מחלקת הקורונה שוממת
מחלקת הקורונה שוממת

ברזילי סוגר את מחלקת הקורונה אך אשקלון ממשיכה לטפס בניקוד הרמזור

בפעם השנייה מאז החל משבר הקורונה, סוגר המרכז הרפואי ברזילי את מחלקת הקורונה בתקווה שהיא לא תיפתח שוב. במקביל, אשקלון מציינת שישה ימים של עליות בניקוד הרמזור

פורסם בתאריך: 11.4.21 13:33

     

לפני שנה וחודש נפתחה מחלקת הקורונה הראשונה במרכז הרפואי ברזילי והשנייה בכל הארץ, אחרי פתיחת מחלקה בשיבא. כעת, לאחר חודשים ארוכים של פעילות סביב השעון, יום ולילה, הוחשכו בה האורות וחמשת חולי הקורונה שמאושפזים במרכז הרפואי מטופלים כעת במתחם קורונה ייעודי.

בתחילת חודש מרץ 2020, עם כניסת נגיף הקורונה לישראל, פנו ממשלת ישראל ומשרד הבריאות למרכז הרפואי ברזילי וביקשו להכשיר מחלקה ייעודית שתטפל בחולי "המחלה המסתורית". עד למועד הפניה הייתה רק מחלקה אחת בישראל, בשיבא, וברור היה שצריך לפתוח מחלקה נוספת – גם בדרום. בעקבות הפניה נערך המרכז הרפואי לפתיחת מתחם קורונה מבודד – במחלקת פנימית ד'. בהמשך פתח המרכז הרפואי מחלקת קורונה ייעודית, בניהול ד"ר בוריס גולצמן – מחלקת הקורונה שנסגרה היום.

עובדי מחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

עובדי מחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוברות ברזילי

אלא שזאת לא הפעם הראשונה שבה נסגרת מחלקת הקורונה בברזילי. כזכור, ב-7 למאי 2020 נסגרה המחלקה בפעם הראשונה עם דעיכת התחלואה באזור. לאחר כחודשיים היא נפתחה שוב עם העלייה בתחלואה ואחרי נפתחו עוד כמה מחלקות קורונה. כעת, כשמספר המאושפזים נמוך מאוד ועומד על חמישה בלבד, המחלקה נסגרת שוב ובתקווה שלא תיפתח עוד.

יחד עם זאת, מנתוני משרד הבריאות עולה כי הקורונה שוב מרימה את ראשה. אשקלון עדיין מאוד ירוקה, אך כבר שישה ימים שהיא במגמת עלייה.

קורונה אשקלון

שישה ימים של עלייה מתמדת

רק לפני שבוע ימים עמדה אשקלון על ניקוד רמזור 0.5 וכבר היום היא עומדת על ניקוד 1.8. מספר התושבים המוגדרים "חולים מאומתים" עומד על 43 ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1%.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי: "כבר אפשר לקבוע בסבירות גבוהה – כפי שצפינו החיסון הכריע את מגפת הקורונה בישראל. סגרנו היום את מחלקת קורונה א', המחלקה שכבר הפכה להיות סמל למאבק בנגיף, וזוהי השעה להודות מכל הלב לכל לוחמי הקורונה של ברזילי. מאז גילוי החולה הישראלי הראשון, ועד עצם היום הזה, הצילו צוותי ברזילי את חייהם של אלפי חולים, בפעילות סביב השעון ובמסירות אין קץ, ועל כך אין אלא להצדיע להם. הרופאים, האחיות, אנשי המנהל והמשק ומקצועות הבריאות – במקביל לטיפול הקשה בקורונה, גופנית ונפשית, ותוך כדי סיכון עצמי, המשיכו ועדיין ממשיכים לטפל בכלל חולי ופצועי האזור כאילו אין קורונה, וכולנו חייבים להם תודה גדולה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר