הנזק שנגרם למבנה החאן

"זו ממש הפקרות": בעל עסק פער חור בקיר במתחם החאן העתיק

עיריית אשקלון הוציאה צו הפסקת עבודה לבעלי חנות שבמהלך עבודות שיפוץ, גרם לנזק באחד הקירות במתחם החאן המיועד לשימור. זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה

פורסם בתאריך: 19.4.24 17:20

     

בעל חנות במתחם החאן באשקלון החליט לבצע עבודות שיפוץ במקום.

אלא שמאחר והמתחם הזה הוא חלק ממבנה של מסגד עתיק המיועד לשימור, יש איסור לבצע במקום עבודות שלא במסגרת תוכנית השימור על ידי המועצה לשימור אתרים ורשות העתיקות.

כל שיפוץ או שינוי במתחם, דורש אישורים שונים לפני תחילת העבודות.

אלא שבעקבות העבודות "שבוצעו בניגוד לחוק", לדברי העירייה, קרס חלק מהקיר ונפער בו חור. עם היוודע הדבר, פעלה העירייה להוצאת צו הפסקת עבודה ובעל החנות עודכן בנושא והוזהר לבל ימשיך בעבודות.

כמו כן, הוצבו פקחים במקום על מנת לוודא שצו הפסקת העבודה מיושם.

הנזק שנגרם למבנה החאן

זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה במתחם החאן.

לפני כשנה, במהלך שיפוץ חנות במקום, נהרסה קשת עתיקה. עוד לפני כן, במהלך עבודות לחידוש המתחם, קבלן של העירייה הרס בריכת נוי עתיקה ובעירייה הבטיחו לשחזר אותה, מה שלא קרה עד עכשיו.

ההיסטוריון ואיש השימור האשקלוני, גד סובול, כואב שוב ושוב את מה קורה למתחם המיוחד הזה. "זו ממש הפקרות מה שקורה שם", הוא אומר, "אין ואין דיין וכל אחד עושה שם מה שהוא רוצה".

גד סובול

גד סובול

לדברי סובול, המסגד הגדול נבנה בערך בשנת 1300. לאחר מכן, בתחילת התקופה העות'מאנית, ראשית המאה ה-17 נבנתה התוספת והוסיפו מבואה.

מאוחר יותר, לפני כ-250 שנה, באמצע התקופה העות'מאנית נבנה כל המתחם שאנחנו קוראים לו החאן, שבחזית החיצונית שלו יש חנויות. החלק הפנימי היכן שמתקיימת תערוכת צליל וצבע, הוא בן יותר מ-700 שנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר