תאונת דרכים באשקלון. צילום ארכיון: יאיר לסרי
תאונת דרכים באשקלון. צילום ארכיון: יאיר לסרי

מדאיג: שניים מתוך חמשת הצמתים המסוכנים בישראל נמצאים באשקלון

עמותת אור ירוק מפרסמת את רשימת הצמתים העירוניים האדומים בישראל. לאשקלון מקום של כבוד מפוקפק בחמישייה הראשונה עם שני צמתים מסוכנים במיוחד. הרשימה המלאה לפניכם

פורסם בתאריך: 19.7.21 13:18

     

בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019.

הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים, כאשר בחמישייה הפותחת של הצמתים המסוכנים בישראל מופיעים שני צמתים באשקלון שהם מטבע הדברים הצמתים המסוכנים ביותר בעיר אשקלון: צומת קניון חוצות (מפגש הרחובות התחיה, נח"ל ושד' בן גוריון) שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 52 בני אדם וכן צומת היכל הספורט (מפגש הרחובות שד' בן גוריון ושד' רבין יצחק) שגם בתחומיו נפגעו בשלוש השנים 52 בני אדם.

צומת קניון חוצות. הכי מסוכן באשקלון

צומת קניון חוצות. הכי מסוכן באשקלון. צילום: גוגל סטריטוויו

צומת היכל הספורט. צילום: גוגל סטריטוויו

בסך הכל באשקלון נמצאו עשרה צמתים אדומים שבהם נפגעו 246 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים, מתוכם שניים נהרגו.

עשרת הצמתים המסוכנים ביותר באשקלון הם:

עשרת הצמתים הכי מסוכנים באשקלון

הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת כאמור 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2017-2019), 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו באורח קשה.

אלה עשרת הצמתים הכי מסוכנים בישראל:

עשרת הצמתים הכי מסוכנים בישראל

עשרת הצמתים הכי מסוכנים בישראל

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".

שנת 2020 – עליה של 11% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%. עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.

15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020 כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר