החייל מחברון

דעה: היחס של הצבא לחייל מחברון פוגע במוטיבציה להתגייס לקרבי

מה ההשלכות של העונש שנגזר של החייל מחברון? רן ידעי כותב שהירידה בשיעור המתגייסים נגרם בשל התנהלות של המפקדים באירועים מתוקשרים.עוד הוא כותב כי במג"ב זה לא היה קורה וזאת הסיבה שיותר ויותר צעירים מעדיפים ללכת למג"ב. "הרמטכ"ל היה צריך להפגין אומץ גם אל מול התקשורת והסרטונים ברשת"

פורסם בתאריך: 2.12.22 13:32

     

בני וקובי חברים טובים, שניהם קיבלו תאריך גיוס לשירות צבאי חובה ל-30 ליולי. בני מתגייס לצנחנים, קובי נלחם להגיע לשרת כלוחם במג"ב שעמוסה ומבוקשת מאוד כבר המון שנים.

בני וקובי מסיימים את ההכשרה כלוחמים ונפגשים באחת השבתות להחליף חוויות ולשתף דברים שונים, בני מספר על המוצבים הישנים באיו"ש שמוזנחים כבר עשרות שנים קובי שמשרת קבע באיו"ש מתפלא ואומר לבני שבמג"ב יש אחלה תנאים.

כמו בכל שבת ב-20 שנים האחרונות, פעילי השמאל מתייצבים למשימה הקבועה להסית, לתעד, להסריט את הלוחמים ברגעים שלא ממש מצטלמים טוב, כשיש להם בארגונים בעלי תפקידים של במאי, צלם, עורך, והכל כדי לפגוע בלוחמים ובמוטיבציה לשרת בצה"ל בדור העתיד. אגב… בזה הם מאוד מצליחים.

ללוחם מגבעתי שהקפיד להצטלם עם כומתה על הראש, מיוחסים אמירות של איומים שהוא שונא שמאלנים, כנראה שהוא אף דחף עיתונאי וכמובן אמר שבן גביר יעשה סדר. רק צריך לזכור שזה אותו לוחם שנמצא בגזרה חמה, שכמעט בכל יום יש פיגוע ירי, דקירות כלפי אזרחים ולוחמים ובתוך המורכבות הזו, יש גם כאלו שיבואו להתעמת איתו, להיצמד אליו וכמובן לשים פס על ההוראות שהוא נותן ומבקש לשמור על הסדר הציבורי.

כבר כאן נדגיש: אני לא כותב כדי להצדיק מקרים של הפעלת כוח בסביבה פסטורלית ושקטה שלא לצורך או חלילה ירי ללא סיבה. וחשוב שנתאר את המציאות של פיגועים על בסיס יומי שבה נהרגים, נרצחים ולעזאזל כבר עם הסמנטיקה.

בני, שנמצא 4 חודשים בלב הסכסוך הישראלי מול השמאלנים ההזויים שבכל שבת חוזרים שוב ושוב כדי להסריט טייק בודד שממנו המפקדים הבכירים כה חוששים, אותו בני, ימצא עצמו נענש בלי שום מידתיות וברור לכולם כבר כאן שאין שום היגיון בדברים. בדרך לכלא, בני, יעשה גוגל על סא"ל שלום אייזנר, קצין אמיץ שהודח בטלפון בגלל אותם שמאלנים מפגינים שחסמו צירים וכבישים בבקעה ואייזנר הדף אותם בהיותו סמח"ט הגזרה. בדרך לכלא, בני, יראה עוד אמירה מטופשת של עופר כסיף ושות' בגנות הלוחמים, המפקדים והמדינה, ורק כאן חשוב להזכיר שהאיש הזה מקבל עשרות אלפי שקלים בחודש משכורת מהמדינה.

חיילי צה"ל בפעילות ביהודה ושומרון. צילום: דובר צה"ל

חיילי צה"ל בפעילות ביהודה ושומרון. צילום: דובר צה"ל

מי היו המפקדים שמיהרו להעניש במקום לנשום רגע ולתת גיבוי? תעשו גוגל מי היו בתפקידים הבכירים בעשור האחרון, אותם אלו שלא הבינו איך בהחלטות שלהם הם מייצרים פגיעה במוטיבציה לשירות, והרי אין להתווכח עם עובדות ועם המציאות. המוטיבציה נפגעה אנושות, אחוזי הגיוס בשפל נוראי, מחצית מהנוער משתמט משירות צבאי ולאף אחד במדינה, לא ממש מזיז.

קובי, המג"בניק, מחייך בכל סיור בג'יפ הירוק עם הצ'קלקה הכחולה. לכולם ברור שעם המג"בניקים לא מתעסקים.

מפגיני השמאל שיחסמו כבישים, יועמסו למעצר ונראה אותם מתנגדים. או מספיק שהיס"מ יגיע למקום כדי לפזר את העבריינים ששוכבים על הכביש ופורעים את החוק, יזכו לנחת זרועם של האלות הכואבות.

קובי, יודע שיש לו על מי לסמוך ואם רק יעלה בקשר מול המ"פ שהוא צריך סיוע דחוף מול הפורעים, הסיוע יגיע במהירות האפשרית. קובי יקבל גם תעודת הערכה מהמפקח הכללי וממפקד הגזרה על כל פעילות שיעשה, גם אם צריך על הדרך להעיף הביתה את אותם פעילי שמאל שבאים להתסיס ולהסריט עוד קטע שבעזרתו ניתן לפגוע בחיילים וב"כיבוש" ההזוי שהם ממציאים.

תלמידי התיכון שבו למדו קובי ובני, תיכף מסיימים י"ב, רוצים להתכונן לשירות הצבאי… מעניין איך זה שרובם המוחלט רוצים לשרת במג"ב ועל כך בכל מחיר מתעקשים?

ההבדל בין בני לקובי, הם המפקדים למעלה שמייצרים כלפי מטה את דעתם על סרטונים של פעילי השמאל שמידי שבת ובכל הזדמנות כבר שנים, פוגעים בלוחמים. בני יעוף לכלא אם יאמר בן גביר יעשה פה סדר. קובי יקבל דרגות קצונה על אותן המילים. אז מה הפלא שבן גביר צריך לעשות בבלאגן הזה סדר בתור השר לביטחון לאומי?

ח"כ איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יעשה סדר? ח"כ איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועוד מילה ברשותכם: ומהו אומץ לב של מפקד במציאות הנוכחית, אתם שואלים? אם אני במקומו של אותו מפקד, הייתי קורא לבני וסוגר איתו שלילת חופשה של 7 ימים ובכך סוגרים את האירוע הזניח במציאות הבלתי שפויה, תוך שהוא מעניק גיבוי ללוחמים שלו.

אם המפקד ירצה להרחיק יותר ולהפגין אומץ אמיתי, יאמר למפקדים: אני האחראי ואני אתן את הדין.

שר הביטחון היה אמור לוודא שהרמטכ"ל משאיר את האירוע בטיפול שהעונש אינו כולל כלא, כי לחייל לא מגיע להיות שם ולו יום אחד. הרמטכ"ל היה צריך להפגין אומץ גם אל מול התקשורת והסרטונים ברשת של אותם שמאלנים. אלוף הפיקוד היה צריך לומר: אני האחראי בשטח ואם יש למישהו טענות, אני הכתובת. מפקד האוגדה ומפקד החטיבה כשהם יודעים שהמפקדים מעליהם מתרגשים מהרעש בתקשורת, יעדיפו לשתוק ולתת לדברים לעבור מעליהם.

אחוזי הגיוס כל כך נמוכים, שאם שר הביטחון היה מכיר את המצוקות כולן, הייתי אומר ניחא. המצב העגום כל כך שלא משתפר כבר שנים עם כמות המשתמטים, לא גורם לאף בכיר לעצור את המדינה ולומר: עד כאן! אלא נותנים לצה"ל להתמודד עם הפערים ההזויים של כח אדם סדיר.

לוחמי מג"ב. צילום: דוברות המשטרה

במג"ב היו מגיבים אחרת? לוחמי מג"ב. צילום: דוברות המשטרה

ואף מילה על קבע ראשוני, תקני קבע מובהק ואופק לשירות שחייבים תיקון בהול ומיידי. 5 מערכות בחירות, מיליארדים שנזרקים לפח, אם רק היו מנותבים לעשייה, כל הפערים של צה"ל אחת ולתמיד היו מסתיימים. מציאות 2022 שבה תעשיית עורכי דין שמתפרנסת מלשחרר חיילי צה"ל לפני ותוך כדי השירות הצבאי, היא תעשייה שצריכה הייתה להדליק לנו מיליון נורות אדומות, אבל עד היום את המצב הזה מזניחים ולא מתקנים.

ואותם לוחמים שמתגייסים לשירות משמעותי, נזרקים כמו כלבים לכלא, כשברור שיש אופציות ענישה מידתיות אחרות, כשברור שהעונש כלא לא יפתור את המקרה הבא, כשברור שהכלא אינו מקום לאירועים כאלה בתור ענישה, כשברור לכל מי שמכיר את התמונה הכוללת שהיה אפשר אחרת, אך כמו בהרבה מקרים אחרים, אנחנו מעדיפים לסמן V ולהמשיך הלאה, בלי להבין את הנזקים שאנו גורמים.

הורים לתלמידי תיכון שרואים את יחס המפקדים לאירוע, הייתכן והם ישלחו את הילדים שלהם בחיוך לקרבי? מי שחושב שהתשובה היא כן, מנותק מהעם ומהמציאות.

אי אפשר לסגור את העיניים ולנקות את המצפון עת שלחנו את הלוחם לכלא, מה כבר הלוחם הזה עשה? אמר שבן גביר יעשה סדר והתבטא באופן שאולי לא מוצא חן בעיני המפקדים. די לראות שעה אחת בערוץ הכנסת, כדי להבין שהחייל מדבר דברי טעם כי הרי הם שם למעלה דוגמה לא ממש משמשים.

הלוואי ושר הביטחון היה מגלה נחישות כזו לכל אירועי הסמים ביחידות, הגניבות מהיחידות, לבעיות הקשות של תשתיות רקובות בבסיסים.

אותו שבוע ריתוק ישתיק את הצמרת מלפגוע בלוחם שהוסרט, כי אין להעניש פעמיים ובכך המפקד יעביר מסר ללוחמים, להורים ולתלמידי כיתה י"ב: אני אתכם! בואו לשירות משמעותי בצה"ל, תמשיכו במשימה.

והמוטיבציה? ברור שתעלה! נסו אותי.

אין לנו ארץ אחרת? שחררו אותנו מסיסמאות כי המציאות מראה אחרת.

להתעורר מהר מהתרדמת, כי המצב כל כך גרוע , שאנחנו יותר מידי מזניחים את צה"ל עם המון שנים שבהן אנו אדישים.

עת נותרנו אדישים לסבבי הבחירות כל כמה חודשים, כנראה שנגזר עלינו להיוותר אדישים להידרדרות החברתית במדינה, שיש יאמרו שהיא עדיין קיימת, דרך נס , והרי ידוע כי אסור לסמוך על הנס לעולם. תראו ערוץ הכנסת ותבינו שהאמירות של הלוחם מגבעתי הן כלום ושום דבר. כשהם ישמשו דוגמה, נבוא בטענות ללוחמים.

נ.ב

זה הסיוט הכי גדול שיהיה כאן לאנשים קיצוניים כמו עופר כסיף. אמרו מעתה: גיבוש במקום כיבוש. זה מה שכאן אצלנו חסר. בהצלחה בגיבוש לתלמידי כיתה י"ב ביום הסיירות, בהצלחה בגיבוש, מדינת ישראל.

דבר אחרון, הייתי בחי"ר, הייתי בגולני, הייתי בשטחים, הייתי במג"ב אז מכיר היטב את המציאות ואת הנתונים. פעם חשבנו שסגול לא יורד במיים, אז חשבנו. כפרה על גולני, גולני שלי.

תנוח דעתכם: אני לא חבר מרכז ליכוד ולא ימני הזוי וקיצוני.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר