היה דל עם ארבעה משחקים בלבד: שניים בגביע הטוטו ושניים בגביע המדינה. חדריאן מגלה בשלב זה איפוק יחסי ולא מראה סימני עזיבה, אך כמובן שהרצון שלו הוא לשחק ולקבל את הצ’אנס במשחקי הליגה. אם לא עכשיו, אז מתי?

עכו הגישה תלונה נגד אשקלון, אך היא הכחישה פנייה לאלקרנאווי

בהפועל אשקלון קיבלו באכזבה גדולה את איבוד הנקודות להפועל רעננה, יריבתם לקלחת התחתית. התחושה הכללית היא שאותו הפסד החזיר את אשקלון צעד אחד אחורה וביטל את הניצחון מלפני שבועיים על הפועל עכו. מלבד התוצאה היה מדובר במשחק החלש ביותר של הכחולים העונה, לאחר שהציגו מחצית ראשונה שיעדיפו לשכוח ומחצית שנייה שבה לא הצליחו לסכן את שערה של רעננה כלל ולא היו קרובים לשוויון. נעים אסף את שחקניו בסיום המשחק בחדר ההלבשה, וכשיצא לכלי התקשורת הודה כי הפועל אשקלון נראתה רע מאוד.

מעבר לכך, בהפועל אשקלון רשמו היסטוריה שלילית לאחר שהיה מדובר בניצחון הראשון של רעננה על אשקלון בכל הזמנים. אם לא די בכך, גם השער שהובקע היה הראשון בהיסטוריה לרשת של האשקלונים מצד הקבוצה מהשרון. במועדון מבינים שבעקבות ההפסד הם יצטרכו לדעת להחזיר את הנקודות האבודות במקומות אחרים וכבר במשחק החוץ הקרוב מול מכבי תל אביב.

במועדון ביצעו השבוע שתי החתמות בדמותם של דובב גבאי ודוד מנגה, אשר אמורים לשדרג את החלק ההתקפי. עם זאת, ישנם לא מעט אוהדים אשר סקפטיים בנוגע לתרומתו של גבאי, שבשנים האחרונות לא הצליח להטביע חותם בקבוצות שבהן שיחק. מנגד, אשקלון שחררה את ג’וסיפ איבנצ’יץ’ להפועל חיפה ואת שרון גורמזנו, כאשר גם ירדן אבוחצירה אמור לקבל אור ירוק לעזוב לאחר שפנה לראשי הקבוצה בבקשה להשתחרר להפועל קטמון מהליגה הלאומית.

אהוב הקהל. אבוחצירה (צילום: אורי קריספין)

בתוך כך, לאשקלון הוגשה השבוע תלונה מטעם הפועל עכו להתאחדות לכדורגל, בטענה לפנייה רשמית לשחקנה עמרן אלקרנאווי, אף שהוא נמצא בחוזה. בתקשורת הארצית פורסם השבוע שאשקלון אכן ניסו לצרף את השחקן מאחורי הקלעים וללא ידיעתה של עכו, אך תגובת המועדון שנשלחה להתאחדות ביטלה את הטענות של עכו ובין היתר נכתב כי הפועל אשקלון לא מנהלת חוזים עם שחקנים המצויים בחוזה. נוסף לאלקרנאווי, מי שירדו נכון לעכשיו מהפרק הם גם החלוצים שלומי ארבייטמן ממכבי פתח תקווה וג’ורדן פושה מהפועל רעננה. עם האחרון התקיימה פגישה השבוע ואף הוגשה לו הצעה, אך הוא ביקש לחשוב על כך כמה ימים, וככל הנראה הוא מחזיק בהצעות נוספות.

פרוספר אזגי לאן?

פרוספר אזגי. צילום: שרון בוקוב

אוהדי הפועל אשקלון כבר היו רוצים לשים את הפרק הזה מאחוריהם, אך כל עוד לא מועבר סכום הכסף שעליו פסק מעריך השווי מהחברה העירונית לפרוספר אזגי, לא ניתן להכריז על סיומה של הסאגה. הדד ליין האחרון להעברת הכספים הוא בעוד פחות מחודש, ב-15 לפברואר. אזגי טוען כי אם הכספים לא יועברו עד למועד זה, הוא ידרוש את הקבוצה חזרה או יבקש להמשיך להשכיר אותה לעירייה. מנגד, בעירייה טוענים כי העברת הכספים מתמהמהת כיוון שהעמותה שבה מחזיק אזגי לא פעילה, ולכן לא ניתן לעשות אליה את ההעברה. השבוע פגשנו את אזגי, וכך הוא אמר: “לפי ההסכם, הם מחויבים להעביר לי 1.5 מיליון שקל. במידה ולא יעבירו, אני חוזר לבורר ומבקש את הקבוצה חזרה אליי כי העירייה לא עמדה בהסכם. בכל מצב אני רוצה את הקבוצה, ואני אתחיל בתהליך של להשכיר אותה שוב. איך אקבל את הכסף? העירייה יכולה למצוא את הדרך”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר