יו"ר קצא"א, ארז חלפון. צילום: דניאל בראון.

יו"ר קצא"א ממשיך בניסיונות להביא חשמל מוזל לאשקלון

תחנת הכוח הפרטית דוראד, הנמצאת בבעלות קצא"א יכולה לספק לתושבי אשקלון והסביבה חשמל מוזל. "דוראד מייצרת אנרגיה נקייה, יעילה וזולה יותר, ואין שום סיבה שתושבי אשקלון לא יוכלו ליהנות ממנה", מסר יו"ר קצא"א ודוראד

פורסם בתאריך: 24.9.17 13:50

     

יו"ר קצא"א ודוראד ארז חלפון פנה בשבוע שעבר לראש רשות החשמל, ד"ר אסף אילת, בבקשה לקדם את יוזמת דוראד לבצע פיילוט ניסיוני במהלכו יימכר חשמל המיוצר בתחנת הכח דוראד לכ-20,000 בתי אב באזור אשקלון ועוטף עזה.

מטרת הפיילוט הינה לקדם תהליך שמוביל יו"ר דוראד מזה שנתיים, במהלכו תמכור תחנת הכח הפרטית דוראד, הממוקמת באזור התעשייה הדרומי של אשקלון (בסמוך לקצא"א), חשמל ישירות לתושבים, בניגוד לנהוג כיום. "דוראד ערוכה להתחיל במכירת חשמל לבתי אב, בתעריף מופחת, תוך חצי שנה מיום שתנאי הרגולציה יאפשרו זאת. אנו שואפים להתחיל את הפיילוט ולספק חשמל מוזל ל-15,000-20,000 בתי-אב באשקלון ועוטף עזה כבר בשנה הקרובה", כתב חלפון במכתבו וסיכם: "בהמשך לישיבות שהתקיימו בין הנהלת הרשות ודוראד, נודה על סיועכם לצורך קידום התהליך. הנהלת דוראד עומדת לרשותכם בעניין זה ככל שיידרש".

תחנת הכח דוראד. צילום: יגאל גורן.

בעקבות מציאת מאגרי הגז לחופי ישראל אישרה ממשלת ישראל הקמתן של תחנות כח פרטיות, אשר יתחרו בחברת החשמל על ייצור החשמל ויפעלו לייצור חשמל מגז טבעי. בעוד הממשלה הצליחה בהחלטתה לשבור את מונופול חברת החשמל בכל הקשור לייצור החשמל, הרי שבתחום הלקוחות נותרה חברת החשמל מונופול בלתי מעורער – תקנות משק החשמל מגבילות את התחנות הפרטיות למכירת חשמל רק למפעלים ומתקנים מסחריים בהם מותקן מונה מסוג תעו"ז (המבוססים על על תעריפי זמן ועומס ומותקנים ללקוחות מסחריים). כך השאירה הממשלה את תחום החשמל הביתי בשליטתה המלאה של חברת החשמל, אשר מייצרת, מוליכה ומספקת את החשמל לכל הבתים בישראל.

חשבון חשמל. אילוסטרציה

תחנות הכח הפרטיות, אשר חולשות כיום על כ- 30% משוק ייצור החשמל, פועלות במודל מצומצם ויעיל יותר מזה של חברת החשמל, ומצליחות למכור את החשמל שהן מייצרות בתעריף נמוך ב-5-7% מזה של חברת החשמל. אולם במצב הדברים כיום היחידים שנהנים מה"הנחה" הם אותם מפעלים, בנקים וחברות מסחריות, ואילו אנחנו, הצרכנים הפרטיים משלמים מחיר גבוה יותר על החשמל שאנו צורכים.

תחנת הכוח דוראד, אשר הוקמה בשנת 2014 באשקלון מוסקת בגז טבעי כדלק עיקרי, ובעלת כושר ייצור של כ-840 מגה וואט. "דוראד מייצרת אנרגיה נקייה, יעילה וזולה יותר, ואין שום סיבה שתושבי אשקלון לא יוכלו ליהנות ממנה", מסר חלפון והוסיף: "אנו נחושים לקדם את מהפכת החשמל הנקי – מהפכה שתפחית את מחירי החשמל בישראל, תגדיל את כמות החשמל הנקי המיוצר ותפחית את זיהום האוויר באשקלון ובסביבה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר