יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל
יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל

יפה טבג'ה מסבירה: למה אני לא בפוליטיקה?

יפה טבג’ה מסבירה למה סירבה להצעות להצטרף לפוליטיקה הארצית ולמה הסטודנטים של מכללת אשקלון שונים מסטודנטים של מוסדות לימוד אחרים

פורסם בתאריך: 1.3.19 13:06

     

300 אלף סטודנטיות וסטודנטים בישראל התחילו השבוע את הסמסטר השני ללימודים, וזה הזמן לאחל להם שוב בהצלחה רבה!
הסטודנטים שבים לספסל הלימודים לאחר חופשת סמסטר, שמושג זה כשלעצמו הוא טעות. הפנים האמיתיות של חופשת סמסטר הם למעשה תקופת המבחנים, הם צריכים להוכיח את בקיאותם בחומר ולהצליח.

מה היא באמת הצלחה? הצלחה היא לא 100 במבחן. הצלחה היא הדרך, היא המניע, הצלחה גם נמדדת בנקודת הפתיחה שממנה מגיע הסטודנט. למשל, סטודנט שלא עשה 12 שנות לימוד בבית הספר נכנס היישר למכינה ומשם לתואר – זו נקודת פתיחה מאתגרת יותר, הוא צריך ללמוד איך בכלל ללמוד ולפתח הסתגלות אקדמית גבוה יותר מהאחר.

הרבה אנשים שואלים אותי, "מה כל כך מיוחד בסטודנטים ממכללת אשקלון שאת כל הזמן מניפה דגל גאווה?"

אז אסביר, לכל מוסד אקדמי יש אופי כללי, דפוס דומה בהווייתו של כלל הסטודנטים המגיעים אליו, לפעמים זה סטיגמות ולעיתים הדברים הנכונים. למשל לבינתחומי נוצר אופי של סטודנטים עשירים, כך אומרים. אך גם כאן אסור ליפול לסטיגמות והכללות. במכללה למנהל נדבקה התדמית הפאנג’ויה ואווירת הקרחנה.

במכללת אשקלון הדפוס הוא של סטודנטים שיודעים מה היא עבודה קשה בחייהם. וכשאני אומרת שהם הטובים ביותר, בלי צניעות, אני מבקשת להסביר.

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

ההנחה הכללית היא שאצלנו מדובר בסטודנטים וסטודנטיות המבקשים לפלס את דרכם אל מרכזי כוח ומרכזי השפעה של החברה הישראלית ובמה שיש למשק להציע בעשר אצבעותיהם, בעבודה קשה, התמדה ונחישות מבלי שיוכלו לצפות שמישהו אחר יאפשר להם קפיצות דרך. הלימודים האקדמיים בשבילם ממש לא מובנים מאליו.

כמו הסטודנטים במכללה האקדמית אשקלון, יש המון סטודנטים בישראל שמגיעים מרקע זה במוסדות אחרים ועובדים קשה לפלס את דרכם מבלי עזרה. רק שאצלנו במכללה האחוזים הם גבוהים, ולמעשה הפכו להיות אופי המוסד. מדובר בסטודנטים משפחתיים, עם שפה ישירה – יש שיקראו לזה “עמך” – זה סמל המשפחתיות שלנו, וזה העמך הכי איכותי שיצא לי להכיר.

כאשר הם מביעים הערכה, הם מביעים אותה בעוצמה; כאשר הם מרגישים חיבור למקום, הם מרימים דגל גאווה. אני תמיד התחברתי לאנשים שעובדים קשה בעשר אצבעות כדי להצליח ולעשות טוב, ובמרבית הסטודנטים אני רואה את הדפוס הזה בשיא תפארתו – ובגלל זה אני מרגישה גאה בסטודנטיות ובסטודנטים הכי טובים בארץ.

אז פתחנו את הסמסטר בחמישה ימים משוגעים, בריקודים של סלסה ובצ’אטה עם אשקלטינו, שהיו באמת באמת מעולים, עם דוכני מזון מפנקים והרבה כיף. בחמשת הימים של פתיחת סמסטר בהחלט השתגעו באגודת הסטודנטים של האקדמית אשקלון.
בהצלחה לכל הסטודנטים שחזרו שוב לספסל הלימודים. בחזרה לסמסטר שני טוב יותר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




באווירה הפוליטית שאופפת אותנו בימים אלה אני רוצה לספר שלפני כמה חודשים פנו אליי כמה מפלגות להשתלב ברשימותיהן. אני מניחה שהפנייה נבעה מהעובדה שאני יוצאת אתיופיה היחידה בישראל שנבחרה ליו"ר אגודת הסטודנטים.
לאחר שנה עם המון הישגים למען הסטודנטים והחיבור העמוק שלי עם המקום אני רוצה להמשיך את העשייה הסטודנטיאלית במקום שבו אני קשורה אליו קשר הדוק ומשום שהמשימות שלי כאן טרם הושלמו.
אי אפשר לעזוב בעיצומה של עשייה. בנוסף, לא הייתי רוצה בשלב זה להיכנס לביצה הפוליטית על כל המשתמע מכך.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר