וייקרא שמו באשקלון... שלט שם רחוב חדש. צילום: סיוון מטודי
וייקרא שמו באשקלון... שלט שם רחוב חדש. צילום: סיוון מטודי

הפמיניסטיות האשקלוניות: למה רק שלוש נשים קיבלו שמות רחוב מתוך 19?

קבוצת נשים שקוראת לעצמן כך ביקשו מראש העירייה לבטל את החלטת וועדת השמות בעירייה ומעתה לקרוא למחצית משמות הרחובות החדשים על שמות נשים - בהתאם ליחסן באוכלוסייה

פורסם בתאריך: 21.10.20 13:58

     

קבוצת נשים תושבות אשקלון המכנות את עצמן "הפמיניטסיות האשקלוניות" פנו לראש עיריית אשקלון, תומר גלאם בבקשה שיבטל את ההחלטות שהתקבלו בישיבת ועדת השמות העירונית בה נבחרו שמות חדשים לרחובות חדשים על שמם של יקירי העיר.

כזכור לפני למעלה מחודש אישרה ועדת השמות של העירייה את הנצחתם של 19 אנשים ודמויות: רבנים, אישי ופעילי ציבור שהטביעו את חותמם בעיר. אלא שקבוצת הפמיניסטיות האשקלוניות מצאו בכל זאת טעם לפגם. לדעתן העירייה אינה מתנהלת בצורה שוויונית כלפי נשים. "הזדעזענו, התביישנו וכאבנו לגלות כי בשנת 2020 העיר שלנו מתנהלת בצורה לא שוויונית כלפי נשים, וזאת כאשר כל העולם כבר התקדם קדימה לעבר חברה שוויונית וצודקת יותר בין המינים", כותבת אור אבו בשם קבוצת הנשים.

אור אבו. צילום: Hanna taib

אור אבו. צילום: Hanna taib

כהסבר לצדקתן טוענות הנשים שהיות והן כ-51% מהאוכלוסייה – הייצוג שלהן במרחב הציבורי ובכלל צריך להיות בהתאמה ומסבירות כי לדעתן ההחלטות השגויות שקיבלה ועדת השמות בעירייה ושזעזעו אותן, הן לא בגלל שאין נשים שראויות להנצחה בשל חוסר עשייה ציבורית אלא נעוצות במוקדי קבלת ההחלטות, קרי ועדת השמות.

הנשים קוראות לגלאם לבטל את ההחלטות של וועדת השמות ולהורות לה מעתה לקבל החלטות באופן שיוויוני. "לחיות בחברה שיוויוניית זה לא מאבק של נשים בלבד. לכל גבר יש סבתא, אמא, רעייה וילדות או נכדות. אנו מבקשות ממך לחשוב על העתיד שהיית רוצה לייצר עבורן, עבור נשות העיר". כתבה אבו.

הנשים הוסיפו למכתבן רשימה של נשים שלדעתן ראויות שגם שמן יונצח בשמו של רחוב או כיכר ברחבי העיר (רשימה חלקית):

נינה פינטו-אבקסיס. צילום: מוטי מילרוד

נינה פינטו-אבקסיס. צילום: מוטי מילרוד

ד"ר נינה פינטו-אבקסיס

חוקרת פולקלור והומור ועמיתת הוראה במרכז לחקר הלאדינו באוניברסיטת בר-אילן. מחקריה מתמקדים בלשון החכיתיה ובתרבותם של יהודי צפון מרוקו. כתבה גם ספרים מאוד אישיים על החוויות המשפחתיות שלה ועל אשקלון – כולל על התקופה שבה התמודדה עם מחלת הסרטן שהביאה למותה השנה.

אילנה שפיר ז"ל. צילום: פוטו יוסי את עוזי

אילנה שפיר ז"ל. צילום: פוטו יוסי את עוזי

אילנה שפיר

אמנית פסיפס בעלת הכרה בינלאומית. פיתחה סגנון ייחודי שזכה בקהילת האמנים העולמית לכינוי 'המוזאיקה הספונטנית' – כלומר, בניגוד לעבודת המוזאיקה המסורתית עובדת אילנה ללא ציור מוקדם, והיצירה מתהווה תוך כדי עבודה. אמנית מוערכת מאוד בתחום אמנות הפסיפס. היא הרצתה והנחתה סדנאות בכנסי אמנות ותערוכות שלה הוצגו במקומות שונים בעולם.

זיווה וולך

זיווה וולך

אשת חינוך. את ראשית דרכה בתחום ההוראה החלה כמורה חיילת בבית ספר "מעיין", המשיכה לבית הספר "גורדון" בשכונת גבעת ציון ובבית ספר "בית יחזקאל" בשכונת אפרידר. בהמשך ניהלה את בית ספר '"רותם" בשכונת שמשון ועד מהרה הטביעה את חותמה. בשנת 1986 הקימה וולך את בית הספר הייחודי לאומנויות.

ד"ר עדי כהן רן

רופאה מתמחה בגניקולוגית במחלקת יולדות בבי"ח ברזילאי, אם לארבעה ילדים, הלכה לעולמה ממחלת הסרטן בטרם עת.

ד"ר אילנה בסון

פסיכיאטרית, הקימה וניהלה את המרכז לילד המתבגר בבי"ח ברזילאי.

הן דרשו גם רחוב על שם זהרה אלפסייה אך רחוב כזה כבר קיים באשקלון.


אולי יעניין אותך גם:

האמנית אילנה שפיר זוכה להערכה בינלאומית גם 5 שנים לאחר פטירתה

הלכה לעולמה הסופרת כלת פרס רה"מ ובת אשקלון, נינה פינטו-אבקסיס

ברזילי: זוכרים את ד"ר עדי כהן רן


יו"ר וועדת השמות בעירייה, עו"ד שי רובין מסר השבוע: "כיו"ר וועדת השמות אני דוגל בשוויון בן כל המגזרים ללא יוצא מן הכלל. כל בקשה שתוגש בדרך המקובלת תבחן בכובד ראש. הוועדה תיתן יחס שווה לכולם מבלי העדפה מסוימת לדת, גזע ומין. כולם שווים בעיניי".

מעיריית אשקלון לא נמסרה תגובה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר