המגרש המדובר
המגרש המדובר

מבנים ונתיבים לבית המשפט: “התנהלות העירייה – פתח לשחיתות”

מועצת העיר ביטלה לפני כחודשיים מכרז למכירת שטח יקר ערך ברחוב הטייסים לחברת הבנייה בטענה כי עלול להיגרם הפסד של מיליונים. החברה דורשת מבית המשפט להכריז עליה כזוכה

פורסם בתאריך: 30.11.18 14:57

     

המכרז של “המגרש בטייסים” עולה שוב על השולחן, הפעם בעקבות עתירה שהגישה חברת מבנים ונתיבים, הטוענת כי התנהלות העירייה מהווה “פתח לשחיתות”.

מדובר במגרש הממוקם ברחוב הטייסים, שנכון להיום נועד לבניית בית מלון. כך הוא הוצג לחברי המועצה לפני כשנה כשנדרשו לאשר את מכירתו, וכך הוא הוצג גם בעת המכרז. אל המכרז הזה ניגשו שלושה, וההצעה הגבוהה הייתה של חברת מבנים ונתיבים. האומדן של העירייה על שווי המגרש עמד על 16 מיליון שקל, ואילו ההצעה הגבוהה עמדה על מעט יותר מ-18.5 מיליון שקל.

ההצעות הללו הובאו לאישורם של חברי ועדת המכרזים שלא הצליחו להגיע להכרעה לאחר שחבר המועצה דאז שלמה כהן תהה על כדאיות העסקה לאור הכוונה להפוך את ייעוד המגרש ממלונאות למגורים.

המגרש המדובר ברחוב הטייסים

המגרש המדובר ברחוב הטייסים

רק כדי להבין: מגרש המיועד למלונאות שוויו נמוך בהרבה ממגרש המיועד למגורים. כך למשל המגרש הזה כמלונאות הוערך ב-16 מיליון שקל, אך אם הוא יהפוך למגרש לבניית בנייני מגורים, יזנק שוויו לפי ההערכות לכ-50 מיליון שקל ולפי הערכות אחרות לכ-80 מיליון שקל.

בעקבות זאת, הועבר אישור המכרז למועצת העיר, ושם הציע כהן שלא לאשר את המכרז. ראש העירייה תומר גלאם החליט לקבל את ההצעה של כהן, ובעקבות כך התקבלה הצעתו של כהן פה אחד.

שלמה כהן

שלמה כהן

בעתירתה לבית המשפט הגדירה החברה את ההערכות לזינוק בשווי הנכס “בסיס רעוע” וטענה כי החלטת המועצה על ביטול המכרז נעשתה בניגוד גמור לדיני המכרזים.

“מדובר בהחלטה בלתי חוקית, החותרת תחת מושכלות יסוד בדיני המכרזים, לפיהם מכרז נועד לשאת תוצאות ואין לבטלו אלא בנסיבות קיצוניות ביותר… התנהלות מעין זו, המבטלת מכרז על בסיס ספקולציות לקוטות מהאוויר, הינה בדיוק התוצאה שדיני המכרזים נועדו למנוע – התנהלות הפותחת פתח רחב לשחיתות, ומאפשרת לנבחרי העירייה, שהינם אנשים בעלי אוריינטציה ואינטרסים פוליטיים ברורים, לקיים מכרזים עבור גורמים מועדפים, ושעה שאלה אינם זוכים במכרז – להמציא השערות וספקולציות, לצורך ביטול המכרז”.

מבנים ונתיבים

החברה דורשת כי בית המשפט יכריז עליה כחברה הזוכה במכרז.

העירייה הגיבה לעתירה וטענה כי זו זכותה של המועצה שלא לאשר מכרז, וזאת מאחר שנכסי מקרקעין “הינם משאב ציבורי יקר ומוגבל, וכי בעניינים אלו הרשות פועלת כ'נאמן לציבור'. מכאן, כי על מועצת העיר בעניין זה חלה חובה מוגברת להפעיל שיקול דעת מעמיק, להתנהל בזהירות, לבחון ולוודא כי השיקולים שביסוד מכירת הנכס אינם קצרי טווח, ולמנוע מצב של הטבת המצב הכספי בהווה בלבד ללא ראיה צופה פני עתיד”.

עוד ציינה העירייה כי זכייתה של החברה במכרז “תסב לקופה הציבורית עליה אמונה המשיבה נזק כלכלי משמעותי העשוי להגיע למיליוני שקלים, ולפגיעה קשה באינטרס הציבורי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בדיון שהתקיים בחודש שעבר הסכימה העירייה להתחייב כי לא ייעשה כל שינוי בקרקע עד לקבלת החלטה מצד בית המשפט הדן בעתירה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר