צבי פורטל. צילום: רונן אקרמן
צבי פורטל. צילום: רונן אקרמן

"יש לי חובות": יוצא "האח הגדול" צבי פורטל הודה בשוד; הפרקליטות דורשת מאסר

פורטל, תושב אשקלון, הודה והורשע בביצוע שוד של סניף דואר שממנו "הרוויח" כ-5,000 ש"ח. הוא הסביר כי ביצע זאת על רקע של חובות בגלל עסק כושל. הפרקליטות דורשת להטיל עליו שנה וחצי של מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 19.9.22 15:49

     

כשנה לאחר שנעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין שוד של סניף דואר, הודה יוצא האח הגדול, צבי פורטל מאשקלון, כי ביצע את השוד בשל מצוקה כלכלית.

"פעלתי בשיקול דעת מוטעה והודיתי, התחרטתי, פגעתי במנעד רחב של אנשים. ההורים שלי מבוגרים ופגעתי בהם", אמר פורטל בבית המשפט, "אין לי עבר פלילי, זה לא שייך לתחום שלי. לפני 5 שנים היה לי עסק שכשל, לכן יש חובות שגררתי, אבל עבדתי והרווחתי יפה… אני רוצה להיות עם המשפחה שלי. החרטה שלי עמוקה".

את הדברים אמר פורטל לאחר שהודה והורשע בשוד וזאת במסגרת הסדר טיעון שבו תוקן כתב האישום נגדו כך שנמחק ממנו התיאור לפיו הוא השתמש בכלי דמוי אקדח בזמן ביצוע השוד.

שק כסף. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

כסף מזומן. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בפרקליטות דורשים להטיל עליו שנה וחצי של מאסר בפועל, "הנאשם הורשע בכתב אישום מתוקן שמייחס לו עבירת שוד", אמר נציג הפרקליטות בדיון על הטיעונים לעונש, "מדובר בעבירה חמורה ביותר שפעמים רבות מותירה לקורבנות צלקות נפשיות. חומרת העבירה נלמדת גם מהעובדה שהעונש המקסימאלי בעבירת השוד הוא 14 שנות מאסר… המדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, נטל אחריות, חסך זמן ציבורי יקר. בעניינו הוגש תסקיר לפיו הנאשם מביע אמפתיה לקורבן, מצליח באופן ראשוני לקחת אחריות על מעשיו… בנסיבות הללו נבקש מביהמ"ש להטיל על הנאשם עונש בתחתית מתחם הענישה ולהשית עליו 18 חודשים, מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי".

מנגד, הסנגורית של פורטל, עו"ד חן בן חיים, טענה כי יש להקל עמו ולגזור עליו רק עבודות שירות, "בהינתן שלא בוצעו בפועל כל איומים, לא הייתה אלימות, לא בוצע שימוש בנשק קר או חם, אפילו לא איום בשימוש בכזה", אמרה הסנגורית.

עו"ד חן בן חיים

עו"ד חן בן חיים

עוד ציינה כי פורטל, בן 45, נעדר כל עבר פלילי מכל סוג שהוא, שירת שירות צבאי מלא. "עד למועד ביצוע העבירה ניהל אורח חיים תקין וכי מדובר במעידה חד פעמית בחייו… מדובר בנאשם שמגיע ממשפחה נורמטיבית, אין מעורבות פלילית בשום צורה. בסופו של יום שירות המבחן ממליץ להשית עונש מאסר בעבודות שירות".

גזר הדין בעניינו יינתן בעוד כחודש.

הגיע במרצדס והסתיר את הקעקועים

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד אביטל פינק שופורטל הודה בו, בערב חג שמחת תורה בשנה שעברה, הוא הגיע ברכב מסוג מרצדס שאותו הוא שכר מחבר לעבודה וחנה בחניית סניף הדואר שברחוב ראובן ובת שבע בראשון-לציון. הוא יצא מהרכב ונכנס לגינה סמוכה כשהוא לבוש חולצה לבנה ומכנסיים קצרים. כעבור זמן קצר הוא חזר לרכב ויצא מחניית הדואר, נסע לרחוב הסמוך, רחוב דוידזון והחליף את בגדיו ברכב.

סניף הדואר בראשון לציון בו בוצע השוד. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

סניף הדואר בראשון לציון בו בוצע השוד. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

כעבור כ-20 דקות, הוא יצא מהרכב כשהוא לבוש מכנסיים כחולים ארוכים, חולצה שחורה ארוכת שרוולים שהסתירו את קעקועיו, מעליה אפוד זוהר המכסה את צווארו וקסדת בטיחות לבנה והלך לכיוון הדואר. הוא עמד בחוץ ותצפת על הדואר ומספר דקות לפני סגירת הסניף, בשעה שלא היו לקוחות במקום הוא נכנס פנימה.

הוא התקרב לחלון השירות, ואז על פי כתב האישום שתוקן במסגרת הסדר הטיעון, הוא דרש מהם "את הכסף" ולא השתמש באמצעים נוספים לאיים. בתגובה, הוציא מנהל הדואר סכום של 5,642 ש"ח בשטרות והניחו על הדלפק. מיד לאחר מכן, לקח פורטל את הכסף, עזב את הדואר, חזר לרכבו בהליכה מהירה ועזב את המקום.

בעקבות החקירה שנפתחה במקום, נאספו צילומי מצלמות האבטחה שבהן נראה פורטל יוצא מהרכב בפעם הראשונה ונכנס לגינה. הוא עצמו הכחיש בחקירתו כי ביצע את השוד והסביר שפגש בגינה אדם, שאת שמו סירב לומר, ממנו קיבל פרח חשיש.

אלא שלמשטרה כמה וכמה ראיות מפלילות: המצלמות תיעדו גם את נסיעתו לרחוב השני, ואת החנייה בו. כמו גם מהעדויות עולה כי הוא המשתמש היחיד ברכב שאותו הוא שוכר מחבר לעבודה. בחיפוש ברכב נמצאו גם הבגדים שעמם בוצע השוד, וגם האיכון של הטלפון הסלולרי שלו ממקם אותו בסניף הדואר. בתגובה לראיות, שמר פורטל על זכות השתיקה בחקירתו, מה שהביא לבסוף להגשת כתב האישום נגדו.

כוכב ריאליטי

פורטל, בן ה-45, היה אחד המשתתפים הבולטים בתוכנית הריאליטי "האח הגדול" בעונת 2012, אז גם הכיר את המשתתפת אביבית בר זוהר והשניים הפכו לבני זוג.

לאחר מכן הוא נפרד ממנה, התחתן עם עופרה מיארה והתגרש ממנה כעבור חודשים ספורים. בהמשך הוא החל לצאת עם מורן עובד ובשנת 2016 נולדה להם בת.

צפו בפורטל בימי התהילה:


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר