ד"ר ריקי שי. צילום: דוד לוי

ריקי שי מסכמת את הבחירות במילה אחת: "ניצחנו"

חברת המועצה היוצאת ד”ר ריקי שי מסכמת תקופה פוליטית סוערת שהסתיימה מחוץ למגרש הפוליטי. אבל גם בזה היא רואה ניצחון. וגם עונה לכל מי שניסה להשמיץ אותה על השכלתה

פורסם בתאריך: 9.11.18 14:53

     

יום לאחר הבחירות הרגשתי מאוד מבולבלת. מצד אחד, קיבלתי המון מסרונים, זרי פרחים ואהבה מהאנשים ברחוב. ומצד שני, הבנתי שלא נכנסנו. האם הפסדנו או ניצחנו? לא כל כך הבנתי.

אין ספק שמערכת הבחירות הייתה קשה ומלוכלכת ברמות אחרות, כמו התקפות אישיות על מועמדים. אני יכולה לומר, כמי שבאה לשרת ציבור, לא הייתי ערוכה לכזאת מתקפה, במיוחד לא מציבור של נשים שעליהן נלחמתי (הן במעמד האישה, בצרכים האישיים לקידומן, לקידום משפחותיהן וילדיהן). לא שלא עשיתי זאת קודם כפעילת ציבור באהבה והערכה גדולה, אך כשאת מגיעה לזירה הפוליטית עם הערכים שעליהם גדלת, עם השורשים, הידע, הניסיון שלך, הרבה פעמים זה מאיים במיוחד על אנשים “קטנים” שיעשו הכול על מנת לחבל בתהליכים שעוזרים לחברה.

גלאם גם הנשים החזקות בעירייה. צילום: תומר שונם הלוי

ובכל זאת, עם כל המהמורות הצלחתי לעשות חלק גדול מהאני מאמין שלי. אני שמחה מאוד ש-11 נשים יכהנו הפעם כראשי ראשות ועשרות נשים בכל רחבי המדינה ייכנסו למועצות להשפיע ולהנחיל דרך אחרת.

אך המחיר, הוא המחיר, זה שהרבה פעמים כשהכשרתי נשים לא שמתי עליו דגש כי כל כך הייתי ממוקדת מטרה שנשים רבות ישפיעו בזירה שכל כך חשובה לחיינו.

הפגיעה הכי גדולה שחוויתי הייתה דווקא ממקום העוצמה שלי – החינוך. שם ידעו האנשים הרעים לפגוע אם זה ב”מטפלת המתעללת” שאותה הכשרתי (והכשרתי אלפי מטפלות מחנכות) ואם זה בהשכלה שלי. אף שמי שרצה לראות תעודות יכול היה לראות באתרי, אך להשמיץ היה הרבה יותר קל. אז כן, נוסף לשלושת התארים שברשותי, אני גם מגשרת של בית משפט, בוררת, מנחת קבוצות, מכשירה מאמנות ונשים לפוליטיקה. וכן, הכול ביושר, לכל דבר יש תשלום ותיעוד.

ד"ר ריקי שי. צילום: דוד לוי

בעבר היה לי ויכוח עם אבי ז”ל שטען תמיד ש”יצר לב האדם רע מנעוריו” וכל רצונו הוא להרע אף על פי שחייך כל הזמן ועשה טוב. אני האמנתי באנשים והשתדלתי אף פעם לא לשפוט אותם.

אני מניחה שחלק מכם תופתעו לגלות שלהיות פעילת ציבור זה אחד מהתפקידים הקשים שיש. את צריכה לגייס עוצמות נפשיות ומנטליות בלתי רגילות, במיוחד כשאת מחליטה לבחור בדרך ציבורית לא מתנצלת, בדרך של נתינה ותרומה לחברה, בדרך שלא מקדשת את הפוליטיקלי קורקט, בדרך שהיא אנטי פופוליסטית, בדרך אמיתית כנה וישרה. ואני, חברים וחברות, בחרתי בה.

המון אנשים טובים, שהולכים איתי כבר דרך ארוכה, תמיד אומרים לי: “ריקי, עזבי אותך מלומר כל מה שאת חושבת, תגידי לכולם את מה שהם רוצים לשמוע…”

ריקי שי

ריקי שי

אני אשקר לכם אם אומר שאני לא מנסה לשמוע בעצתם, אבל האמת היא: אני פשוט לא מצליחה. אני לא מצליחה להבליג כשאני רואה מישהו מציע הצעות ל”עיגול פינות”. אני לא מצליחה לשתוק כשאני רואה עוולות שנעשות מ”כוח החוק” והדמוקרטיה. אני לא מצליחה להשלים עם זה שחלק מהמנהיגים מפלג את העם והתושבים וזורע שנאה, הרס וקנאה בלתי מרוסנת.

אני לא מצליחה להסכים עם מי שמנסים לא לשמוע את כלל הקולות של הציבור, והרי חברה שאינה מקשיבה לכלל הקולות היא חברה חסרה. אני לא מצליחה לקבל את זה שאין שקיפות ומעורבות הציבור בנושאים שהם כל כך חשובים לקיומו. אני לא מצליחה להתעלם כשאני רואה אמירות פופוליסטיות ריקות מתוכן רק כדי להיראות טוב בעיני כולם. אני לא מצליחה לשתוק שאני רואה אנשים ש”נקנו” בכסף, במיוחד אנשים שהייתי בטוחה שנאמנים לדרכם אך נקנו בנזיד עדשים, בוגדים בדרך ובאמונה שקיבלו תפקיד או מקום ונטשו.

אפי מור וריקי שי

אני לא מצליחה להיכנע להתנשאות נאורה שלעתים מתייצבת מולי ומתיימרת לחשוב שהיא הכי צודקת ונכונה. אני לא יכולה להתעלם כאשר בחירות ידועות מראש ובעל המאה הוא גם בעל הדעה.

זה נכון שלאישיות הפוליטית שלי יש מחיר, ואני גם מוכנה לשלם אותו כדי שלעולם לא אפנה גב לאמונה שלי, למצפון שלי, לשליחות שלי ולעקרונות שלי.

ומקווה מאוד שהצלחתי בחמש שנים שבהן שירתי את הציבור לסייע לציבור הרחב עם כלל מצוקותיו וקשייו בחיי היומיום ולתת מענה לחלקו הגדול; שהצלחתי לשמור על הדרך הכי פשוטה, הכי אמיתית והכי לא מתנצלת; ובעיקר, שהצלחתי לצעוד בדרך הכי נכונה לעתידו של הדור הבא בכלל ולעתיד אשקלון בפרט.

ריקי שי. צילום: אורי קריספין

אז ראשית, אני רוצה להודות לכל האנשים והנשים שהלכו עמי בדרך באמונה, בהתנדבות מלאה, ובטוחני שעוד נעשה גדולות ונצורות בחברה ללא פוליטיקה מלוכלכת. מודה לכל אלה שסימסו, התקשרו ושאלו בשלומי והודו על חמש שנות עשייה במועצה – לא מובן מאליו.ומעל הכול, מודה לבורא עולם שניתב את דרכי ומבין שכרגע מקומי במקום אחר, טוב יותר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מאחלת לכל מי שנבחר לשרת ציבור להיות נאמן לערכיו ושטובת הציבור תהיה בראש מעייניו. רובנו רואים את התוצאה כניצחון או ככישלון, אבל אני תמיד עונה – ניצחנו!

גלאם, שי ושפר גוזרים את הסרט. צילום: אשר דיין

ניצחון של הרוח את החומר, ניצחון באמונה בדרך, ניצחון באהבת האנשים, ניצחון באידיאולוגיה. הניצחון בדרך חשוב לא פחות מהתוצאה, ובזה ניצחנו – לא מעדנו! לא נפלנו לא התפתינו.

אך הפסדנו בדבר אחד – בלשרת את התושבים, ושפעם אחת היו מרגישים שוני עצום בהתנהלות. ובמקום בו כולם הולכים אחר השקר, תלך לחפש את האמת אצל המיעוט.

שבת שלום ומבורך לכולם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר