אלונה ברקת. אלופת המדינה. צילום: ניר קידר
אלונה ברקת. אלופת המדינה. צילום: ניר קידר

"אם אלונה ברקת הייתה קונה את הפועל אשקלון, היא הייתה ראש העיר"

אלונה ברקת גדלה באשקלון, אבל החליטה להשקיע דווקא בבאר שבע. אז אחרי האכזבה מהמשחק מול בני יהודה ולקראת המשחק מול האלופה, תהינו איך הייתה נראית הפועל אשקלון אילו אלונה הייתה משקיעה בעיר הולדתה

פורסם בתאריך: 28.12.17 21:11

     

קשה היה שלא לצאת מאוכזבים מאצטדיון המושבה בשבת האחרונה אחרי הפסדה החמישי העונה של הפועל אשקלון. הפעם זה היה לבני יהודה, מפלה שהגיעה אחרי שלושה מחזורים ללא הפסד. הקלות שבה אשקלון הניחה לזהובים לחזור למשחק במחצית השנייה הכעיסה והורידה את הרוח מהמפרשים של האוהדים. אם לאשקלון היו יומרות מסוימות לסיים את העונה במקום גבוה, כעת גם שם מתחילים להבין שמלחמת ההישרדות לא הולכת לפסוח עליהם העונה וכי המאבק צפוי להיות עד הסוף. באשקלון לא בזבזו זמן בלבכות את איבוד הנקודות, וכבר לאחר מכן החלו לחשוב על משחק הבית הבא, שצפוי למלא את אצטדיון סלה.

אצטדיון מלא יקבל את האלופה. צילום: אורי קריספין

ביום ראשון הקרוב יארחו האשקלונים את הפועל באר שבע במסגרת המחזור ה-16 בליגת העל, במה שיהיה למעשה מפגש נוסף של הכחולים אל מול ילידת העיר אלונה ברקת — למי שלא מכיר, בעליה של קבוצת הכדורגל מבירת הנגב. אומרים שאחרי כל גבר מצליח עומדת אישה עוד יותר מוצלחת; במקרה הזה מדובר בקבוצת כדורגל אלופה ונוצצת, אשר מאחוריה עומדת האישה החזקה ביותר כיום בכדורגל הישראלי.

משכונת גבעת ציון לאצטדיון טרנר

אלונה ברקת היא אשת עסקים וילידת העיר אשקלון. בעשור האחרון הפכה ברקת לסמל להעצמה נשית ואת הפועל באר שבע הפכה לאחת הקבוצות המצליחות בישראל. לא הרבה מודעים לכך, אבל באותה אלונה ברקת ניתן היה בקלות להיתקל ברחובות העיר אשקלון. היא גדלה בשכונת גבעת ציון למשפחה דתית, ושני הוריה הם מורים שמלמדים בבתי ספר באשקלון. ברקת מאז ומתמיד הקפידה לשמור בקנאות על פרטיות משפחתה, המוכרת בעיר כמשפחת אקווע.

אלונה ברקת. צילום: אילן אסייג

בראיונות בעבר היא סיפרה כי הוריה דווקא אהבו כדורגל — אביה, במקור מנתניה, היה אוהד של הקבוצה המקומית מכבי נתניה, ואימה, דווקא של בית”ר ירושלים — אך למרות זאת, הם תכננו לה מסלול חיים שונה. בגיל 14 היא נשלחה ללמוד באולפנה בירושלים, וכשסיימה את לימודיה חזרה לאשקלון כדי להתנדב בשירות הלאומי. בסיום השירות החלה ברקת ללמוד באוניברסיטה העברית וסיימה תואר ראשון ושני בהיסטוריה של המזרח התיכון. ברקת, שכבר החלה להתנער ממנהגי הוריה, הכירה במהלך לימודיה את מי שעתיד להיות בעלה אלי ברקת, אחיו של ראש עיריית ירושלים הנוכחי.

במהלך השנים אלונה ברקת ובעלה החלו לעבוד כאנשי עסקים והיגרו לעמק הסיליקון שבארצות הברית, ושם השקיע אלי במספר רב של עסקים, והיא לעומת זאת פעלה בכמה ארגונים ללא מטרות רווח. בשנת 2004 חזרו השניים לארץ והשתקעו בשכונת צהלה בתל אביב. רצה הגורל ואחד משכניה היה בעלי מכבי תל אביב בזמנו לוני הרציקוביץ’, והוא התיידד עם הזוג וניסה לשכנע אותם להיות שותפים שלו בקבוצה הצהובה. ברקת שקלה זאת בכובד ראש. באותה תקופה גם גיסה ניר ברקת ניסה להביאה לקבוצתו האהובה בית”ר ירושלים. אלא שברקת בחרה ללכת בדרך אחרת. היא האמינה שדרך הכדורגל ניתן לבנות קהילה של ממש וחיפשה עיר שבה אנשיה צמאים לכדורגל והצלחה. הפור נפל על באר שבע. ברקת ראתה בעיר באר שבע עיר גדולה שלאורך שנים דשדשה עקב ניהול כושל והיעדר מתקנים.

לפני שמונה שנים היא לקחה החלטה אמיצה ורכשה את הקבוצה בסכום שמוערך בכשמונה מיליון שקלים מבעליה הקודמים אלי זינו. תחילה הגעתה של ברקת התקבלה בלא מעט חששות, שכן מדובר באישה הראשונה בהיסטוריה שעומדת בראש קבוצת כדורגל, הידוע כענף שוביניסטי. למרות זאת, בתוך שבע שנים היא הצליחה לחולל מהפך, וממועדון מפורר בליגה הלאומית הפכה אותו לאחד מהמעצמות הגדולות בכדורגל הישראלי. יתרה מכך, לפני שנתיים היא הגשימה את חלומה הגדול כאשר הובילה את באר שבע לזכייה באליפות המדינה אחרי 40 שנים שחונות, ולאחריה זכתה בצלחת נוספת.

"כשהיא קנתה את באר שבע, אזגי לא היה מעוניין למכור"

לא תמיד הכול היה נראה ורוד מבחינת ברקת. לצד עונות מקצועיות פחות טובות וסכנה ממשית לירידת ליגה, היו גם תקופות שבהן ברקת איימה לעזוב את באר שבע לאחר שהאוהדים הפגינו נגד המאמן דאז גיא עזורי, וגרמו לה לאבד את הרצון להמשיך. הקהל הבין מהר מאוד איזה יהלום יש לו ביד ולא היה מוכן לוותר עליה כל כך מהר, ולכן גם שינה פאזה. ברקת לימדה את הקהל שלה שיעור, ומאז המצב נעשה מושלם. גם האישיות שלה עושה את העבודה מבחינתה, והיא מצטיירת כאדם נעים הליכות, סימפתי וצנוע. לאחר שרואים מה היא הצליחה להרים בבירת הנגב, איך היא החזירה את הקהל הבאר—שבעי ליציעים ואת הרף הגבוה שהציבה בכדורגל הישראלי, אי אפשר שלא להעלות את השאלה: מה היה קורה לו הייתה בוחרת לרכוש את הפועל אשקלון, קבוצת הדגל של העיר שבה גדלה?

רוז'ה חטב. מחכה לברקת ובאר שבע. צילום: אורי קריספין

“באותה תקופה היה לה כיוון לקנות רק את באר שבע”, מסביר האוהד הוותיק רוז’ה חטב ובעל בית הקפה המיתולוגי. “אף אחד לא בא והציע לה את אשקלון, והיא גם לא חשבה ללכת לכיוון הכדורגל. זה יצא לה ספונטני. היא לא האמינה בכלל שתהיה לה קבוצת כדורגל, זה יצא לה במקרה. כשהיא קנתה את באר שבע, אזגי כבר היה הבעלים של הפועל אשקלון, והוא לא היה מעוניין למכור בזמנו את הקבוצה. בדיעבד היא עשתה בחירה נכונה, וזה השתלם לה, והיא הצליחה. 40 שנה חיכו שם לאליפות, והיא עשתה את זה. אני מקווה שגם לאשקלון יגיע מישהו כמוה ויעלה אותה על דרך המלך”.

אם אלונה הייתה רוכשת את הפועל אשקלון, איפה היא הייתה היום?

“יכולנו להיות היום באותו מצב של באר שבע. כשהיא לקחה את באר שבע, היא הייתה פחות מאשקלון, היא לקחה מועדון שהיה רגל מפירוק. עם כל הכספים שהיא מזרימה והכוח של העירייה שלנו באשקלון, אם היא הייתה באה לפה, לא היו עוזבים אותה, היו מלטפים אותה, בייחוד שהיא תושבת אשקלון. מי יודע, אולי היא גם הייתה יכולה להיות ראש עיר פה”.

שדר רדיו 101.5 רועי צאיג, שיעביר את המשחק בשידור ישיר, מסקר באדיקות את אשקלון ועוקב אחרי הנעשה בהפועל באר שבע, היה קצת יותר סקפטי מחטב. “אני לא בטוח שאשקלון הייתה סופרת שתי אליפויות והצלחה אירופית תחת אלונה ברקת. בבאר שבע היה גם שילוב נדיר של אצטדיון שהפך לביתי מאוד, הקבוצה הרי עדיין לא הפסידה שם כבר 40 משחקים ואי אפשר להתעלם מכך שיש גם חיבור מדהים עם האוהדים. אני בטוח שלו אלונה הייתה רוכשת את אשקלון, הקבוצה הייתה בצמרת, לא יודע אם אלופה, אבל בפסגת הכדורגל הישראלי”.

"לא בטוח שאשקלון הייתה הצלחה תחת אלונה ברקת". צאיג. צילום: אורי קריספין

בראשון הקרוב בשעה 20:15 ייפגשו כאמור הקבוצות לדרבי דרומי, כשהפייבוריטית לניצחון היא כמובן האלופה והמוליכה מבאר שבע. עם זאת, אשקלון הוכיחה כבר העונה שאף שהיא מגיעה מעמדה נחותה יותר, יש לה מה למכור.

“לאשקלון יש סיכוי מול כל קבוצה בארץ, ובדרך כלל היא גם מצליחה מול הקבוצות החזקות”, מסכים חטב. “ראינו את אשקלון במשחק הקודם בבאר שבע, ששם היא יכלה גם לנצח את המשחק. גם נגד מכבי תל אביב ונגד מכבי חיפה עשינו תוצאות טובות”.

צאיג, לעומת זאת, צופה קשיים לקבוצה הביתית. “קשה לי לראות את הפועל אשקלון מנצחת את באר שבע. אני בספק, אבל מקווה בשבילם שהם יצליחו להוציא תיקו, שיהווה ללא ספק הפתעה ענקית”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר