הקהל של הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)
הקהל של הפועל אשקלון (צילום: אורי קריספין)

אוהדי הפועל אשקלון: "אוהד בני יהודה רדף אחרי ההסעה עם סכין"

במועדון התל אביבי אומרים כי לא מכירים את המקרה המדובר. האירוע מצטרף לתקרית בה קרא אוהד הפועל אשקלון קריאה גזענית כלפי הקשר רמזי ספורי. דובר המועדון, שלומי לוי: "נבדוק את המקרים לעומק, נטפל בחריפות בכל גילויי אלימות או גזענות"

פורסם בתאריך: 24.12.17 20:23

     

שני אירועים חמורים אירעו אמש, במהלך משחק הכדורגל בין הפועל אשקלון לבני יהודה ולאחריו. המשחק, שהתקיים באצטדיון המושבה בפתח תקווה, לא הוגדר כמשחק נפיץ בטרם התקיים, אך בהחלט הפך לכזה. האירוע הראשון, התרחש עוד במהלך הפסקת המחצית כאשר אחד מאוהדי הקבוצה, צעק לעברו של הקשר רמזי ספורי שהינו ממוצא ערבי-ישראלי, "לא יהיו ערבים בהפועל אשקלון, אתם גיס חמישי". אותו אוהד לא היה מודע לכך שמאחוריו עמדה משפחת ספורי המורחבת, שהזדעזעה מגילויי הגזענות ואף ניסתה להתעמת עם אותו אוהד. בסופו של דבר, אוהדים שנכחו במקום הרגיעו את הרוחות.

משפחתו של ספורי, מתגוררת ברחוב יפת ביפו ונחשבת למשפחה שקטה, שרחוקה מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. רק ביום שישי האחרון התבטא ספורי על חלומו לשחק בנבחרת ישראל ואמר כי כבר התרגל לקריאות הגזעניות. אוהדים רבים של הקבוצה נזפו באותו אוהד וטענו בפניו שאין מקום לקריאות גזעניות במגרשי הכדורגל ובכלל, אך כל הידוע הוא טרם התנצל בפני השחקן.

בתום המשחק, אוהדי הפועל אשקלון המאוכזבים מההפסד הכואב (3:1) התקבצו אל התוך האוטובוס אשר הוקצה להם על ידי הנהלת הקבוצה והחלו להתפרע בתוכו, כאשר אוהדי בני יהודה עוברים ושבים על ידו. "היינו בהלם. אוהדים שלנו החלו לעשות בלגן בהסעה, בגלל ההפסד לבני יהודה", סיפר אחד האוהדים ל"כאן דרום". "זו לא פעם ראשונה שאנחנו מפסידים והקהל מתפרע. אחד האוהדים זרק בקבוק פאנטה על אוהד בני יהודה והוא פגע באוטו שלו. האוהד כעס מאוד ונכנס לרכב. בהתחלה חשבנו שהוא מתנהג בבגרות ומתעלם אבל הוא יצא מהאוטו עם סכין והחל לרוץ אחרי האוטובוס. זה היה רגע מפחיד, אם לא היינו בתוך האוטובוס יכל לקרות אסון".

אוהד אחר אמר: "אני לא אתפלא אם אוהדים יחליטו לא להגיע למשחקי כדורגל. אם יש אנשים מחפשים אלימות זה לא צריך לבוא על חשבוננו. אני לא מצדיק את אותו אוהד, זה קו אדום, אך גם חלק מהאוהדים שלנו לא חף מפשע. אנחנו לא רוצים שחלק מזערי יכתים את השם הטוב של קהל הפועל אשקלון ויהרוס לנו את החוויה מכדורגל".

דובר המועדון, שלומי לוי, מסר בתגובה: "האירועים שצוינו הינם חמורים ואינם מאפיינים את אוהדי הפועל אשקלון. לאחר שלידינו הגיעו מספר גירסאות למקרים שהתרחשו במהלך המשחק בין בני יהודה להפועל אשקלון ולאחריו. אנו נבדוק את המקרים לעומק, נטפל בחריפות בכל גילויי אלימות או גזענות ונמגר אותם מקרבנו. משחק החוץ הבא הוא בעוד שבועיים וחצי, אף אחד לא שקל אופציות לכללי התנהגות שונים או לחלופות כלשהן בהסעות. אחרי שנבדוק את האירועים לעומק נדע לתת פתרונות".

דובר מועדון בני יהודה מסר כי לא ידוע לו על מקרה כזה והפנה לקבלת תגובה ממערך האבטחה.

טרם התקבלה תגובה ממערך האבטחה במשחק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר