גדעון סער ובנימין נתניהן בימים אחרים. צילום: אלכס קולומויסקי
גדעון סער ובנימין נתניהו בימים אחרים. צילום: אלכס קולומויסקי

בתור ליכודניק, קשה לפיני ביטון עם הצעד של גדעון סער

פיני ביטון קיבל את המהלך של גדעון סער ברגשות מעורבים: מצד אחד, כליכודניק קשה לראות מישהו מתוך הליכוד קורא תיגר על מנהיגותו של נתניהו. מהצד שני, כאיש ימין הוא מרוצה שעוד מפלגת ימין-מרכז תמשוך אליה קולות של ימניים שלא רוצים את ביבי. ואם המהלך הזה יגרום לביטול הבחירות, אז בכלל יהיה פה מעניין

פורסם בתאריך: 11.12.20 13:37

     

ושוב יהום הסער

בוקר יום רביעי, שעות אחדות לאחר הפצצה התורנית שזרק גדעון סער לחלל האוויר הפוליטי. התחושה באוויר הליכודניקי מעורבת. מחד, ברור שכליכודניק – ביבי היה נשאר ויהיה המנהיג הבלתי מעורער של הימין כל עוד הוא רוצה בכך. גדעון סער לא באמת יכול להוות איום על ההגמוניה של ביבי. לא כעת, אולי בעתיד. אבל עד כמה ה”עתיד” הזה קרוב או רחוק יקבע רק איש אחד: בנימין נתניהו. כליכודניק אני לא אוהב את המהלך של גדעון סער. כאיש ימין אני שמח על כך. אני חוזר ומדגיש את העובדה שאני כותב את הטור ביום רביעי בבוקר (אילוצי מערכת) וזה למה? כי בפוליטיקה שלנו יומיים שלמים, זה לעיתים נצח. כך או אחרת מה שברור ומובטח הוא שקמה לה מפלגה חדשה. עוד מפלגת ימין. אין לי ספק שהמפלגה הזאת תנגוס קולות כמעט מכולם, למעט הרשימה המשותפת.

כפי שכתבתי, כאיש ימין אני מרוצה מהמהלך הזה. אחרי הכל טובת המדינה עומדת מעל לטובת הליכוד למרות שברור לי שטובת הליכוד וטובת המדינה שזורות זו בזו. אז בואו לרגע נפרק את הדברים: 1. סער פורש מהליכוד. 2. סער מקים מפלגה חדשה. 3. סער מצרף אליו אנשים מהליכוד ומעוד מפלגות. 4. מתחילה התרוצצות במסדרונות הפוליטיים, האדמה רוחשת מתחיל עניין חדש במערכת הפוליטית. 5. בורסת השמות המצטרפים לסער פותחת מהדורות חדשות והסחר מכר לפני ומאחורי הקלעים מתחיל. 6. המהלך של הקדמת הבחירות מקבל משמעויות חדשות.7. גם הליכוד וגם כחול לבן ייאלצו לחשב מסלול מחדש. 8. בנט בבעיה. 9. יאיר לפיד בבעיה. 10. גם ביבי בבעיה. חלום הבלהות שבו גדעון סער עשוי/עלול להיות לשון מאזניים בדרך לממשלה הבאה אינו בלתי אפשרי, חרף אמירות, מצד אנשי ליכוד, שעלו מיד אחרי נאומו של גדעון סער, המהלך הזה של גדעון סער מחזק את הימין.

גדעון סער ומירי רגב. צילום: אמיל סלמן

גדעון סער ומירי רגב. צילום: אמיל סלמן

אני לא קונה את הסיסמאות והתוויות שממהרים להדביק לכל מי שקורא תיגר על נתניהו כאילו הוא חבר לשמאל. עובדתית, השמאל במדינת ישראל (כולל האזרחים הערבים) מהווה במקרה הטוב 30% מכלל הבוחרים. בכל זמן נתון בכנסת ישראל יושבים כ-80 חברי כנסת ימניים או בעלי זיקה לימין, זאת עובדה. זה גם המצב האמיתי בתוך האוכלוסייה. מפלגת ימין או אפילו ימין מרכז חדשה, מלבד גריפת קולות מהימין (בנט הולך לשלם ראשון לטעמי, הסקרים הערב, יום רביעי יראו זאת במספרים וזאת רק ההתחלה) תהיה גם נהירה של קולות ימין לייט שחונים באמצע הדרך ללא כתובת ומחפשים מנהיג חדש בימין שהוא לא ביבי. ביבי אמור להיות מוטרד מהמהלך הזה של סער. אבל ביבי כמו ביבי שבכל פעם מגלה לנו שהוא עוף החול האולטימטיבי. אני בטוח שהשפנים בכובעו לא נגמרו ואולי בגלל זה אני שמח על המהלך של גדעון סער. אני אוהב שמאתגרים את ביבי פוליטית. תודו שהוא האיש הכי מעניין, הכי חכם הכי מתוחכם והכי לא צפוי בפוליטיקה הישראלית. בנאומו רמז גדעון לכך שאולי המהלך שלו יגרום במישרין או בעקיפין דווקא לביטול המהלך של הקדמת הבחירות. יש בזה כמובן הרבה היגיון. תודו שמתחיל להיות מעניין (כאילו שיש כאן יום אחד משעמם).

התרחישים האפשריים: 1. הליכוד וכחול לבן ממשיכים במהלך להקדמת הבחירות תוך ניסיון למזער את הנזק שנגרם מהמהלך של גדעון סער על ידי שימור ומניעת מעבר חברים למפלגה החדשה. 2. כחול לבן מתחילה לחשב מסלול מחדש. 3. ביבי והליכוד מחשבים מסלול מחדש (חישוב מסלול מחדש, קרי ביצוע מהלכים אינטנסיביים למניעת הקדמת הבחירות). 4. המפלגה של סער קורמת עור וגידים – מצטרפים שמות חזקים כשאשא ביטון האוזר והנדל ואולי אפילו איזנקוט ואז מתחילה נהירת קולות אבודים לעברם והסקרים בהתאמה מגלים לנו כוח חדש בפוליטיקה הישראלית, סטייל קדימה לשעבר. 5. כלום לא קורה – מפלגת סער לא מתרוממת בסקרים והכל נמשך כרגיל. התרחיש הכי פחות ריאלי כמובן.

כך או אחרת, הקורונה עדיין כאן והיא בועטת חזק. המצב הכלכלי השביר עדיין כאן והוא בועט עוד יותר חזק. רק החיסון המתקרב והולך בצעדים די מהירים מהווה נקודת אור של תקווה ליציאה מהמצב הכאוטי וחזרה לשגרה שכבר שכחנו איך היא נראית. ואם יש דבר טוב אחד לבנות עליו מהמהלך של גדעון סער זה שלפחות בימים הקרובים הליכוד וכחול לבן יריבו פחות ואולי, אפילו יתקרבו מעט לטובת הטיפול בעיקר. את זה נדע בקרוב מאוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מקדים תרופה

את העובדה שבראשות הממשלה עומד עדיין האיש הכי מתאים גם ההחלטה של גדעון סער לא מצליחה לטשטש. המרוץ הגדול של כל מדינות העולם בימים טרופים אלה מנוקז למקום אחד: חזרה לשגרה. והדבר היחיד שיכול להביא אותן לשם הוא החיסון נגד הנגיף. כך בוודאי גם אצלנו. אני מניח שהעיסוק היומיומי במהלכים של קבינט הקורונה מדחיקים מעט, לפחות תודעתית את ההישג המדהים של נתניהו בכל הנוגע לעסקאות לרכישת החיסון. אני מניח שעוד צפויה לנו כברת דרך, בדרך לחיסון כולל סימני השאלה הרבים שעוד ילוו את הנושא.

בדבר אחד כולם חייבים להודות: ביבי שם את המדינה שלנו בקדמת הבמה העולמית במהלכים שלו. אנחנו, האזרחים מהמדינה הקטנה שבמזרח התיכון נקבל את החיסון לפני מדינות חזקות וגדולות מאתנו עשרות מונים. אני מניח שרק אחרי שהשגרה תחזור לכאן יתחילו אנשים להבין מה קרה כאן. אני לא מחכה לזה. רצוי שאיש לא יחכה לזה. חייבים להצדיע לביבי על המהלך הזה שלמעשה הוא היחיד שיכול להילחם בקורונה באופן ישיר ולהבטיח לנו חזרה לשגרה. אני מתפלל כמו כולכם שהתקוות שלנו לא יתבדו ושהחיסון יהיה יעיל ויוכיח את עצמו. אבל את הכובע בפני ביבי חייבים להוריד כעת, בלי קשר לתוצאות. תודה לך ביבי. טוב שאתה שם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר