אשקלון סנטר. צילום: פבל

דעה: העירייה חייבת למצוא פתרון מידי לבעיית הארנונה לעסקים

סאגת הארנונה הכל כך היקרה לעסקים באשקלון הסעירה גם את פיני ביטון, שהפעם מסכים דווקא עם אנשי האופוזיציה כי העירייה חייבת למצוא מוצא ולהקל על המשרדים שמשלמים תעריף יותר יקר מאשר בתל אביב

פורסם בתאריך: 27.6.19 12:22

     

רבות דובר השבוע על נושא הארנונה בעיר. זה התחיל בישיבת המועצה בה אושרה לבסוף העלאה מזערית למגורים, אמנם (2.85%), והמשיך ברשתות החברתיות עם קריאה למחאה ציבורית גדולה. אין ספק שהארנונה כאן יקרה. היא יקרה בכלל בכל המדינה. מה שטרף את הקלפים היה חשיפת הפערים בארנונה לעסקים בינינו לבין ערים שכנות, מה שיכול להביא לנדידת עסקים/מפעלים מכאן החוצה, מה שמוביל מיידית לצמיחת האבטלה והיחלשות כוח הקנייה של התושבים וכסגירת מעגל ירידה בהכנסות לעסקים נוספים ועוד אבטלה, מין מעגל קסמים כזה.

פיני ביטון "בלי חשבון"

כמעט כל חברי המועצה הצביעו בעד ההעלאה המזערית שהייתה למעשה כורח המציאות, מאחר שמדובר על העלאה מינימלית מתחייבת על פי הוראות משרד הפנים. ראש העירייה תומר גלאם הסביר כי הוא אנוס לבצע העלאה זו וכי אין ביכולתו להפחית ארנונה גם אם רצה מאחר שהוא כבול על ידי משרד הפנים. הוא גם הביא בשורה שעולה דווקא מצו הארנונה שאושר, משהו מתחום התעסוקה: במסגרת בניית עיר היין ופארק ההייטק יינתן סיווג חדש לאזור ד’, מה שיוזיל תעריפים. לא אלאה במספרים, אבל בשורה התחתונה מדובר על יוזמה מבורכת עם אור בקצה המנהרה.

חבר המועצה אייל אביטל היה היחיד שהתנגד להעלאה. הוא נימק זאת באי יכולת מצפונית להצביע בעד משהו שלא נותן כמעט כלום לתקציב הרשות מחד ומאידך מקבע מצב שבו איש לא בודק מה עוד ניתן לעשות. בקיצור, הוא לא רואה בקביעות של משרד הפנים משהו שהוא בבחינת “כזה ראה וקדש”. הוא מעדיף להמשיך לבדוק עוד דרכים עוקפות ארנונה. אני “בראש של אייל”. אני גם חושב שחייבים להמשיך לחפש עוד דרכים, למרות שהשתכנעתי מאוד מדבריו הכנים של תומר באשר להיותו אנוס לבצע העלאה וגם באשר ליוזמות העתידיות להקלה על העסקים.

"אני בראש של אייל". חבר המועצה אייל אביטל, השבוע. צילום: רן ידעי

בשורה התחתונה, יש העלאה קלה ויש כוונות טובות של הרשות ויש מחאה בדרך. לטעמי חיבור של הכול ביחד עם רעיונות יצירתיים שעוד לא נבחנו יביא לפתרון שישאיר כאן עסקים ואף יביא חדשים. נקווה.

ביטול הבחירות, ספין?

אותי לא צריכים לשכנע לגבי יכולותיו של מר פוליטיקה בנימין נתניהו. האיש הגאון הזה, שמגלה לנו בכל פעם מחדש כמה עוד יש לו להציע למדינה היקרה שלנו, מריץ מהלך שבמבט ראשון נראה באמת כמו ספין רגיל מארץ הספינים של ביבי. על מה מדובר כאן? מדובר על מהלך שלמעשה מדבר על ממשלת אחדות של ליכוד וכחול לבן. תראו, 80 יום לפני הבחירות ונראה כאילו הליכוד וכחול לבן בתרדמת. כאילו מתואמים לא להוציא כלים לקרב בשלב זה. מין דשדוש פוליטי תמוה. 80 יום לפני הבחירות! ואני שואל את עצמי למה הם כאלה רגועים? כלום יש פה איזה תכנית מאחורי הקלעים? אולי הם פשוט עייפים? ואולי הם הבינו שהציבור לא יוכל לעמוד בעוד ערימות של מסרים ו"פייקים" מכאן ו"פייקים" משם, והוא עלול לאבד עניין.

ציבור שמאבד עניין זו מכה אנושה לדמוקרטיה, זו מכה אנושה למי שמאמין בעבודתו הציבורית. ציבור שמאבד עניין זה ציבור שמפסיק להאמין לפוליטיקאים. בינינו, מה שקרה בבחירות האחרונות ולאחריהן החליש מאוד את אמון הציבור בנבחריו. ואני חושב, אם אני ביבי שמתחיל לאבד גובה ברמת האמון של הציבור בכוונותיי, מה המעשה שיחזיר את האמון של הציבור בי ובמפלגתי? גילוי אחריות. ומה נחשב לגילוי אחריות יותר ממהלך של ביטול הבחירות, חיסכון של מיליארדים לקופת המדינה, חבירה למפלגה היריבה למהלך שיביא לקואליציה של 80 מנדטים לפחות, התנערות ממפלגות קטנות וסחטניות וחופש פעולה לפעול אך ורק משיקולים ענייניים.

הבחירות זה ספין? נתניהו. צילום: מורן ניסים, דוברות ברזילי

וכל זה בתקופה שהיא אולי אחת הגורליות למדינה. עסקת המאה של טראמפ הולכת ומסתמנת כבשורה אמיתית. הפלסטינים בלחץ. ישראל הופכת בעיני העולם לפתרון ולא לבעיה, ואילו הפלסטינים הופכים לבעיה. אתגרים כלכליים ימצאו פתרון גם ובעיקר בעקבות עסקת המאה. כאילו הכול נמצא וממתין לממשלה חזקה יציבה. בינינו, למה לא? מה הבעיה פה? אה… העובדה שכחול לבן אמרו שלא יישבו עם ביבי? זה פתיר. הרי אין בעולם מצב שפוליטיקאים לא יצאו ממנו בעזרת ניסוח מתאים וסיטואציה ש”לא הייתה צפויה” בעת ההכרזות הקודמות, וכאן במזרח התיכון כל רגע צצה סיטואציה. קל וחומר חלון הזדמנויות אדיר כזה בדמות עסקת המאה. אני לא יודע מה אתכם, אבל יש כאן מהלך גאוני בפשטותו ופשוט בגאוניותו. ומי יכול לנפק מהלכים כאלה, בינינו? יודעים מה? אין לי אפילו התנגדות שבמסגרת המהלך כולו ביבי יחתום על התחייבות לא לרוץ בבחירות הבאות. אולי זה דווקא יפתח את הדרך לבניית המנהיג הבא בתוך הליכוד. נכון שכחול לבן יצאו מיד בהכרזות שזה שקר, שביבי לא דיבר אתם. אבל שימו לב לניסוח: “זה שקר, ביבי לא דיבר איתנו”, משמע לא אמרנו שהמהלך לא טוב. ככה מדברים פוליטיקאים כשמשהו נקרה בדרכם, אבל פוחדים להיות אלה שהלכו שולל. הם זורקים מילים לאוויר וממשיכים לבחון את העניין.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אני לא אתפלא אם עד להופעת שורות אלה לעיניכם, קוראים יקרים, כבר תהיה התפתחות שמדברת על מגעים שמבשילים. אני אישית בעד. אני רוצה בעת הזאת ממשלה רחבה, ובלבד שהקו הימני השפוי הוא המוליך אותה. אני לא רוצה לשפוך  מיליארדים על בחירות שיביאו לתוצאה זהה פחות או יותר. אני מעדיף פשרות בתחומים מסוימים והליכה בטוחה על העיקר. זה מה שמשדר ביבי: א ח ר י ו ת. בואו נקווה שזה מה שיקרה, ואז גם כחול לבן ייהנו ממה שיש לגאון להציע: שותפות למהלכים היסטוריים שישפיעו על העתיד של כולנו ולטובה. בע”ה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר