ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: אדי ישראל
ראש העירייה, תומר גלאם. צילום: אדי ישראל

פיני ביטון "בלי חשבון": תומר, אתה הבויה של אשקלון ויש לך אחריות

פיני ביטון מזכיר לראש העירייה הנבחר שמעכשיו הוא "בויה" של אשקלון ולא כשם חיבה, אלא ממש האבא של העיר ותושביה ולכן יש לו אחריות גדולה על הכתפיים. ולסיום פיני גם מתבייש בכך שהוא ואורן חזן חברים באותו מחנה פוליטי

פורסם בתאריך: 9.11.18 14:34

     

משנפל הפור והבוחר באשקלון אמר את דברו, נקבעו העובדות והן: כמה מחברי המועצה הכושלים יראו את הדרך החוצה, ופנים חדשות (כפי שניבא המדור הזה) יישבו סביב שולחן המועצה. מרביתם כחברי קואליציה, והמיעוט כרגיל יישב באופוזיציה.

פיני ביטון "בלי חשבון"

פיני ביטון. "בלי חשבון"

ברגע כתיבת המדור אין לי מושג מי זומן בידי ראש העיר תומר גלאם לשיחות וסגירת מעגלים. אני מניח שמרבית הכתבים יעסקו במי קיבל מה, מי מאוכזב ומי מאושר. אני בחרתי להידבר ישירות עם ראש העיר תומר גלאם. אתה איתי, תומר? בויה – תזכור שבויה זה כבר לא בלשון לעג אלא בויה (אבי) הוא כעת אביהם ומנהיגם של כ-152 אלף תושבי אשקלון. אז בויה, בוא נסכם שמעתה ואילך אתה משרתם של הציבור, קאפיש?

משום כך, אזכיר לך או אגלה לך שבמחקר סטטיסטי נקבע עובדתית שרוב מקרי השחיתות של ראשי ערים שנחשפו בעשור האחרון התרחשו בקדנציה הראשונה. רק מיעוט מבוטל מהם התרחש בקדנציות מאוחרות יותר. כלומר, שיכרון הכוח שנובע מעצם השלטון בתוספת מחויבויות קודמות לקבלנים וגילוי היכולת “לעגל פינות” מגבירים את התיאבון.

אחת הסיבות לכך עשויה להיות הצורך (או החובה) שחשים הנבחרים הטריים לגמול לתומכים ולתורמים שסייעו להם להיבחר. התעוזה והביטחון העצמי של ראשי עיר חדשים גורמים להם לשכוח ולהתעלם מכך שיש תנועה חסרת שיניים כמו התנועה לאיכות השלטון.

בתשעה מקרים מתוך 15 ראשי עיר הורשעו בשחיתות והפרת אמונים. אחת הסיבות לכך עשויה להיות הצורך שחשים הנבחרים הטריים לגמול לתומכים ולתורמים שסייעו להם להיבחר. רק בארבעה מקרים מתוך ה-15 ההרשעה התרחשה בקדנציה השנייה.

השחיתות, לצערנו, נמצאת בכל פינה. ולכם, ראשי הערים, היא אפילו מחייכת ומפתה.

ההרשעות המיוחסות לראשי רשויות, רובן ככולן קשורות לענף הנדל”ן. העסק לא כזה “מסובך”, בפרט כשבונים מראש צוות “מתאים” למנגנוני התכנון והבנייה. זאת מאחר שזכויות בנייה הן משאב ציבורי בעל שווי כלכלי גבוה מאוד שלעיריות קל יחסית לחלק אותו. כך למשל, העירייה יכולה לאשר ליזם מסוים תכנית בניין עיר (תב”ע) שבה יוכל לבנות עוד קומות ועוד דירות, לכאורה מבלי שאיש ייפגע מכך.

השתףחיתות מרוכזת בענף הנדל"ן. אילוסטרציה: אלירם משה

לעתים נמצאות גם אמתלות אדריכליות, שבהן מנמקים את התוספת החריגה של זכויות הבנייה. בנוסף, ההנחה שלפיה “אף אחד לא ייפגע מתוספת של כמה קומות” היא שקרית, שכן זכויות בנייה עודפות שניתנות ליזמים מעבר לתכנון המקורי גורמות בהמשך לעומס כבד על התשתיות העירוניות, לצפיפות.

עכשיו, תומר, תבין… רגע, אתה אתי עדיין? אז תבין שכל ההקדמה והנתונים שהנחתי בפניך ידועים לא רק לי. תבין טוב טוב שנגמרו הימים שבהם ביחידת לה”ב 433 משחקים שש-בש ושותים אספרסו כדי לשרוף עוד יום עבודה.

צילום: ניר קידר

גם הציבור שהביע בך את אמונו הוא על הגבול הדק של כ-365 קולות בלבד, ונוח לי לאמץ את המספר הזה כדי להזכיר לך שיש לך 365 (שס”ה גידנו?) סיבות כמספר ימות השנה להיות ראש עיר הגון, ראש עיר לא מושחת, ראש עיר של כולם, ראש עיר לא נקמן, ראש עיר מאחד!

365 סיבות:
להזים כל שמועה שעשתה לה כאן כנפיים;
להוכיח ש”בויה” זה כינוי הולם למי שהוא האבא של העיר;
להוכיח שאתה למד מטעויות של אחרים;
להפוך את העיר היפה שלנו לנקייה יותר;
להפוך את העיר שלי למחונכת יותר, לתרבותית יותר, נגישה יותר, ירוקה יותר;
להפוך את העיר שלי למפרנסת יותר;
כן, גם למחייכת יותר.

כי כשתעשה את זה, אהיה אשקלוני גאה יותר. וגם אלה שהיו נגדך, יהיו איתך. המשוואה מאוד פשוטה. אתה הבנת את זה, תומר?

תומר גלאם באתר עבודות סמוך לחוף דלילה. ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

רגע לפני סגירת הטור נחשפתי גם אני לפנינה החדשה מבית מדרשו של אורן חזן: “יש לך מזל שאתה חצי בן אדם, אחרת…” כך קרא לעבר אילן גילאון הח”כ הנכה.

אני מניח שעד ליציאת הטור אורן חזן כבר יתנצל ויסביר כי הדברים באו בתגובה להעלבה שספג מהח”כ גילאון. אני אפילו מסכים שבעידנא דריתחא נאמרים דברים. אבל, ויש אבל גדול! כשבלהט ויכוח הדימוי הראשון שעלה לחזן מול העיניים זה מה שמייצג עבורו הח"כ גילאון: נכה = חצי בן אדם.

אילן גילאון בדוכן הכנסת. צילום: שירן גרנות

זה מספר את כל הסיפור. הח"כ חזן נישא על כפיהם של הרבה חברי ליכוד. הוא נישא על כפיהם בעיקר כי הוא דוגרי, בלי חשבון. מדבר ישר מהבטן. אומר מה שיש לו (טוב, נו, לי לא צריך לחדש כלום בתחום הזה. “בלי חשבון” זאת לא המצאה של חזן), אני בעד כאלה, עד ש… עד שהם חושפים אישיות מכוערת! אותי מעניין אם חזן יתנצל רק בגלל שהוא מבין כמה נכים יש בליכוד או כי הבין שחצה עוד גבול. כאיש ימין השייך למחנה שלך, אורן חזן, אני מתבייש!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר