מחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

עוד חוזר הניגון: מחלקת הקורונה בברזילי נפתחה מחדש

הגל השני כבר וזו עובדה, בטח כעת כשמחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי נפתחה מחדש. "צריך להגיד שהקורונה עדיין פה והיא לא הולכת לאף מקום", אמר לנו מנהל ברזילי, פרופ' יניב שרר

פורסם בתאריך: 28.6.20 14:53

     

כמעט חודשיים לאחר שנסגרה – מחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי נפתחה שוב עם מאושפזים שנדבקו בנגיף.

כרגע מאושפזים במחלקה שלושה חולים: בת 89 במצב בינוני, ועוד שניים בני 76 ו-79 במצב קל. במחלקה הממוקמת במחלקה פנימית ד' ישנם 30 מיטות אשפוז, בעת הצורך מחלקות אחרות יוסבו ויהפכו למחלקות קורונה.

חדר בידוד לחולי קורונה במרכז הרפואי ברזילי. צילום: דוד אביעוז, דוברות ברזילי

במחלקת הקורונה שנסגרה ב-7 למאי אושפזו עשרות חולי קורונה, שלושה מהם נפטרו.

נכון לעכשיו, מתחילת התפרצות הקורונה, נדבקו 307 תושבים באשקלון שאובחנו ונמצאו חיוביים מתוך 15,539 בדיקות שנעשו. מספר התושבים שהחלימו עומד על 264.

בריאיון שקיימנו עם מנהל בית החולים ברזילי החדש, פרופ' יניב שרר, ופורסם בסוף השבוע, הוא אמר כי “הגל השני פה, אבל כל הדיבור הזה על גלים נותן אסוציאציה של איזה חוף בהוואי ולא כך הוא. צריך להגיד שהקורונה עדיין פה והיא לא הולכת לאף מקום", אמר פרופ' שרר, "זה מסר שחשוב לי מאוד שהציבור יבין. אנחנו הולכים להתנהל במינימום חודשים, לתפיסתי אפילו שנים, במקביל לקורונה. בלי הפנמה של הדבר הזה, אנחנו נגרום לעצמנו נזק כחברה. צריך להבין שהווירוס הזה הוא מדבק, אבל בכללים פשוטים הוא לא מדבק. וזה פשוט עד כדי כך. אנשים צריכים להבין שכדי שנוכל לנהל אורח חיים שגרתי ולא חזור לסיטואציות מאוד לא נעימות, שפוגעות בחופש של כולנו ובכלכלה, אנחנו חייבים לזכור בכל רגע שהקורונה כאן”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה זה אומר בפועל?
“לשמור על מרחק, לעטות מסיכות, לשמור על היגיינה. באמצעים מאוד פשוטים אנחנו לא נדבקים. אני כבר רואה שאנשים חזרו ללחוץ ידיים, חיבוקים וצ’אפחות ועניינים, ככה נדבקים. זה נגד הטבע שלנו כישראלים, אבל צריך לנסות להימנע מזה. העלייה בתחלואה ישנה, הקורונה כאן איתנו, אבל אני לא יודע לומר לאן היא תתפתח. יכול להיות שעכשיו, בשל הפסקת הלימודים, זה קצת ייעצר או ירד. יכול להיות שבגלל שחלק קטן יותר מהחולים הוא מבוגר, המקרים הקשים יהיו פחותים. אבל האופטימיות שהייתה עם הירידה של המקרים ל-20 חולים ביום נעלמה. היום זה כבר פי עשר ואנחנו פחות אופטימיים”.

פרופ' יניב שרר. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

פרופ' יניב שרר. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

בית החולים ערוך לתסריטים פחות אופטימיים?
“אנחנו ערוכים אפילו ביתר שאת. בגל הראשון הפעלנו פה שתי מחלקות, כרגע אנחנו כבר ערוכים במידת הצורך עם שש מחלקות שיכולות לקלוט חולי קורונה ותוך זמן לא רב עם שמונה מחלקות. זאת סיטואציה מאוד-מאוד קיצונית, ברמה של למעלה מ-200 חולים שזקוקים לאשפוז”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר