תומר גלאם בכנסת. צילום: דף הפייסבוק של מאי גולן
תומר גלאם בכנסת. צילום: דף הפייסבוק של מאי גולן

"דוז פואה": פיני ביטון מחמיא לראש העיר על הנאום בכנסת

פיני ביטון מחמיא לראש העירייה על הנאום שלו בכנסת בישיבת גוש הימין ומקווה שהוא לא ירפה מהדרישה להכללת אשקלון בעוטף עזה עד שזה יקרה במהרה בימינו

פורסם בתאריך: 22.11.19 10:41

     

שלל המחמאות שגרף נאומו של תומר גלאם בכינוס הליכוד שהתקיים השבוע בכנסת לא הפתיעו אותי. תראו חברים יקרים, כשתומר גלאם נבחר לראש העיר גם אני הייתי סקפטי באשר ליכולת שלו להוביל עיר מתפתחת וגדלה כמו אשקלון. הרקע שממנו הגיע תומר רק הוסיף לסימן השאלה לגבי היכולות שלו. לא באתי כאן להפוך למקדם התדמית שלו, אבל כמי שהיה בין הספקנים בהתחלה אני מרגיש חובה להיות גם בין המחמיאים כשצריך.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

הרטוריקה (אמנות הנאום) היא יכולת נרכשת. הרטוריקה יכולה לחפות על חידלון המעשה, אבל רק לזמן קצוב. את תומר גלאם בוודאי לא הייתי מגדיר כרטוריקן אלא כביצועיסט. תכל’ס האיש עובד ועובד קשה מאוד. אממה, ככל שהזמן חולף והחשיפה של העיר שלנו לדאבון הלב בעיקר כשאנחנו מופגזים בשלל רקטות דורשת מגע תדיר עם התקשורת, ומי יהיה בפרונט אם לא ראש המערכת בכבודו ובעצמו?

יוצא שראש העיר נבחן גם על היכולת לשווק את העיר ואת צרכיה באורח תדיר ובמכלול ערוצי המדיה הזמינים. הנאום של תומר בכנסת השבוע היה מעין ציון דרך ביכולת הרטורית שלו. אל תתבלבלו, מילים יפות לא מחפות על היעדר רעיון, נאום תקיף ככל שיהיה שאין בו אמת יתפוגג דקות ספורות לאחר אמירתו. הנאום של תומר יצא מלב פועם בדאגה לעתיד העיר והמדינה. הבמה שניתנה לו נוצלה עד תום. המסר היה חד וברור: אנחנו עיר ומדינה בקשיים, ואתם משחקים פוליטיקה.

אנחנו חייבים ממשלה חזקה. המנגנונים המשותקים הורסים אותנו. העיר אשקלון בקשיים כלכליים, זה לא סוד. לעיר שנמצאת בתקופה קשה נדרשת הנהגה שיודעת להוציא מים מהסלע. מה שעושה תומר בימים אלה זה ניסיון לניצול מקסימלי של הקשר החזק שנוצר עם המנגנון הפוליטי. כך עובד פוליטיקאי מיומן, זאת הדרך, זאת השיטה. אני כולי תקווה שדבריו לא נפלו על אוזניים ערלות. עובדתית, כבר יש הישג ראשון ומשמעותי בדמות כסף (1.5 מיליון) לטובת מרכז חוסן שיוקם בעיר. ההצהרות מתחילות לקרום עור וגידים ולהפוך למעשים. אני פונה מכאן לתומר גלאם ואומר: אל תרפה! הוכחת שיש תוקף וחשיבות לצורך להכות על הברזל כשהוא חם. והברזל עדיין חם. אנחנו איתך, מחזיקים אצבעות, בהצלחה.

הפארק על הפרק!

מאות המילים שנשפכו כאן בנושא הפארק הלאומי היפה שלנו עשו את שלהן כך מסתבר. "ציפור שיר" לחשה לי שהנהלת העירייה כבר התחילה להניע תהליך אמיתי של בחינת הנושא ולמידת משמעות העברת הפארק חזרה אלינו. ברור לי שהעניין לא פשוט. ברור לי גם מצבה של העיר אשקלון ברמה הכלכלית. לא הייתי מופתע אם היו דוחים את ההתעסקות בנושא בכלל עד לימים אחרים, טובים יותר מבחינה כלכלית. העובדה שחרף הבעיות הקיימות מישהו החליט ששווה לבחון את העניין מלמדת אותי שכנראה יש גם אפשרות שהפארק לא יהפוך לנטל כלכלי נוסף, אולי להפך? מי יודע? כך או אחרת, אני מודה ששמחתי מאוד לשמוע על ההתפתחות. אשמח עוד יותר להיות המבקר הראשון בפארק שיחזור לאחריות העירייה ולעיר אשקלון. גם כאן, ימים יגידו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר