עו"ד הילה רווח ובני משפחתה
עו"ד הילה רווח ובני משפחתה

"קשוחה וחייכנית": פיני ביטון נפרד מהיועצת המשפטית עו"ד הילה רווח

פיני ביטון נפרד מעו"ד הילה רווח, היועצת המשפטית של עיריית אשקלון, "משפטנית קשוחה וחייכנית גם יחד", הוא כותב עליה. וגם מביע דעתו על דבריו של הרב הראשי לישראל נגד העלייה מרוסיה

פורסם בתאריך: 10.1.20 13:01

     

תפקיד היועץ המשפטי הוא תפקיד מורכב מאוד. את זה יגידו לך משפטנים ופוליטיקאים גם יחד. השבוע נפרדו בעירייה מהגברת הילה רווח, היועצת המשפטית שפרשה מהעירייה ויצאה לשוק החופשי. האולם בקומה הרביעית נפרד פעמיים מהילה. פעם אחת בבוקר, כשהגיעו לברך כל המי ומי בשדרת הניהול של עיריית אשקלון, כולל עובדי הלשכה המשפטית; ופעם שנייה בערב בישיבת המועצה.

רק מלהקשיב לברכות אתה מבין את מורכבותו של התפקיד הכי מדובר היום במחוזותינו – תפקיד היועץ המשפטי. אפי מור, ממלא מקום ראש העיר בקדנציה הקודמת, דיבר על שלושה קווים מרכזיים בדמותה של היועצת המוערכת: ראייה לטווח רחוק, עמידה על קווים אדומים ויכולת הכלה. היכולת לצפות פני עתיד בעת קבלת החלטות בסוגיות משפטיות יחד עם הצבת קווים אדומים שאותם לא חוצים, ובתוך כל זה היכולת להכיל את הסיטואציות המורכבות ולא לתת להן להפריע בקבלת החלטות תוך הפעלת שיקול דעת קר כמעט במנותק מכל השפעה.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

חברת המועצה וה"אימא של הגמלאים" שרה זכריה ציינה את השנים של הילה בלשכה המשפטית כשנים מלאות קשיים ואתגרים. "הכול היה בידייך, וידייך היו בכול, את יוצאת מכאן עם כלים שיעזרו לך מאוד במשרד החדש שאליו את הולכת, אני סמוכה ובטוחה שתצליחי", אמרה.  ראש העירייה תומר גלאם ציין את פועלה המבורך במשך השנים בכלל ובפרט בתקופה האחרונה, עת עבדו בצמידות, ואף הוסיף וציין בנימה אישית שהם גם שכנים וחברים  – "הכלבים שלנו מתרוצצים יחד" – מעבר לעבודה ובכלל. המשיכו ובירכו גם העובדים שהיו כפופים ליועצת המשפטית. כך גם בערב בישיבת המועצה בירך ראש העירייה הקודם, שלמעשה מינה אותה לתפקיד היועצת, ושיבח את פועלה המבורך בזמנים טובים כמו גם ברגעים קשים וסבוכים משפטית.

במסגרת עיסוקיי הקודמים כבעל עסק והיום כמנכ"ל אליצור אשקלון הייתי ועודני בקשר רציף עם היועצת היוצאת, אז מרשה לעצמי להוסיף גם משלי: הילה יקרה, משפטנית קשוחה וחייכנית גם יחד, שיודעת לעמוד בתקיפות על תקינות הדברים ברמה המשפטית, לצעוק ולהרים קול כשצריך, לחייך ולהזיל דמעה באופן טבעי ונקי, בלי פילטרים. אני מאחל לך הצלחה רבה בדרכך החדשה בשוק הפרטי. אני סמוך ובטוח כי לקוחותייך ייהנו משירות מקצועי ואישי ובעיקר מהקפדה על עקרונות וערכים הנדרשים כל כך במקצוע הקשה הזה. בהצלחה.

הפצצה התורנית

האמירה השנויה במחלוקת של הרב יצחק יוסף לגבי העולים מרוסיה העלתה שוב לסדר היום נושא טעון ורגיש, ממש חבית חומר נפץ קטנה שיכולה בנקל לגדול לממדים בלתי נשלטים. בטרם אתייחס לנושא, גילוי נאות: אני יהודי מסורתי, לא שומר תרי"ג ואפילו לא מקצתן, אבל קנאי מאוד ליהדות וחושב שאחת הסכנות להמשך קיומנו כעם היא ההתבוללות. זהו, עכשיו אפשר להמשיך.

דבריו של הרב נפלו על כמה סוגי אוזניים: אוזניים חרדיות, אוזניים מסורתיות, אוזניים חילוניות, אוזניים פוליטיות ואוזניים רוסיות.

לאוזניים חרדיות יש שמיעה סלקטיבית. אין שם פשרות. הרב אמר, נסגר, נחתם. לאוזניים מסורתיות יש שמיעה סטריאופונית, הרבה קולות ורעשים, מגוון רחב של צלילים ואפשרויות. לאוזניים חילוניות יש גם שמיעה חד כיוונית וסלקטיבית. לאוזניים פוליטיות יש שמיעה פוליטית, וזה תמיד תלוי בצליל האלקטוראלי. לאוזניים רוסיות יש בעיית שמיעה בעברית, הם לא מבינים על מה כל המהומה.

הרב יצחק יוסף. צילום: מוטי מילרוד

הרב יצחק יוסף. צילום: מוטי מילרוד

עשיתי בלגן קצת, עכשיו נעשה סדר: בשורה התחתונה, הרב דיבר וכל אחד שמע משהו אחר. אפילו אחרי שהרב הסביר והבהיר (בלי להתנצל), עדיין כל אחד שומע מה שמצלצל נכון לשמיעה שלו. ואני רוצה ברשותכם לבוא עם השמיעה שלי ולנסות בצניעות לומר מה הבנתי מהרב. נתחיל עם העובדות:

א. הייתה ויש עלייה מבורכת מברית המועצות.

ב. עלייתם מעוגנת בחוק השבות.

ג. יש הרבה (לי אין מספרים מדויקים, יש ידיעה כללית) עולים מברית המועצות שאינם יהודים, או יהודים למחצה, מצד האבא, סבא וכדומה.

ד. יש הרבה עולים מברית המועצות שהם יהודים גמורים.

ה. היהדות אינה מטיפה לגיור ואינה רוצה מתגיירים שעושים זאת מתוך כדאיות או תועלת אישית, אלא מתוך אמונה והכרה באלוקי ישראל ותורת ישראל.

ו. הגיור הקיים כיום אולי מקשה על היכולת של רבים להתגייר, אבל זה המצב כיום.

ז. הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, אביו של הרב יצחק יוסף, היה פוסק ההלכה המקל ביותר בענייני גיור בזכות פסיקותיו המקלות. נפתרה בעיית הגיור של חיילים רבים ושל יוצאי אתיופיה.

ח. הרב יצחק יוסף התכוון לחלק מהעלייה הרוסית, לא לכולה.

ט. אותו חלק של העלייה הרוסית, שאינו יהודי, מהווה סכנה מוחשית להיחלשות היהדות במתכונתה ההיסטורית והגדלת ההתבוללות.

י. המשך עצימת עין והשתקת הנושא לא רק שאינו פותר את הבעיה, הוא מחזק אותה ויוצר סיטואציות כמו עכשיו, שרב בישראל מדבר על חשש להמשך קיום העם היהודי, והוא יוצא גזען. למה? כי כל אוזן שומעת משהו אחר.

לכן מאחר שהנושא כבר עלה על סדר היום במקום לאפשר לכל בעלי העניין, שהם פוליטיקאים בעיקר, לגזור קופון על הסיטואציה, הפתרון לכך הוא אחד: להקים ועדה בלתי תלויה לבדיקת הנושא ולמציאת פתרון שיאפשר המשך של חיים כאן, בלי הצל המאיים הזה. ועדה ממלכתית שתהיה מורכבת מרבנים מהזרם הדתי ליברלי כולל נציגים של העדה הרוסית. לוועדה שתי מטרות:

1. להגדיר את מעמדם של אלה שאינם יהודים; 2. לבנות מסלול גיור חדש למעוניינים להתגייר, מסלול שמושתת על הפסיקות של הרב עובדיה יוסף שהיה עד כה היחיד שמצא דרך להקל (הלוואי ויימצא עוד פוסק שיקל עוד).

בסופו של יום, מדובר על נושא קריטי להמשך שמירה על צביונו של העם היהודי. אולי זה טיפה גזעני, אבל אין דרך אחרת לשמר את מה שנשמר על ידי אבות אבותינו במשך דורות רבים כל כך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר