איילת שקד עם פיני ביטון, השבוע באשקלון
איילת שקד עם פיני ביטון, השבוע באשקלון

למה פיני ביטון מאמין שאיילת שקד תהיה ראש ממשלה?

ח”כ איילת שקד הגיעה לאשקלון ופיני ביטון פגש אותה, שמח לגלות שהיא מכוונת לראשות הממשלה וניסה לברר איתה מה יש לשרה נתניהו נגדה. וגם: פיני לא קונה את ההצגה של ביבי מול העצמאים כאילו הוא לא ידע שהם לא קיבלו את הסיוע הכלכלי. “ביבי, תתעורר”, הוא כותב

פורסם בתאריך: 10.7.20 10:38

     

“השקד פורח”

הפגישה עם איילת שקד לא הייתה מתוכננת. למרות שזה זמן רב אני משווע לשיחה עם האישה שהגדרתי פעם כ”גולדה מאיר הבאה” ( לא, לא במראה, רק התפקיד!).

נדנדת ההנהגה במפלגת ימינה לא מצליחה לבלבל אותי. הגם שכרגע נראה כי נפתלי בנט הוא המנהיג המוביל של המפלגה בעת הזאת, עבורי, איילת הייתה ונשארה מספר אחת והקלף החזק של המפלגה הימנית, נציגת הציבור הדתי לאומי. חרף הנסיגה במנדטים, ימינה הייתה ונשארה המפלגה הימנית הגדולה ביותר מלבד הליכוד. הדעת נותנת שמפלגה זו תהיה חלק מהממשלה כמעט באופן טבעי. אבל ה"דעת" כנראה לא מדברת פוליטיקה והתוצאה היא ששקד ובנט בחוץ.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

כפי שפתחתי, הפגישה עם איילת שקד לא הייתה מתוכננת, אבל שיחה קצרה התקיימה. שיחה שבה היא שמחה לגלות שאילולא אהדתי הבלתי מסויגת לביבי, הייתי בוודאי בוחר ימינה ורק בזכותה. סיכמנו שיתקיים ריאיון בעתיד הלא רחוק ושאוכל לשאול כל מה שאני רוצה. האמת היא שכושר האיפוק שלי אינו מן המשובחים ותוך כדי השיחה האקראית שאלתי שאלות ככה, "על הדרך" והיא ענתה כמעט על כולן, אבל בעיקר משום שזו הייתה מין שיחת היכרות ראשונה פנים מול פנים השיחה סויגה מראש "שלא לציטוט".

שמחתי לגלות בין הדברים שהיא עדיין מכוונת "הכי גבוה" והרשיתי לעצמי לשאול האם אני יושב מול ראשת הממשלה בעתיד הנראה לעין? בבהירות ובלי הינד עפעף אישרה את המטרה שלה: כיסא ראש הממשלה. כבר אמרתי שככה אני אוהב פוליטיקאים: חדים, ברורים, מכירים בערך עצמם וגורמים לכל מי שסביבם להכיר בזה, פשוט בולדוזרית! מכאן מבינים את הכמיהה של רבים בליכוד שהיא תחבור לצמרת המפלגה ותתברג בעשיריה הפותחת, כי אין ספק שאיילת שקד הינה תוספת כוח משמעותית לליכוד.

דווקא הימים האלה מוכיחים זאת לאין שיעור. היא לא זעקה "גוואעלד" על מה שעושה בית המשפט, אלא היא ביצעה בשקט מהלכים שוברי הגמוניה של תפיסה רווחת בצמרת המערכת המשפטית. היא התחילה תהליך שאמור היה לגרום לכך שהיא תתקבל בזרועות פתוחות על ידי ביבי היישר לצמרת הליכוד. טוב נו, את מה שקרה בפועל כולכם יודעים. הקשר "המיוחד" בינה לבין שרה נתניהו כבר שרף כמה אלפי מילים של השערות מכאן ומשם כשאיש עדיין לא הצליח להוציא מאיילת או מביבי (או משרה) את הסיבה לאיבה הסמויה/גלויה שרוחשת הגברת נתניהו לגברת שקד. וזאת אולי השאלה המרכזית שנשארה פתוחה ומרחפת באוויר עד לריאיון המיוחל. אני לא משלה את עצמי שאקבל תשובה חותכת לשאלה הזאת ומשום כך, מרשה לעצמי לנבור ולהשחיל חצאי שאלות ורמיזות על מנת "לדוג" משהו לפחות ככותרת. תראה פיני, היא אומרת, בנושא שכל כך מעניין אותך רק אומר לך שלי אישית אין כלום נגד איש מקרבתו של נתניהו. המשכתי בשלי, אולי הצלחתי ואולי לא, אבל השורה שהשתרבבה בין התשובות המתפתלות הייתה כזאת: שרה לא הצליחה להכניע את איילת ולהפוך אותה למשרתת האישית שלה (מוכר לכם?). או.קיי. סיימנו בחיוך ובהסכמה שריאיון מלא יתקיים בקרוב. אני מרשה לעצמי לומר לה שאני מקווה שהריאיון יתקיים כשהיא כבר חלק מההנהגה המרכזית ולא בעתיד הרחוק. ימים יגידו.

סדצקי לא לבד

הקורונה מסתבר, זה וירוס, שפוגע קודם כל בפוליטיקאים!

משהו רע קורה להנהגה שלנו. אחרי השטות שפלט צחי הנגבי (שאותו אני מעריך ואת אמא שלו הרבה יותר) בא שר הבריאות עם הצהרה "מנהיגותית" בפריים טיים ומראה לנו איך אפשר לעשות זאת עקום! את הפרופסור סיגל סדצקי ציטטנו כאן לא אחת. הגברת יודעת על מה היא מדברת וגם דיברה גלויות. אולי זאת הסיבה ששר הבריאות החדש עשה לה בשידור חי מהלך עוקף לשכה? כך או אחרת היא כבר התפטרה והשאירה לו את השטח נקי להפיל את התיק על מישהו אחר. כשכתבתי שמשהו רע קורה להנהגה שלנו כיוונתי לצמרת, החל מביבי וכלה באחרון השרים בעלי התיקים המומצאים. ההתנהלות החדשה בעידן ממשלת האחדות מגלה לנו סוג חדש של פוליטיקה או שמא זה היה שם תמיד? אנשים רוצים ללכת עם ולהרגיש בלי. סוג חדש של בריחה מאחריות. בניית הקרקע להאשים מישהו אחר.

בכחול לבן עושים הכל כדי להראות שהם משפיעים ושהם רלוונטיים ובליכוד עושים הכל כדי לא לטעות. ואולי בגלל זה, דווקא טועים יותר, מה נסגר אתכם אנשים? הקמתם ממשלת אחדות למען עם ישראל באחת התקופות הקשות שלו. הצהרתם מעל כל במה שאתם נאלצים להתאחד למען עם ישראל, אז איך זה שכל הזמן מלווה אותנו התחושה שאתם שם קודם כל בשביל עצמכם? איך זה שכל יום עפות כאן כותרות שמעבירות אחריות מאחד לשני? לאן נעלם ביבי? המנהיג הבלתי מעורער כאילו צופה מהצד ומתערב רק כשהילדים עושים שטויות. הלו, תתעוררו! כאן אין ימין ואין שמאל! כאן יש מדינה שלמה שמד הלחץ שלה רק מטפס למעלה. כאן יש ציבורים שלמים שמתחילים להרגיש שהמדינה שכחה אותם ובגדה בהם בשעתם הקשה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעת כתיבת שורות אלה אני שומע שביבי מתחיל לקחת שוב את המושכות לידיים ואני לא מבין את זה. ממתי היה לנו את הלוקסוס הזה שביבי ישחרר את המושכות? ביבי מקיים שיחת זום עם מאות בעלי עסקים קטנים ורק בפגישה הזאת הוא מגלה שבעצם הרבה כסף לא הגיע ליעדו? ואז באותה שיחה הוא מנחה את ערן יעקב, ראש רשות המיסים, "להעביר כסף ומהר" ולהתחשבן אחר כך. אני צופה ולא מאמין! מה? זה כל כך פשוט?? אז למה זה לא קורה מזמן?? משהו כאן לא מסתדר לי. ביבי לא מעודכן שאנשים לא באמת קיבלו כסף, או את חלקו המרבי? ביבי?

אני, שמחזיק מביבי מנהיג בסדר גודל עולמי לא מאמין לחארטה הזאת. מה הקטע? להפיל הכל על הפקידים ולהציג אותם כאילו הם הבעיה? רבאק, אתם מנהלים פה את המדינה. הפקידים היו ויישארו כפופים אליכם. כשפקיד כזה או אחר לא מבצע את עבודתו לפי הבנתכם, אתם רשאים להזיז אותו או לפחות לחייב אותו לסור למרותכם. המהלך התמים לכאורה של שר הבריאות אינו אלא חוסר מנהיגות במיטבה. הכאוס שמתחיל להתהוות כאן בעקבות התחושה של הציבור שאין על מי לסמוך יביא לאנרכיה. זה מתחיל במרד של מכוני כושר, זה ימשיך בסירוב לשלם מסים וזה ייגמר בהתאבדויות של אנשים על רקע כלכלי. ממש ככה.

כתבתי כאן בעבר שהשורה התחתונה שמעניינת היא כמות המורדמים והמונשמים. כעת יש עשרות אלפי נשאים (לא חולים, נשאים!) וממשלה שלמה מורדמת ולא כל כך מונשמת. ביבי תתעורר!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר