הגשר ההפוך המתוכנן בצומת רבין-בגין. צילום: דוברות העירייה

נלחמים בפקקים: קבלו את רשימת השינויים בכבישים שמתכננת העירייה

פקקי התנועה נחשבים ובצדק למכה ה-11. אספנו לרשימה אחת את כל הנקודות העמוסות בעיר וביקשנו מהעירייה להציג את הפתרון עבורן. כמה מהפרויקטים כבר יצאו לדרך, האחרים בפתח. אז מה צפוי לנו?

פורסם בתאריך: 24.9.17 10:32

     

הפקקים בעיר הפכו למטרד של ממש עבור תושבים רבים, והם מביעים תחושות זעם ותסכול. מדבור בעיקר בשעות השיא של הבוקר ואחר הצהריים, שבהן נסיעה של כמה דקות בלבד יכולה להימשך קרוב לשעה. נראה כי בחלק מהמקומות, כמו בשכונת ברנע, מדובר בתכנון לקוי. זוהי שכונה עם בנייה רוויה ותשתיות שלא הותאמו למספר התושבים, והתוצאה היא עומסי תנועה כבדים.

בעיריית אשקלון מודעים היטב לבעיה. ראש העירייה המושעה איתמר שמעוני דיבר על כך לא פעם והבטיח לקדם פרויקטים, כמו יציאה צפונית נוספת לכביש 4 והקמת מחלף. אך עוד לפני שהפרויקטים הגרנדיוזים יצאו לדרך החלה העירייה לקדם פרויקטים אחרים, גדולים ומשמעותיים לא פחות, חלק מהם ייתנו מענה לעומסי התנועה ואחרים יקלו על הנהגים, והשאיפה היא שגם יקטינו את מספר תאונות הדרכים. "עבדנו על הכול הרבה מאוד זמן, חלק מהפרויקטים כבר יצאו לדרך, ויש כאלה שיצאו ממש בקרוב. במקביל אנחנו ממשיכים לעבוד על פרויקטים אחרים", אומר מנהל מחלקת כבישים במנהל ההנדסה בעירייה אינג'ינר סלבה לייקין.

"זאת עבודה מאוד מאומצת שדורשת חשיבה רבה, עבודה עם יועצים וקבלה של חוות דעת מומחים. גם דברים שנראים לכאורה קטנים הם מורכבים. צריך לזכור שפרויקטים זה לא רק הנייר, ומחר שולחים פועלים וטרקטורים וזהו. מדובר בעבודות שנעשות בכבישים קיימים, מה שאומר שיש שם תשתיות קיימות, והכול צריך להיעשות בתיאום מול גורמים כמו חברת חשמל, בזק, רשות העתיקות, מקורות והרשימה עוד ארוכה, זה מורכב ותלוי בהרבה מאוד דברים". לדברי לייקין, חלק מהפרויקטים אכן ייתנו מענה לפקקים בשכונת ברנע. "יש תכנית מאוד מפותחת באזור צפון העיר, וזאת במסגרת הסכם הגג. אלה ללא ספק תכניות גרנדיוזיות, ולכן זה לא משהו שיקרה מהיום למחר. ולמרות זאת אני מאמין שכבר בשנה הבאה התושבים יתחילו לראות תוצאות בשטח וירגישו שינוי".

פרויקטים תנועתיים שיבוצעו בעיר

כיכר במקום צומת. פקיעין/לכיש בנווה אילן

המיקום: צומת פקיעין/לכיש, שכונת נווה אילן
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
צומת ה-T בלב השכונה שאליו נכנסים מכיוון שכונת מגדל הוא בעייתי, בייחוד משום שמדובר באזור פארק שבו הולכי רגל רבים וילדים. מדובר בצומת מסוכן שמתרחשות בו תאונות רבות, ולכן הוחלט להקים בו מעגל תנועה. על פי ההערכות, העבודות במקום יחלו בעוד כחודש ויסתיימו בתוך זמן קצר.

 

 

 

 

 

צומת מסוכן. הסדרת התנועה במקום

המיקום: צומת הרצל/החלוץ/כצנלסון, שכונת מגדל סמוך לבית פרנק
הפרויקט: הסדרת הצומת
מדובר בצומת בעייתי כיוון שהתנועה מגיעה מכל הכיוונים, ונהגים אינם מקפידים על מתן זכות קדימה. התכנון הוא לשנות את הצומת לחלוטין ולהסדיר את התנועה במקום במטרה לשפר את הבטיחות.

 

 

 

 

צומת דרן היין ושד' ירושלים. עוד כיכר בדרך

המיקום: צומת שדרות ירושלים/דרך היין, שכונת ברנע
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
אף שמדובר באחד הצמתים הפקוקים ביותר בשעות השיא, מעגל התנועה לא נועד לפתור את בעיית העומס, אלא מוקם למטרות שיפור הבטיחות בלבד. שדרות ירושלים הוא כביש ראשי ומרכזי, והנוסעים בו לעתים אינם מקפידים על חוקי המהירות המותרת כיוון שמדובר בכביש ישר וללא רמזורים ה"מאפשר" נסיעה מהירה. שילוב של כביש מעין זה ושל בית הספר מצפה הימים החדש הוא בבחינת סכנה בעיקר לילדים שחוצים את הכביש. כמו כן, היציאה שמאלה מכיוון דרך היין מסוכנת. בהתייעצות עם מומחים הוחלט שמעגל התנועה הוא הפתרון האולטימטיבי לבעיות אלה.

 

שד' דרום אפריקה ומח"ל. כיכר במקום צומת

המיקום: צומת דרום אפריקה/מח"ל, שכונת אפרידר
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
צומת T מסוכן, ובו תנועה רבה שמסכנת גם את הולכי הרגל וגם את הנהגים. התאונות בצומת הזה מתרחשות חדשים לבקרים בעיקר בשל העובדה שהפנייה שמאלה מרחוב מח"ל לשדרות דרום אפריקה כמעט בלתי אפשרית בשעות מסוימות של היום.

 

 

 

מונטיפיורי וטרומפלדור. הכיכר כבר קיימת, עבודות אחרונות וסיום כבר בימים הקרובים

המיקום: צומת מונטיפיורי/טרומפלדור, שכונת ברנע
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
העבודות במקום החלו לפני כחודש וצפויות להסתיים בקרוב. המטרה בפרויקט זה היא להפוך את הצומת לבטוח יותר לנסיעה ולצמצם את מספר התאונות בו.

 

 

 

 

 

צפניה והנשיא. יהיה ידידותי יותר

המיקום: צומת הנשיא/כיכר צפניה, שכונת אפרידר
הפרויקט: הסדרת הצומת
צומת זה מכונה צומת השעון, ויתבצעו בו עבודות מקיפות כדי לשנות את הסדרי התנועה במקום ולהפוך אותו לידידותי יותר עבור הנהגים והולכי הרגל.

 

 

 

 

צומת נאות אשקלון. תזמון הרמזורים ישתנה

המיקום: צומת בן גוריון/יהדות בריטניה/שיבת ציון
הפרויקט: הסדרת הצומת
צומת שמחבר בין שכונת גבעת ציון לנאות אשקלון בכביש הכניסה לעיר. אמנם מדובר בצומת מרומזר, אך בעייתי, עמוס מאוד שמתרחשות בו תאונות דרכים רבות. על פי התכנית, הפנייה מגבעת ציון ימינה לכיוון היציאה מהעיר תהיה נתיב יציאה חופשי. כמו כן, יתבצע שינוי בזמני הרמזורים שנועד לסייע בבעיית הפקקים ועומסי התנועה במקום.

 

 

 

צומת שפירא יוספטל. יהפוך לכיכר

המיקום: צומת יוספטל/ שפירא, שכונת עתיקות
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
מטרת הפרויקט לשפר את בטיחות הולכי הרגל שחוצים במקום וליצור מעבר בטוח באמצעות פתיחת שדה הראייה של הנהגים.

 

 

 

 

 

כיכר רבין ושאר ישוב. הכפלת נתיבים בכיכר וגשר או מנהרה להולכי רגל

המיקום: צומת רבין/שאר יישוב, שכונת נווה דקלים
הפרויקט: הפיכת מעגל התנועה לדו-נתיבי
הצומת נמצא על כביש רבין סמוך למקיפים ד' ו-ה'. הפיכת הכיכר לדו-נתיבית נועדה להקל את עומסי התנועה במקום ולאפשר זרימה טובה יותר בשעות העומס. הפרויקט נמצא כרגע בתכנון ויצא לדרך לקראת סוף השנה. כמו כן, יש כוונה להקים במקום גשר הולכי רגל או מעבר תת-קרקעי כדי להקטין את המפגש בין התלמידים לכלי הרכב.

 

 

 

 

צומת בן גוריון ועזרא יסודי. רמזור חדש

המיקום: בן גוריון/עזרא יסודי
הפרויקט: תכנון והקמת צומת
הצומת המסוכן בכניסה המרכזית לעיר הוא בעל שני כבישים דו-נתיביים ומאפשר מעבר של כלי רכב לכל הכיוונים. במקום ייעשו הסדרי תנועה חדשים ויוקם רמזור שיהיה מסונכרן עם הרמזור של כביש 4 הארצי.

 

 

 

 

צומת שפירא, הפורצים ושני אליהו. כיכר במקום צומת

המיקום: צומת שפירא/שני אליהו, שכונת שמשון
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
בצומת מסוכן, בעיקר עבור הולכי הרגל. הפרויקט נועד לשפר את הבטיחות של החוצים ולהקל על הנהגים את התמרון במקום.

 

 

 

 

 

 

צומת האומן והמתכנן. הרבה תאונות. יהפוך לכיכר

המיקום: צומת האומן/המתכנן, אזור התעשייה הדרומי
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה והסדרת הצומת
הצומת בצורת איקס רחב ומסוכן. אף שאין בצומת תנועה רבה ומדובר בעיקר בתנועת כלי רכב כבדים ומשאיות, אירעו בו לא מעט תאונות בעבר והוחלט על הקמת כיכר.

 

 

 

 

 

 

צומת ויקטורי. רמזור נוסף ואפשרות לפנות שמאלה

המיקום: צומת שדרות ירושלים/בן צבי
הפרויקט: הסדרת הצומת כולל הצבת רמזור חדש
בצומת יוקם רמזור חדש שיפעל בסנכרון עם הרמזור בצומת הרחובות רבין/ בגין. על פי התכנון, במקום תהיה פנייה שמאלה עבור אלה שנוסעים מערבה מכיוון רחוב בן צבי. עד כה נאלצו הנהגים לפנות ימינה ולאחר מכן להשתלב בנתיב השמאלי לטובת ביצוע פניית פרסה.

 

 

 

 

 

יהודה הלוי. שיפוץ כולל של כל הרחוב

המיקום: רחוב יהודה הלוי, שכונת עתיקות
הפרויקט: הסדרת התנועה
על פי התכנית, במקום יבצעו עבודות להסדרי תנועה, שיכללו גם החלפת התשתיות ברחוב, שיפור התאורה ועבודות פיתוח וניקוז. התאורה הישנה תוחלף לתאורת לד חסכונית ויעילה יותר. ייעשו עבודות ניקוז כדי לפתור את בעיית הצטברות מי הגשמים בחורף.

 

 

 

 

 

צומת אלי כהן וקיבוץ גלויות. הקמת כיכר

מיקום: צומת אלי כהן/קיבוץ גלויות
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
מדובר בצומת שמחבר בין רחוב אלי כהן לרחוב בן גוריון. נכון לעכשיו מדובר בצומת T שאינו מאפשר פנייה שמאלה לבאים מרחוב בן גוריון, והנהגים נאלצים לפנות ימינה ולהסתובב בכיכר שבקריית האקדמיה והאצטדיון. במקום תוקם כיכר נוספת שתאפשר את הפנייה שמאלה ותשחרר מעט מהעומס שיש בדרך כלל בכיכר האקדמיה.

 

 

 

 

רחוב השופטים. 2 נתיבים לכל כיוון ואי תנועה באמצע

המיקום: רחוב השופטים (המשך שדרות עופר), שכונת גבעת ציון
הפרויקט: השלמת סלילת כביש דו-מסלולי בקטע הרחובות עופר/ התחייה
ההשלמה תתבצע בקטע הכביש של הרחובות עופר/ התחייה ותכלול הקמה של אי תנועה מרכזי, הקמת קו ניקוז ותאורה חדשה.

 

 

 

 

 

רחוב בוקרא בגבעת ציון. חידוש והרחבת הרחוב

המיקום: רחוב הרב בוקרה, שכונת גבעת ציון
הפרויקט: שיקום הרחוב
מדובר בשיקום כולל של הרחוב הישן שיכלול הסדרי תנועה חדשים, החלפת מדרכות, ביצוע קו ניקוז, החלפת תאורה ועוד.

 

 

 

 

 

 

צומת אורט וכיכר צפניה. חוזרים למתכונת הישנה

המיקום: צומת אורט/כיכר צפניה
הפרויקט: הסדרת הצומת
במסגרת התכנית תיפתח שוב הפנייה שמאלה לכיוון מערב לבאים מרחוב אורט. במשך שנים הפנייה שמאלה בצומת זה הייתה מותרת עד להסדרי התנועה החדשים שבוצעו ברחוב ובמסגרתם סגרו אותו. כיום נהגים שבאים מרחוב אורט ורוצים לנסוע לכיוון מערב נאלצים לפנות ימינה ולבצע פניית פרסה בכיכר. בפרויקט הזה הוחלט שוב לשנות את הסדרי התנועה ולפתוח מחדש את הפנייה מערבה.

 

 

 

צומת בית ימין וקניון חוצות. רמזור מסוכנרן

המיקום: צומת כצנלסון/הנח"ל
הפרויקט: הסדרת הצומת
מדובר בצומת מול קניון חוצות. בזמן הקצר שהצומת קיים אירעו בו אינספור תאונות דרכים בשל הסדרי תנועה לקויים שמבלבלים את הנהגים וגורמים לאי-סדר. כעת יש כוונה להציב בו רמזור שיהיה מסונכרן עם הרמזור ברחוב בן גוריון.

 

 

 

 

 

רחוב כצנלסון. הסדרת חניונים

המיקום: רחוב כצנלסון
הפרויקט: תכנון והקמת חניונים
מדובר בשטח שסמוך לקניון חוצות, מול בית ימין. בשל מצוקת החניה הקשה באזור התושבים חונים כבר תקופה ארוכה בשטחי העפר והכורכר הסמוכים. כעת יש כוונה להפוך אותם לחניונים מוסדרים ונוחים.

 

 

 

 

צומת משה קול ואלי כהן. כיכר במקום הסדרי התנועה החדשים

המיקום: צומת אלי כהן/משה קול, שכונת מגדל
הפרויקט: הקמת מעגל תנועה
מדובר בצומת הסמוך למאפיית אלעפיה. גם כאן מדובר באזור שעבר שיפוץ והסדרי תנועה לאחרונה, מה שגרר המון תגובות זועמות מהתושבים כיוון שהפנייה שמאלה, חזרה למגדל, נסגרה. הנהגים שרצו לחזור חזרה נאלצו לפנות ימינה ולהסתובב בתוך שכונת כוכב הצפון. הפרויקט הפעם כולל הקמה של כיכר שתאפשר נסיעה לכל הכיוונים.

 

 

 

 

כיכר מונטיפיורי שד' ירושלים. 2 נתיבים בתוך הכיכר

המיקום: צומת ירושלים/מונטיפיורי, שכונת ברנע
הפרויקט: הפיכת מעגל תנועה לדו-נתיבי
הפרויקט נועד לשחרר את התנועה בכיכר ולאפשר זרימה טובה יותר של כלי הרכב בעיקר בשעות העומס.

 

 

 

 

 

 

מתחם עיר היין ונווה דקלים. שבילים לרוכבי אופניים

המיקום: ממתחם הבלוט בקטע שדרות ירושלים/רבין
הפרויקט: סלילת כביש
העבודות יכללו עבודות פיתוח, סלילה, הקמת שבילים לרוכבי אופניים, תאורה וגינון. הכביש יתחבר לשכונת ברנע ויסייע להקטין את עומסי התנועה בכבישים הפנימיים של השכונה עבור התושבים המעוניינים לצאת מהעיר או להגיע למרכז העיר דרך כביש רבין.

 

 

 

 

 

 

כביש רבין צפון. הבשורה לתושבי העיר

המיקום: כביש רבין צפון
הפרויקט: המשך סלילית הכביש צפונה
הכביש המתוכנן להיסלל בצפון העיר צפוי להקטין את עומסי התנועה ביציאה מהשכונות הצפוניות וייצור יציאה צפונית חדשה.

 

 

 

 

 

 

 

כיכר היונים. הוספת נתיבים או רמזור

המיקום: צומת שדרות ירושלים/קדש
הפרויקט: הסדרת הצומת
עבודות פיתוח והוספת נתיבים לנכנסים למעגל התנועה או לחלופין פתרון תנועתי להפיכת מעגל תנועה לרמזור. הוספת הנתיבים תגדיל את מספר כלי הרכב המשתמשים במעגל התנועה בו-זמנית, ובשל כך יקטן העומס בצירים.

 

 

 

 

 

כיכר רוטרי. 2 נתיבים בתוך מעגל התנועה

המיקום: שדרות קדש/גדעון בן יואש, שכונת ברנע
הפרויקט: הסדרת כיכר רוטרי
עבודות פיתוח והוספת נתיבים לנכנסים למעגל התנועה כדי להגדיל את מספר המשתמשים בכיכר ולהקטין את עומסי התנועה במקום.

 

 

 

 

 

 

כיכר הציונות וקדש. כיכר דו מסלולית

המיקום: רחוב קדש/הציונות, שכונת ברנע
הפרויקט: הסדרת הכיכר
עבודות פיתוח והוספת נתיבים הנכנסים למעגל התנועה כדי להקטין את עומסי התנועה.

 

 

 

 

 

 

צומת רחבעם זאבי ושד' ירושלים. כיכר במקום צומת

המיקום: שדרות ירושלים/רחבעם זאבי
פרויקט: הסדרת צומת
עבודות פיתוח, סלילה, תאורה וגינון לקראת הקמת מעגל תנועה. הכיכר תאפשר תמרון של כלי רכב בין הרחובות השונים ותקטין את העומסים בצירים הראשיים.

 

 

 

 

 

 

בנה ביתך. כביש עוקף עתיקות. בתכנון כבר עשור

המיקום: שדרות בן גוריון/אליעזר בן יהודה
הפרויקט: סלילת כביש עוקף
סלילת כביש עוקף של כל אזור "בנה ביתך" ועד חישתיל, ביצוע עבודות פיתוח, תאורה וגינון. הכביש, הממוקם במרכז אשקלון, מתחבר לדרום העיר. הוא יקיף את השכונות הדרומיות, יקטין את העומס בכבישים הפנימיים ויספק פתרונות תנועה לתושבים המעוניינים לצאת מהעיר או להגיע למרכז העיר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כיכר הטניס. הכיכר כבר הורחבה ל-2 נתיבים

המיקום: צומת שדרות עופר/רבין
הפרויקט: כיכר כפולה
הקמת מעגל התנועה הכפול תאפשר פנייה לרחובות בצורה בטיחותית, סלילת שני הנתיבים תגדיל את מספר כלי הרכב ותפחית את העומס.

 

 

 

 

 

 

 

צומת רבין-בגין-שד' ירושלים. שיקוע מפלסי

מיקום: צומת רבין/בגין
הפרויקט: שיקוע הכביש
ביצוע הפרדה מפלסית בצומת הרחובות יצחק רבין/בגין/ שדרות ירושלים. ההפרדה המפלסית תקטין את העומס הקיים בצומת ותאפשר להגדיל את קיבולת כלי הרכב שיעברו בצומת בו-זמנית.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר