יפה טבג'ה חוגגת מימונה
יפה טבג'ה חוגגת מימונה

מימונה זה הרבה יותר ממופלטה | יפה טבג'ה

אף על פי שהמופלטה והתרבוש הפכו לסמל של חג המימונה, יפה טבג’ה רואה בו הרבה יותר מזה. היא רואה בו תיקון לדיכוי שחוו יוצאי עדות המזרח ומקווה שהפיכתו לקונצנזוס לא תפגע באותנטיות שלו

פורסם בתאריך: 27.4.19 21:50

     

תחילה אשתף שאת חג המימונה אני חוגגת בכל שנה עם משפחתי השנייה, משפחת כהן. השולחן ערוך כיד המלך עם מאכלים מסורתיים כשברקע מתנגנת לה מוזיקה אותנטית ומופלטות שמשמחות לבב אנוש.

עבורי חג המימונה הוא גם סגירת מעגל עם תפקידי כיו”ר אגודת סטודנטים/יות. לפני שנתיים בחרתי לחגוג את כניסתנו לתפקיד בסימן מימונה, אני זוכרת שבאותם רגעים שבהם הפקתי את האירוע, משפחת כהן הייתה לי לדוגמה: בשפע, במסרים, בשמחה ובכל ההכנות, וכמו בבית דאגנו להפיק אירוע מימונה מלא צבעוניות, פיזרנו לבוש מסורתי שלבשו הסטודנטים, הכנו מופלטות ועוגיות מרוקאיות ותבלנו את האירוע עם להקת "שפתיים". היה מדהים ומרשים ובעיקר מתוק ושמח.

השולחן ערוך ומוכן לתחילת החגיגה

הסיבה שהחלטתי לחגוג את כניסתי לתפקיד בסימן מימונה הוא המסר. המימונה היא לא רק מופלטות, זו הייתה עבורי דרך להעביר מסר לסטודנטים שאגודת הסטודנטים והסטודנטיות שנוביל תהיה כדלת החג, פתוחה לברכה, לרווחה, לרעות, לאהבה ותהיה בית עבור כל סטודנט וסטודנטית, בדיוק כמו דלת החג ומה שמסמל חג המימונה.

ומאז חג המימונה במכללה הפך למסורת, וכך יישאר. בכל שנה ובכל פרויקט שאנחנו עושים אנחנו עולים מעל הרף שקבענו לעצמנו, והשנה יהיה מרשים יותר, נדאג לחדד את המסר, שערים של ברכה פתוחים.

 

מלבד המסר של ערכי המימונה בפתיחת שערי האמונה, שערי הברכה, שערי הידידות ושערי הכנסת האורחים הנטועים במורשת חג המימונה מימים ימימה, החג הוא גם תיקון לדיכוי שחוו עדות המזרח. הוא סוג של תיקון מעצם זה שהחג הפך למעין קונצנזוס, לחג כלל-ישראלי שהולך וכובש מקום בקרב אנשים שלא ידעו את טעמם של המפלטות בבית הוריהם, כמוני וכמו הרבה אחרים. החג הזה מבטא תיקון לתרבות שניסו להדיר, ואני שמחה שהיא כבשה את החברה הישראלית בתרבותה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אני מאמינה שכאשר טועמים מתרבות ומכירים אותה מקרוב יותר זה התהליך והדרך לצמצום פערים שעוד צריכים להצטמצם. עם זאת, עולה בי גם תהייה אם חג המימונה, כמו חג הסיגד של העדה האתיופית, עבר תהליך מודרניזציה בכדי להפוך להיות כשם שהוא היום: קונצנזוס?! ומחיר הקונצנזוס הוא ההתרחקות מהמקור. חג המימונה, שהיה חג אינטימי שנחגג בבתים במסגרת המשפחה והחברים, הפך לחג ציבורי, מחג קהילתי לחג לאומי. ועם זה אני מקווה שהחג בשיתוף הציבור הרחב שומר וישמור על האותנטיות והמקור ולא ישתנה למורת רוח מארגני החגיגות הציבוריים, שלעיתים אף עושים ניצול ציני, כפוליטיקאים, מחג עם מסר חשוב יותר מכל מופלטה.

אני מאחלת שנאמץ את ערכי המימונה בחברה הישראלית נפיח את רוח המתינות בעת הזו של הקצנת עמדות ונהיה כדלת החג, דלת פתוחה בלב, ואהבת לרעך כמוך.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר