תומר גלאם נואם בטקס. צילום: פבל
תומר גלאם נואם בטקס. צילום: פבל

פיני ביטון לא מעכל שדורון נקשרי הוא סגן ראש העירייה

פיני ביטון חוזר ומשנן כלא מאמין את המילים: סגן ראש העירייה דורון נקשרי. ושלא כדרכו, הפעם פיני שופע מחמאות על מלאכת המחשבת שהושקעה בבניית הקואליציה הרחבה

פורסם בתאריך: 23.11.18 16:10

     

עם שקיעת אבק הקמפיינים והבחירות לראשות העיר והמועצה, נראה כי נפל דבר באשקלון. ראש עיר חדש (נבחר לא ממונה…) וחמישה חברי מועצה “חדשים מהקופסה”. לכאורה מצב אופטימלי להרכבת קואליציה רחבה מקיר לקיר.

תומר גלאם עמד במבחן הראשון. מלאכת הרכבת הקואליציה מעולם לא הייתה מלאכה פשוטה, גם לא לראשי ערים מנוסים. על אף כל העצות והתביעות לנקמה בכאלה שלא הלכו יד ביד עם תומר, הוא החליט: אשקלון של כולנו ואני ראש העיר של כולם!

תומר יודע שיש כמה מאוכזבים, כאלה שיצר הנקמה בער בהם ואינם מרוצים מההחלטה לא לבוא חשבון עם סיעות שלא תמכו בו מבעוד מועד. אבל תומר לא שעה לעצתם, איך אמר מנחם בגין הגדול: “יהיו כמה יפי נפש שיתחילו לעקם את האף… נו, אז יהיה להם אף עקום”.

תומר גלאם נואם בטקס. צילום: פבל

תומר גלאם נואם בטקס. צילום: פבל

תומר עושה נכון כשהוא מאפשר לשרה זכריה, האישה שמובילה את הגמלאים לשיבה טובה, להמשיך בעשייה המבורכת שלה. בסופו של יום ראש עיר נמדד ביכולת שלו להיות ענייני חרף הנטייה הטבעית לבוא חשבון. יש כאן אמירה: במה שטוב, לא נוגעים.

שרה זכריה ותומר גלאם. צילום: ראובן ניסני

חלוקת המטלות והתחומים בין שאר חברי המועצה נראית סבירה, הוגנת והגיונית. אז לברך על המוגמר צריך? צריך.

איתי סהר, יורם גניש ודורון נקשרי הינם חלק מהפנים החדשות במועצה.

אני לא הסתרתי מעולם את אהדתי המיוחדת לדורון נקשרי. נקשרי הוא הוכחה חיה לכך שכאשר אדם מחליט, מאמין ורוצה לשנות, השמיים הם הגבול.

דורון נקשרי. צילום: יוגב חג'ג'

דורון נקשרי. צילום: יוגב חג'ג'

הרקע ממנו מגיע דורון לתפקיד “משרתו של הציבור” רק מוסיף לו נקודות זכות. היכולת שלו להשתמש דווקא בעברו כנער – כמנוף מדרבן לעשייה למען החברה במקומות החלשים שאותם הוא מכיר היטב – הופכים אותו למודל לחיקוי עוד בטרם דרכה רגלו בלשכת סגן ראש העיר.

“סגן ראש העיר מר דורון נקשרי” (אני מדקלם חצי מאמין…) – יש מי שמבין מה מסמל משפט זה. ומי שלא מבין מן הסתם ילמד בהמשך, סמכו על דורון.

אני כמובן לא מצטער לרגע על שתמכתי בדורון. ידעתי שהאיש מגיע עם רקע טעון, המבקש לתקן עבור אחרים מה שהוא חווה על בשרו שלו.

כשנקשרי מדבר במושגים של מהפך חברתי עם תכנית הנשענת על משנה סדורה שאותה הוא מדקלם בעיניים עצומות, אני מודה שזה תופס אותי נרגש ודרוך, אני גומע את מילותיו בשקיקה. כן, זה הנער שגדל וצמח בין רגלינו, במחוזות אחרים, מדבר איתי בשפה הגבוהה ביותר על מושגים מעולם התורה, מעולמו של הרמב”ם, מבדיל ומחבר גם יחד פילוסופיה רוחניות ועשייה, קצת מהרוח קצת מהחומר.

מי שרואה אותי מתהלך לאחרונה בראש מורם וגאה (למרות שייחלתי וחשבתי שנקשרי ישבור את שיאי המנדטים למועצה הנוכחית) חייב להבין שהתרוממות הרוח שלי נובעת מתוך הידיעה שנקשרי מקבל עליו באהבה תיק מורכב וקשה, תיק שכולם בורחים ממנו כמו מאש. ידוע שתיק הרווחה הוא התיק הכי בעייתי, אבל זה לא מה שירתיע אותו, להפך. העבודה הרבה שמצפה לו והאחריות שהתיק הזה טומן בחובו רק מוסיפים חמצן לבעירה הטבעית שכבר בוערת בו. כשהוא מדבר על הקמת ועדות וצוותי היגוי לחשיבה אחרת, שונה, יצירתית לטיפול במשפחות הזקוקות לשירות הרווחה – זה גורם לי להרגיש גאה. אין לי מושג ירוק כמה מכשלות יהיו לו בדרך, אבל אני בטוח שהוא בדרך הנכונה, כי בינינו, מה שצריך בתפקידים כאלה זה לב גדול, שכל ישר ורצון טוב. ממה שאני יודע אלה כלי העבודה העיקריים של דורון. אז נאחל לו הצלחה מכל הלב, נטל ההוכחה עובר אליך, אחי.
(אחי, תבין, אני עדיין צריך להתרגל לרעיון שאתה בכלל “אדוני סגן ראש העיר” וואלה, נשמע טוב…)

תומר גלאם ומיריי אלטיט. צילום: עדי תשובה

תומר גלאם ומיריי אלטיט. צילום: עדי תשובה

מיריי אלטיט סגנית ראש העיר” – אני אוהב גם את התואר הזה. עוד אחת שנמצאת בזכות העשייה ולא בחסד המנדט. גם עליה יריעת התשבחות תהיה קצרה מלהכיל. על העשייה המוכחת שלה אין עוררין, היא נכנסת באופן טבעי וחלק למשבצת הראויה לה. אני מאמין שמהגדלת נפח העשייה שלה והרחבת הסמכויות שלה כולנו נצא נשכרים. ואף על פי כן, גם על כתפיה – שהתרחבו מעט – מונח נטל הוכחה. למעשה, על כתפי כולם מונח הנטל הזה, ובראשם תומר גלאם, ראש העיר בעצמו, שרק ביקש חמש דקות מזמננו כדי להצביע עבורו והתחייב לתת לנו בתמורה חמש שנים של עבודת פרך עבורנו.

איתי סהר ליד שולחן העימות הריק. צילום: יח"צ

איתי סהר . צילום: יח"צ

החידוש החם, יחד עם נקשרי, הוא המינוי של איתי סהר למשנה לראש העיר. סהר הנמרץ והשאפתן יחלוש, מתוקף תפקידו, על העסקים הבינוניים והקטנים, על התחבורה, הכלבייה וטיפול כללי בנושא בעלי חיים. הבחור הרהוט הזה מביא איתו משב רוח מרענן שבאופן טבעי מגדיל ציפיות לגביו. מקווה שיעמוד בהן.

אווה טוטאי, שלדאבונה לא תקבל את הנושא שבו יכלה לתרום – נושא החינוך – בוודאי תהיה עזר לצדו של סהר בנושאים שיגיעו לידיה וידברו אליה.

אווה טוטאי. צילום: שגיא נסים

אווה טוטאי. צילום: שגיא נסים

לכשתושלם מלאכת הרכבת הקואליציה אני בטוח שתומר לא יוותר בנקל על משה אטיאס – מי שכבר הוכיח ויגיע עם קבלות לקואליציה הנוכחית. אטיאס, שפעל עבור כל צעירי אשקלון, מוערך מאוד בעיר. תיק האירועים שנוהל על ידי אטיאס חייב לשוב לידיו! וכמו שאמרתי בעניין שרה זכריה, כך בעניין אטיאס: “מה שטוב, לא נוגעים”. אטיאס היה טוב, נקודה! אז, תומר, בבקשה לא לגעת ולא לקלקל. על פי מה שהבנתי, בזמן כתיבת שורות אלה נסגר גם העניין הזה, ומשה אטיאס ממשיך בדיוק מהמקום בו הפסיק לפני הבחירות. מ צ ו י ן !

עוד מהלך מצוין של תומר, מהלך שמוכיח כי תומר בא לעבוד, לא להתחשבן: מישל בוסקילה! האיש שהיה סגור דווקא עם איתמר לפני הבחירות הצטרף לקואליציה וקיבל לידיו תיקים שמוכיחים כי יש חשיבה במלאכת ההרכבה. מישל יכהן כמשנה לראש העיר, כיו”ר מועצת העיר (עשה זאת גם בקדנציה הקודמת) וגולת הכותרת: ממונה על יחסי הרשות עם השלטון המרכזי. המשמעות: אם עד עכשיו בנינו על קשריו הטובים של תומר גלאם עם שר האוצר ושר השיכון, מישל בוסקילה סוגר את הפינה עם הליכוד כולו. בהתנהלות נכונה זה פשוט מכפיל כוח! עכשיו יצטרכו גם שרי הליכוד שכיכבו בקמפיין של מישל להוכיח כי אשקלון חשובה להם. המסר כאן ברור.

חבר המועצה מישל בוסקילה

סופה ביילין, שעשתה מהלך מקדים ונכון, ממשיכה כצפוי בתפקידה כממלאת ראש העיר.

יורם גניש יקבל אפשרות להוכיח עשייה בתחום אליו כיוון: אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, נאחל לו הצלחה בנושא חשוב זה.

הרב יעקב אביטן, שניהל קמפיין פוזיטיבי – אשר הוכח כמשתלם וזכה להצלחה רבה – יהיה כידוע סגן ראש עיר בשכר ויקבל לידיו סמכויות בתחומים נרחבים. אני מאמין ביכולת הייחודית שלו להביא דעת תורה למקום של קונצנזוס דווקא ולא לפילוג. גם בו אני תולה תקוות רבות.

הרב יעקב אביטן, הרב יצחק אביטן, סגן שר האוצר יצחק כהן. צילום: אבי בוטבול

הרב יעקב אביטן, הרב יצחק אביטן, סגן שר האוצר יצחק כהן וגם תומר גלאם ושרה זכריה. צילום: אבי בוטבול

אז מה היה לנו בתכל’ס שמוכיח כי תומר גלאם מביט בראייה רחבה וכוללת על טובת העיר?

זכריה טובה לגמלאים? ממשיכה. אלטיט הוכיחה עשייה מעולה וטובה? ממשיכה וביתר אחריות. אטיאס היה טוב לצעירים ולתרבות הפנאי? ממשיך ובמלוא הקיטור.

נוסיף לזה את החברים החדשים, אשר הוצבו במקומות כמעט טבעיים, ובהלימה די מפתיעה לקמפיין שאותו ניהלו יש מקום לתקווה גדולה לעיר היקרה שלנו.

פיני ביטון. באדיבות: אתר אשקלונים

פיני ביטון. באדיבות: אתר אשקלונים

בסופו של יום, וכפי שאמרתי קודם,נטל ההוכחה על כולם ללא יוצא מן הכלל. הבסיס האיתן שעליו הוקמה הקואליציה הזאת נוטעת תקווה גדולה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




נשאר רק לאחל להם הצלחה רבה, להחזיק להם אצבעות ובאותה נשימה להזכיר להם שאנחנו כאן, צופים בהם בעין טובה אך בוחנת. אז בבקשה… בלי טעויות.

יאללה לעבודה ושיהיה בהצלחה!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר