בחינות. צילום: ניר קידר
בחינות. צילום: ניר קידר

לפני הנופש באילת יפה טבג'ה מתכוננת לתקופת המבחנים

אם מה שעובר לכם עכשיו בראש זה מרקרים, משקאות אנרגיה ולילות לבנים, אז אתם סטודנטים שכבר מריחים את סוף השנה או בכלל את סוף התואר

פורסם בתאריך: 24.5.19 12:19

     

לקיץ של הסטודנטים יש המון אסוציאציות: סוף שנה, סוף סמסטר, תקופת מבחנים, ציונים, מרקרים, ממוצע, מועדי א’, מועדי ב’ וחיים על הקצה.

אז רגע לפני שמתחילים להתארגן לסוף סמסטר, בואו נלבש חיוך!

יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל

יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל

השנה האקדמית עברה כרוח הסערה, לא הספקנו להרים את הראש, וכבר השנה נגמרת, מה שאומר שאנחנו שוב במרוץ מול הסיכומים, מטלות אקדמיות, עבודות הגשה, משקאות אנרגיה ולילות לבנים.

לצד התלונות הרבות והמלחמה להספיק את מה שהטילו עלינו, אנחנו צריכים לזכור את המטרה, את הזמן מעבר לכאן ועכשיו -הזמן של מחר.

אנחנו הסטודנטים והסטודנטיות נהיה הטייסים, המדענים, המהנדסים, המשפטנים, הפוליטיקאים, ההיסטוריונים הבאים. אנחנו מבינים את זה, בכל מקום מזכירים לנו שאנחנו מנהיגי המחר. ואנחנו עדיין לא מסוגלים לדמיין את מה שנעשה, את מה שנמציא ואת מה שנחולל בעולם. מה שמדהים בכל הסיפור הזה שאנחנו כבר ברכבת מהירה שנוסעת לעתיד שאנחנו נייצר, ומה שיקרה ברכבת הזו תלוי הרבה במה שנעשה בזמן הלימודים האקדמיים – כאן ועכשיו במכללה. אז אם אנחנו כבר כאן, בואו נעוף ונעשה את מה שאנחנו עושים הכי טוב שאנחנו יכולים ונהנה גם מהדרך.

אני יודעת שעוד מוקדם לדבר על תקופת המבחנים, למרות שהיא עוד פחות מחודש. במונחי הזמן של הסטודנטים חודש זה חיים שלמים. לכן אחכה עם איחולי הצלחה, אבל כן אכתוב כמה דברים שאני רואה בהם ערך עליון בתואר באופן כללי כקווים מנחים.

עייפות בזמן התואר היא יצר הרע! ואתם צריכים לנצח אותה. לא במלחמה גסה, אלא להפוך את העייפות להיות החבר הטוב שלכם בתואר, ואז תשכחו שהעייפות קיימת, זה יהיה שגרתי. אז אם אתם באמצע כתיבת עבודה אקדמית ועייפים? לא עוצרים.

עלינו לייצר שינוי במקומות שזועקים לכך ואנחנו נמצאים בהם – להוביל שינוי זו רכבת נפלאה בפני עצמה. הדרך עד התוצאה היא תהליך מדהים, ומעבר לחותם, השארתם מקום יותר טוב בחלקת האלוהים שלכם, חלקה שתהפוך למעגלים של אחרים.

עלינו לעשות מה שאנחנו עושים הכי טוב שאנחנו יכולים. תדמיינו את עצמכם שונאים סטטיסטיקה, אבל לומדים הכי טוב שאתם יכולים מוצאים ציון ממוצע, אבל שמחים בחלקכם כי אתם יודעים שזה הכי טוב שיכולתם. הפעולה של לעשות הכי טוב שאני יכול גדולה יותר מהתוצאה. הצלחה היא לא תמיד השוואה יחסית. המקסימום שעשית כדי להצליח הוא ההצלחה הגדולה.

עלינו לאתגר את עצמנו ולא לפחד להיכשל באתגר, ננסה שוב ושוב ושוב עד שהאתגר יפחד מאיתנו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עלינו לתת מקום לאנשים מנוסים ולהתייעץ איתם. הם היו בדרך שאנחנו הולכים בה, אז למה לא? חכם שומע ומקשיב, ואז הוא חכם וגם צודק. צודק שהוא לא חכם טועה איפה שאחרים כבר טעו. אז למה לא?

אז נכנסתם לתואר והיו המון אתגרים, נכשלתם, הצלחתם, התעייפתם ועוד לא אמרתם ג’ק וכבר תקופת מבחנים. תנערו את שק האגרוף ותיתנו מה שאתם יכולים כדי להצליח. תעשו את הרכבת שלכם טובה יותר, שתוכלו להסתכל אחורה ולומר – הכי טוב שלי ואני שמח עם מה שיש.

וטיפ חשוב נוסף – תנוחו!
לפני כל הבלגן דאגנו, אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית אשקלון לסטודנטים האהובים שלנו לנופש סטודנטים באילת. זה לא דומה למשהו אחר, השקענו בטירוף. האירוע פתוח לאורחים, ובדף הפייסבוק שלנו נמצאים כל הפרטים. אז תנו לעצמכם כמה ימים לנפוש ברמה אחרת, מגיע לכם. הקיץ מתחיל, השנה נגמרת!

ואחתום בגשם של מאיות במבחנים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר