ישיבת שובה ישראל

המאבק נגד המרכז הרוחני בברנע: התושבים שכרו עו"ד והגישו התנגדות

התושבים החילונים שכרו עורכי דין ועברו להליכי המנהליים. "בעבר הוגשה בקשה דומה והיא נדחתה" הם טוענים. מנגד טוענים תושבים דתיים: "מדובר במסע שנאה והפחדה. כבר קיימת ישיבה בברנע ושום דבר חריג לא קרה"

פורסם בתאריך: 13.9.17 12:00

     

המאבק של קבוצת תושבי אשקלון החילוניים ברובם, נגד הקמת הישיבה של עמותת 'בנין התמיד' המזוהה עם חסידי הרב יאשיהו פינטו עולה שלב. השבוע נודע כי חבורת התושבים אשר מובילים את המאבק שכרו את עורכי הדין ענת בירן ואסף יונגר לייצג אותם מול העירייה וועדות התכנון.

עו"ד ענת בירן. צילום: בנימין אדם

בשלב זה הוגשה לוועדת ההקצאות בעירייה התנגדות להקצאת הקרקע לעמותה. התושבים כזכור טוענים כי כיום ישנו רוב חילוני בשכונת ברנע, אשר לכאורה אינו זקוק לשירותי מרכז תורני, שעל פי מטרתו "ישמש להפעלות מרכז להפצת תורה ויהדות כולל אברכים, מתן שיעורים ועזרה לנוער ותפילה". התושבים חוששים מניסוח זה כי מדובר בהקמתו של מרכז דת, אשר שם למטרה לקרב את תושבי האזור לדת ובכך גם לשנות את אופייה החילוני של הסביבה. עוד הם חוששים כי מדובר בחלק בלתי נפרד מתהליך ה"הדתה" שלדבריהם משתלט לאחרונה על מערכת החינוך וטוענים כי הקמת מרכזים מסוג זה בלב שכונה חילונית עשוי ליצור קונפליקטים בין תושבי השכונה לתלמידי המרכז וכמו כן, לשינוי צביון השכונה ואופייה.

עו"ד בירן מצדיקה את טענתם בכך שהעירייה כבר דחתה בעבר בקשה זהה ולדבריהם לא השתנו הנסיבות מאז אותה החלטה. בשנת 2013 הגישה עמותת "שובה ישראל" בקשה להקצאת המקרקעין להקמת מרכז תורני. לאחר פרסומה הראשון של הבקשה הוגשו התנגדויות רבות וראש העיר דאז החליט לדחות בקשה זו בנימוק שאינו מתאים לאזור. לדברי עו"ד ענת בירן, "הנסיבות לדחיית הבקשה בשנת 2014 לא השתנו ואין לשוב ולהטריד את תושבי הסביבה בעניין הקמתו של מרכז תורני במקרקעין. המתנגדים תוהים האם מדי שנתיים הם ידרשו לצאת למאבק כנגד הקמת המרכז התורני?".

"על ועדת ההקצאות להבטיח כי הקצאת הקרקע בלב השכונה תעשה למטרות המשרתות בראש ובראשונה את תושבי השכונה עצמה, כגון מתנ"ס או מרכז קהילתי אחר שישרת את כלל התושבים" אומרת השבוע עו"ד בירן "כפי שראוי לשמור על רגישות תושבים בשכונות חרדיות ולא להקצות בהן קרקעות למטרות שאינן מתיישבות עם אורח החיים הדתי, יש לכבד את התושבים החילוניים, ולהימנע מהקצאת קרקע למוסדות שבבסיסם אינם מתיישבים עם אורח החיים בשכונה".

ישיבת שובה ישראל

אגב, לפני חודשיים עם התאגדות התושבים נגד הקמת הישיבה הם יצרו עצומה ברשת האינטרנט ועליה, עד כתיבת שורות אלה, חתמו למעלה מ-1000 חותמים. לאחר שבוע נפתחה עצומה נגדית, התומכת בהקמת הישיבה ועד כה חתמו עליה למעלה מ-1500 חותמים.

מעבר לחששות נגד שינוי צביונה של השכונה נשמעים גם קולות הרגעה בקרב תושבים אחרים, שדווקא תומכים בהקמת הישיבה וטוענים שהיא למעשה כבר קיימת כבר 7 שנים במרכז בכור ובשכנות אליה אפילו קיים סטודיו לריקוד ולמחול שהנשים והנערות המגיעות לשם מידי יום אינן לבושות צנועות כפי ההלכה ולמרות זאת אף פעם לא נרשמו שם עימותים וההיפך הוא הנכון, היחסים בין הישיבה לסטודיו חבריים מאוד.

" מדובר במסע שנאה והפחדה. כל מה שהם חוששים שיקרה לא קורה ולו במעט בישיבה שכבר פועלת שנים רבות. מדובר בגזענות לשמה, לבוא ולהגיד את כל הדברים האלה" אמר השבוע תושב העיר "זה נגד הדת, נגד התורה, נגד הקדוש ברוך הוא. הם לוקחים רק את הצד הנגדי לתורה ולקדושה. בברנע גרים חרדים וחילונים וכולם חיים בשלום וכך גם יהיה לאחר הקמת מבנה הישיבה. מרכז רוחני יש בכל מקום בארץ ובכל העולם".

מאנשי הרב פינטו באשקלון לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר