בניין נטוש מרגוע בטון אשקלונה. צילום: אלירם משה
בניין נטוש מרגוע בטון אשקלונה. צילום: אלירם משה

פיני ביטון תוהה למה יש כל כך הרבה פילים לבנים ברצועת החוף של אשקלון?

פיני ביטון לא מבין למה רצועת החוף שלנו מנוקדת בכל כך הרבה פילים לבנים שרק פוגעים ביופי שלה. הוא גם מביע דאגה למה שמתרחש בפרקליטות מותח ביקרות על ראש הממשלה שהסיר את האבטחה משר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט

פורסם בתאריך: 11.9.20 14:44

     

“לצוד פילים”

לא פעם התייחסתי כאן ארוכות, למה שעוללה רשות הטבע והגנים לפארק הלאומי שלנו. לצערי, עד כה לא חל שינוי. הדברים נפלו ככל הנראה, על אוזניים ערלות. נשוב לזה בהמשך, תנוח דעתכם.

הפעם אני מבקש להתייחס לרצועת החוף המדהימה שלנו ולפילים הלבנים שמכערים אותה זה שנים ארוכות מבלי שנדע למה. לוותיקים שבינינו שמות כמו: מרגוע לעובד, מלון דגון, מלון סמדר ואשקלונה אומרים הרבה. אני מבקש להתעלם בשלב הזה מכפר הנופש הצרפתי, מפאת כבודם של הדיירים שמאכלסים את המקום בימים אלה.

פיל לבן ברצועת החוף

הצעירים שבינינו אולי לא ממש מכירים אבל בהחלט רואים אותם. מבני בטון מכוערים, נטושים, פסלים סביבתיים שבעיקר פוגעים בחזות הכללית היפה של רצועת החוף. תשאלו מה פתאום נדרשתי לזה דווקא עכשיו? אגיד לכם. השבוע יצא לי לסייר פעמים רבות בבקרים וגם בערב ברצועת החוף המושקעת והיפה שלנו. החל במתחם המרינה והטיילת העליונה וכלה במתחם דלילה המושקע. איכשהו, תמיד משהו היה חסר לי משהו שהעיב על התמונה הכללית. מוזר, אבל רק השבוע גיליתי מה מפריע לי בתמונה הכללית, הפילים הלבנים!

אשקלונה

עוד מבנה נטוש בחוף דלילה

כן הפילים הלבנים שהיו פעם מקומות שוקקי חיים ומכניסי אורחים מבית ומחוץ. פילים לבנים שיושבים על קטע מאוד מרכזי ברצועה הכללית. מבלי להיכנס לפוטנציאל האדיר המפוספס מדובר על מבנים שמהווים כתם מכוער כבר שנים רבות כל כך שכמעט התרגלנו. ואני שואל, למה?

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

למה שעיר חוף מדהימה תיאלץ להכיל במתחם הכי יפה שלה מבנים מכוערים שכאלה? מי אשם בזה? אני מבין שמדובר על מקומות/ מבנים בבעלות פרטית. בעלות פרטית זה אומר מה? שאנחנו התושבים אין לנו מה לומר בנושא? לרשות אין נגיעה לזה? וואלה לא יודע לגבי הרשות, אבל לגבינו, הציבור, התושבים, אני בטוח שיש. אני חושב שהגיע הזמן להתחיל לדחוף את הנושא. ראו בטור הזה יריית פתיחה, המשך יבוא.

טייחים (או חייטים) נמאסתם

אני מניח שהדי הפצצה שהטיל עמית סגל השבוע בעניין הטיוחים בתוך הפרקליטות ימשיכו להדהד כאן עוד זמן. עמית לא חידש לי דבר, לפחות לא לגבי מה שאני חושב על הפרקליטות. כבר הענקתי להם כמעט את ה”מחמאות” האפשריות בעבר. “מחמאות” שהם זכו בהן “ביושר” יש לומר. ועדיין, לקבל לפנים את אופן ושיטות העבודה הנהוגות בפרקליטות זה סוג חותמת מוטבעת לכל מה שהיה בגדר סברה. הפרקליטות היא מקום מושחת נקודה. תגידו ‘לא כולם’ ואני אומר אז מה? מה זה משנה? עובדתית מתחילה להתבהר התמונה לגבי המוטיבציה להפיל ראש ממשלה מכהן. להפיל, להפליל, הכל. רק שיזוז כבר.

אני באמת לא יודע איך הסיפור הזה ייגמר. אני עוד מקווה בכל ליבי שמישהו במערכת הזאת יחתור לגילוי האמת. גילוי האמת עד תום. וכשהאמת תתגלה ויוכח שמישהו כאן תפר תיק אני מצפה שהתופרים יבואו על עונשם. ושעונשם לא יסתכם באיזו סנקציה מנהלית והוקעה, כמו שעושים לרוב במקרים שהמערכת טועה! מבחינתי התופרים הם בוגדים. בוגדים במדינה, בערכיה, בסמליה. הניסיון לבצע הפיכה שלטונית כמוהו כמרד. מרד הוא סוג של בגידה. ועל בגידה יש עונש מוגדר בחוק. אני מקווה מאוד שכדור השלג הזה ימשיך להתגלגל ולא יפסיק עד שהכל ייחשף והרבה לפני תחילת המשפט.

החלטה שערורייתית

וכשם שאני בטוח שביבי חף מפשע ושתופרים לו תיקים, אני מאשים כאן את ביבי בהחלטה שערורייתית לא פחות, ההחלטה להסיר את האבטחה משר הביטחון לשעבר נפתלי בנט. אמנם ההחלטה התקבלה כבר בחודש מאי כשנפתלי בנט רק התחיל להתרומם בסקרים. ואני שהרמתי גבה כבר עוד האמנתי שביבי יתעשת בסוף ולא יערבב פוליטיקה בשיקולים של ביטחון המדינה. לצערי זה לא קרה.

תראו קוראיי היקרים, על גאוניותו של ביבי והיותו מנהיג בעל שיעור קומה עולמי אין עוררין לא מימין וגם לא משמאל. יחד עם זאת, ביבי היה ונשאר גם פוליטיקאי בחסד עליון. חושיו המחודדים הביאו אותו לבצע מהלכים שנראו תמוהים לכתחילה ובהמשך התבררו כגאוניים. כאן יש מהלך פוליטי שאמור להדיר שינה מעיני כל מי שביטחון המדינה נמצא אצלו במקום הראשון. וככזה (וגם כאוהד מושבע של ביבי המנהיג) אני קורא לביבי לחזור בו מההחלטה ההזויה. נכון שבנט היה רק זמן קצר שר ביטחון, אז מה? הוא לא נחשף למספיק סודות מדינה כדי שיהיה ראוי לאבטחה? מה העניין בחיפזון להסיר את האבטחה מבנט, חיסכון לקופת המדינה? הרי באותה ועדה שבה החליט ביבי להסיר מבנט את האבטחה הוחלט להעניק אבטחה לילדיו של גנץ (אני לא מתווכח על זה, אני מניח שזה מתבקש) אז אניח שהשיקול הכלכלי כמעט לא קיים כאן.

בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: אמיל סלמן

בנימין נתניהו ונפתלי בנט. צילום: אמיל סלמן

כשאני חושב על זה, פתאום אני נזכר ברצח המתועב של השר לשעבר רחבעם זאבי הי"ד, שנרצח על ידי בני עוולה, אולי ובעיקר בגלל שהיה חשוף ולא מוגן. ריח רע מאוד עולה מההחלטה הזאת. ריח פוליטי באוש שאני ושכמותי המוגדרים 'כמעט ביביסטים' לא מצליחים להכיל אותו. ובכלל, אני מצפה ממנהיג בעל שיעור קומה כל כך גדול לנצח את האינסטינקט הפוליטי ההישרדותי, להתעלות על הדחף לשלוט בהכל ולהמשיך להתעסק רק במה שמחזק אותנו.

ביבי, הקטע הזה מחליש אותנו! אני אישית רואה בזה פשוט פגיעה בביטחון המדינה. אדוני ראש הממשלה אני קורא לך לשים את הפוליטיקה בצד. אני קורא לך להפוך את ההחלטה ולהחזיר את האבטחה לבנט לפרק זמן סביר (לפי המלצת השב"כ) ולו רק כדי שכולנו נמשיך להאמין שאצלך בטחון המדינה גובר על הפוליטיקה. ואם תחשוב על זה יותר לעומק, אפילו פוליטית, יש אנשים כמוני שפועלים על פי האינסטינקט הביטחוני. והאינסטינקט הזה יוביל בהכרח לבחור דווקא בבנט בבחירות הבאות. ולו רק כדי להבטיח שתהיה לו אבטחה (כראש ממשלה הוא בוודאי יזכה לאבטחה) ויפה שעה אחת קודם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




רמזור מקומי

הפסטיבל העכשווי המתנהל סביב ההחלטה לבצע סגר בישובים אדומים לא מדיר שינה מעיניי. בכלל, רצוי שכולנו ניקח את הדברים בפרופורציות. התייחסות לכל הברברת והקשקשת של הפוליטיקאים מבפנים ומחוץ לקואליציה יכולה רק להוסיף לבלבול הקיים ממילא. ולמה הבלבול קיים? כי אנחנו מבינים רק כשמדברים איתנו עברית. בליל ההחלטות והשינויים בהחלטות של הרגע האחרון נובעים גם משיקולים בריאותיים וגם מפוליטיקה. זה ברור ואני לא מתכוון להילחם בזה.

אז איך מתמודדים? פשוט, מייצרים משמעת עצמית. מתנערים מכל הרעש מסביב ומתנהגים באחריות קבועה! אחריות קבועה זה אומר, לא משנה מה ההנחיות החדשות ובאיזה צבע צבוע האזור שלי, אני ממשיך לעטות מסיכה לשמור מרחק להימנע ממגע ולשמור על היגיינה. פשוט וקל. לשמחתי עיריית אשקלון והעומד בראשה לא נחים על זרי הדפנה ועושים מהלכים על מנת לצמצם אזורי תחלואה וסגר. זה עובד ברמה המקומית וזה אמור לעבוד ברמה האישית. אז קוראיי היקרים, בואו נמשיך ונגלה אחריות. זה בנפשנו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר