אשקלון. צילום: אדי ישראל
אשקלון. צילום: אדי ישראל

כמה פעמים שמעת את המשפט: "יש לך פוטנציאל לא ממומש"? | יפה טבג'ה

כמה מאיתנו, כמו יפה טבג’ה, שמעו במהלך החיים את המשפט “יש בך פוטנציאל לא ממומש”? על כמה ערים בארץ אנחנו חושבים את זה? ומה לעזאזל אמור לעשות ילד בכיתה ג’ עם המשפט הזה?

פורסם בתאריך: 7.2.19 23:02

     

“יש בך פוטנציאל לא ממומש” – אחד המשפטים המפורסמים שליוו אותי בעקביות בשנותיי המרדניות בבית ספר. זה משפט שליווה גם הרבה אחרים. אפשר להעביר שיעורים רבים בעומקו של משפט זה, האם אנחנו באמת יודעים כמה אחוזים מכלל הפוטנציאל והכישורים שלנו אנחנו באמת ממשים והאם כאשר אומרים לנו שיש בנו פוטנציאל גלום, אנחנו יודעים לתת לו דרור להיות.

זו שאלה שרק עם מתן התפתחות וצמיחה אישית והיכולת שלנו לאפשר לאתגרים לפתח אותנו, אז נוכל לענות עליה בטווח הרחוק.

אני זוכרת כמה שנאתי את המשפט הזה. הוא היה עקבי והגיע מכל מחנכת ומחנך שהתחלפו לאורך השנים. שנאתי את האמרה הזו, לא כי לא הסכמתי איתה, אלא כי אז בשנותיי הבוסריות לא ידעתי מה עושים עם המשפט המפוצץ הזה.

יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל

יפה טבג'ה. צילום: אדי ישראל

לא מעט תלמידים ותלמידות מקבלים תעודה עם חותמת המשפט המפורסם. כיום מבחינת רבים הוא נתפס כסיסמה גדולה מפוצצת בלי משמעות מעשית.
ילד לא יודע כיצד לממש את הפוטנציאל שלו, שכן אם הוא היה יודע, היה עושה זאת. לכן, לעניות דעתי, מורה בישראל שהוא רב חובל בניווט החינוך של הילד ורואה בתלמידיו פוטנציאל צריך לקחת את הילד כפרויקט ולהחליף את הסיסמה הבומבסטית בפרקטיקת מימוש ולעבוד עם התלמיד במיצוי כלל כישרונותיו. יש לי הערכה רבה למורים והמורות בישראל, השליחות שלהם והמשמעות הגדולה והתרומה בפיתוח התלמידים היא רבה.

כמו ילדים ותלמידים, ככה זה עם ערים בישראל. המשפט הזה מלווה לא מעט ערים בארץ. הייתי בשבת במלון לאונרדו בנתניה, המלון נמצא על הטיילת ומשקיף לים, מלון שומר שבת ומתאים לאוכלוסיות שומרות מצוות. היה מדהים ובאמת תחושה של שלווה ורוגע, כמו שמביאה איתה השבת. ירדתי ליהנות מהים מקרוב וכשהסתובבתי לטייל בטיילת וחוף הים עברה בי המחשבה “כמה פוטנציאל לא ממומש”.

הטיילת עם פונטיצאל עצום, אך לא מושקעת, המלון נמצא מול מבני שיכונים ישנים, ליד הים יש רק מסעדה אחת, לא יכולתי שלא להשוות את המקום לאשקלון. אשקלון ונתניה הן שתי ערים עם פוטנציאל עצום. וגם עליהן לאורך שנים הייתה את החותמת “יש בך פוטנציאל לא ממומש”. מרגיש שכל אחת מהערים תקועה בפיתוח בתחומים מסוימים.

אשקלון נתפסת כאחת הערים היפות, אבל לוקה בחסר בנושא התעסוקה ומקומות פנאי ובילוי בעיר לצעירים. נתניה פחות יפה מאשקלון, והטיילת מתעכבת בפיתוח אך יש בה לא מעט מקומות תעסוקה עבור תושבי העיר.

המרינה באשקלון היא תשובה למשפט הפתיחה – למימוש הפוטנציאל. יש לנו מרינה יפיפייה, זוהרת ומרשימה. אך יחד עם זאת, העיר צריכה להיות מנווטת בהתקדמותה בתחום התעסוקה בעיר. ובנושא התחבורה, פתרון לפקקים, בזה אנחנו מינימום תל אביב.

הגיע הזמן שאשקלון תגיד ביי ביי למשפט המפורסם “יש בך פוטניצאל לא ממומש” ותהפוך להיות סוד קסם ודוגמה לערים אחרות דומות עם פוטנציאל לאיך עושים את זה נכון. אני מאמינה שעם הניווט החדש זה עוד יקרה ומאחלת בהצלחה רבה.

יש להשקיע בתחום החינוך. מרגיש שהעיר עוברת משב רוח מרענן בתחום זה. אני מאחלת בהצלחה ליובל זוזט, בהחלט מינוי ראוי, עם אחריות עצומה, על כתפיו מונחים עתידם של מאות אלפי תלמידים.

בתחום התעסוקה – מאחלת לראש העיר להצליח בחזון ולהפוך את אשקלון לעיר שגם עובדים בה, אני מאמינה בו ובנחישות שלו להוביל אותנו להיות הריביירה של ישראל.

בתחום התחבורה הציבורית – ידוע לי על השיפורים שנעשים, והתנופה בנושא זה מורגשת. יישר כוח.

ובתחום הצעירים – לגרום לנו, הצעירים, להישאר בעיר, הליווי לחיילים וחיילות בני ובנות שירות לדלתות האקדמיה והתעסוקה. להכניס תוכניות מעשירות והכי חשוב ליצור קהילתיות.

אנחנו לקראת מימוש הפוטנציאל ומורגש משב רוח מרענן. בהצלחה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר