מפגינות בהפגנה שארגן חבר הכנסת קושניר באשקלון.
מפגינות בהפגנה שארגן חבר הכנסת קושניר באשקלון

למה פיני ביטון קורא למרד במפלגת הליכוד?

פיני ביטון הגיע למסקנה שכל זמן שראש הממשלה וחברי הליכוד יראו בתושבי אשקלון כמצביעים בטוחים, אז לעולם אשקלון לא תוגדר אזור עדיפות לאומית א’. הוא קורא מכאן להקמת גוף אזרחי שייאבק במפלגת השלטון עד שאשקלון תקבל את מבוקשה אחרי יותר מעשר שנים שהיא נחשבת לעיר הכי מופגזת בארץ

פורסם בתאריך: 13.11.20 11:13

     

אילת כמשל

הפארסה שהתחוללה השבוע בכנסת בעניינה של העיר אילת רק חידדה אצלי ואצל אשקלונים רבים אכזבה. מאוכזבים אולי ממה שהדחקנו כל הזמן: אנחנו לא באמת מעניינים אותם שם בממשלה. בטח לא כעיר מרכזית השרויה תמיד במצב מלחמה ותחת מתקפות טילים אש ותמרות עשן כל אימת שמישהו שם בעזה מחליט לעשות סיבוב טילים ולהפר את שיגרת חיינו. ההשתוללות של ראש עיריית אילת בכנסת היא אולי מהלך טקטי ונבון מבחינתו להגדיר את אילת כאי ירוק ונקיה מקורונה. זאת גם בהצלחה עד כה יש לומר. כי ההצעה להפוך את אילת לעיר ירוקה לנצח ונקיה מקורונה במתכונת שונה, שוב נמצאת על השולחן בעת כתיבת שורות אלה ואולי בעת קריאתכם את הנכתב כאן, תאושר.

אילת נמצאת במצב מלחמה רק בחצי שנה האחרונה מאז פרצה הקורונה. אך לעומת זאת, אשקלון נמצאת במלחמה תמידי, מלחמה אמתית של טילים, רקטות ואזעקות שמלבד הנזק הפיזי הנגרם בכל סבב הסלמה, מביאים איתם גם נזק נפשי. וזה כך נראה, לא מעניין איש מהיושבים מסביב לשולחן הממשלה.

ביקורו של נשיא המדינה כאן השבוע ומצעד הפוסטים שהעלו אישי ציבור מרכזיים, אנשי ליכוד בעיקר, בצירוף תמונה עם הנשיא והבטחה שלו לסייע לעיר רק חידדו אצלי את הידיעה הברורה שבסוף בסוף, "הכל פוליטיקה" ואם הכל פוליטיקה אז בבקשה תעשו פוליטיקה על מלא. ופוליטיקה על מלא מבחינתי, זה אומר שכל האמצעים כשרים. אני לא זוכר מתי הייתה לאשקלון בעבר נציגות כל כך בכירה בשלטון המרכזי – שני שרים ושני חברי כנסת. נוסיף לזה, ראש עיר חבר ליכוד ומערכת שלמה שלקחה צד בבחירות על מנת להבטיח את המשך שלטון הליכוד. עכשיו תראו, איש לא יכול לטעון נגדי שאני לא אוהב את ביבי. יתרה מזאת, גם אהדתי לראש העיר המכהן תומר גלאם לא הוסתרה כאן, בעיקר לאחרונה, שעה שהוא ממשיך לפעול ולעבוד חזק להמשך פיתוח העיר ותחזוקתה. נוסיף לכך את הערצתי הגלויה לרב יעקב אביטן השר לשירותי דת וגם את הערכתי הרבה לשר יצחק כהן, ונקנח עם אהבתי לחבר הכנסת אבי דיכטר. אני גם מכבד מאוד את חבר הכנסת אלכס קושניר חרף המחלוקת הפוליטית הטבעית כמעט בינינו.

אז מה היה לנו שם? (כמאמר הגשש) 4 אנשי ציבור בני העיר. 3 מתוכם בעמדות מפתח חזקות וראש עיר עם זיקה וגישה כמעט ישירה לראש הממשלה. למול זה, "עניין פעוט" של קיום הבטחה מלפני הבחירות והתוצאה: נאדה! גורנישט! וואלו! בכל שפה שתרצו האכזבה זועקת לשמים ותכל'ס, עד כה, אין פוצה פה. לפחות לא ברמה התקשורתית הגלויה. אז תראו קוראיי היקרים, אני לפני הכל תושב מאוכזב. מאוכזב מראש הממשלה שהבטיח. מאוכזב משר הפנים שהבטיח. ומאוכזב מכל הליכוד שלא קיים.

אני חושב שהגיע הזמן לחישוב מסלול מחדש. חישוב מסלול מחדש קודם כל אצלנו התושבים. הגיע הזמן לפעול. הבחירות אולי קרובות ואולי רחוקות, זה לא משנה. אנחנו הציבור חייבים לקחת את היוזמה אלינו. אנחנו חייבים להראות לביבי ולליכוד שאנחנו יותר לא בידיים שלהם. אנחנו חייבים לגרום להם הפעם לקיים הבטחה לפני הבחירות. לא עוד הבטחות בחירות ריקות מתוכן!

אני קורא לכל מי שהעיר חשובה לו, לקום ולהתאחד למען מטרה אחת מוגדרת: הבטחת קיום ההבטחה, אשקלון עיר פיתוח א'. איך עושים את זה? איך גורמים להם להבין שחלאס, אנחנו לא בידיים שלהם יותר? רק על ידי קבוצת פעולה אזרחית מאורגנת שמורכבת בעיקר מאזרחים תומכי ליכוד. יש כמובן מקום לכולם, אבל ברור מן הסתם שרק תומכי ליכוד יכולים לגרום לליכוד לחשוש מאובדן התמיכה הגורפת כאן בעיר. אשמח כמובן להשתתף וגם לנצל במה זו לדחיפת הנושא על בסיס שבועי ולהצטרף ליוזמה באופן פעיל ככל שיידרש. אני קורא גם לכל חבריי, נציגי וחברי מרכז הליכוד להצטרף ולקבוע שאשקלון לפני הכל. אחלה סלוגן לא?

אני מקווה מאוד שכבר בטור הבא אוכל לכתוב על הקבוצה שקמה על מנת לדחוף את הנושא ברמה הפרקטית. ויפה שעה אחת קודם.

לתפוס טראמפ

האמת היא שהתלבטתי רבות אם להתבטא בנושא הבחירות שזה אך הסתיימו באמריקה הגדולה. את טראמפ תמיד לקחתי ברגשות מעורבים. מחד האיש בא לנו כמו מתנה משמים, מגשים לנו חלומות ממש, מאידך האיש פשוט משוגע על כל הראש (ואולי זה בדיוק מה שצריך פה בעולם ההזוי שלנו?) כשהוא הראה סימנים של התכחשות לקורונה כבר אז הייתי בטוח שהאיש לא שפוי. ההתנהלות שלו מול המגיפה הכלל עולמית היא לא פחות משערורייה.

זה ברמת ההיגיון הבסיסי, אבל ממתי טראמפ מתחבר להגיון? ואולי הוא צודק וזאת הדרך הנכונה להתמודד עם הנגיף? מילא, נשים את זה בצד ונמשיך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המהלכים שלו מלפני הבחירות ובכלל שנראו כמעט ילדותיים בעת שהאשים את כל העולם ודוד שלו בבחירות לא נקיות עוד בטרם נשלחה המעטפה הראשונה בדואר. ההליכה שלו על הקצה ממש בעת ששידל את בוחריו לא להשתמש באקט של בחירה דרך הדואר, מה שנראה כמעשה מטומטם, הולך ומתגלה כאקט עם הרבה הגיון פתאום. זה כמובן ככל שממשיכים להתגלות עוד ועוד בקיעים בחומת תקינות הבחירות אותה משדרים הדמוקרטים.

התקשורת אצלנו לצערי הרב לא מצליחה להתנתק מהצורך "לתפוס צד" ולא תמיד מביאה את התמונה כולה וזה גם מה שיצר אולי, אצלי ואצל רבים אחרים, את התחושה שהאיש פועל ללא שום הגיון ומחרב כל מה שנמצא בסביבתו. זה היה נכון לפני הבחירות, זה היה נכון ביום הבחירות וגם ימים אחדים לאחר מכן עד להודעת התקשורת על נצחונו של ביידן. אני מדגיש הודעת התקשורת, כי יש עוד זמן עד להודעה הרשמית. והנה ימים אחדים בלבד לאחר ההודעה ההיא ולאחר שאפילו ביבי נאלץ לברך את ביידן על נצחונו ולהודות במקביל לנשיא טראמפ על פועלו, מתחילה אט אט לבצבץ לה תמונה אחרת. הראיות הנדרשות להוכחת טיעוניו "ההזויים" לכאורה של טראמפ מתחילות להתגלות פה ושם. גם החלטת השופט לקבל את תלונתו ולפתוח בהליך חקירה של הנושא מהווה מכה לא קטנה בכנף של מטוס ניקיון הבחירות הדמוקרטי. כך או אחרת, ועוד בטרם נדע מה ייצא מכל זה דבר אחד ברור: טראמפ הוא תופעה ייחודית בשמי הפוליטיקה העולמית. חותמו של טראמפ הוטבע ואין יכולת לאיש למחוק אותו, לטוב ולרע. לנו טראמפ היה טוב מאוד. אולי ביידן יהיה גם טוב, אבל לפחות על דבר אחד כמעט כולנו מסכימים: האמת בסוף מנצחת. אני מקווה מאוד שהאיש צודק.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר