כיתה. אילוסטרציה: אילן אסייג

ביה"ס בו לומדים החשודים באונס הקבוצתי: "עושים בדק בית לבירור האחריות שלנו"

בזמן שחלק מחבריהם לשכבה נמצאים במעצר בחשד למעורבות באונס הקבוצתי באילת, ייפגשו מחר חבריהם לספסל הלימודים וזאת במסגרת תוכנית שגיבש בית הספר בו הם לומדים. נכון לעכשיו ישנם עשרה חשודים בפרשה שעדיין נמצאים במעצר

פורסם בתאריך: 25.8.20 21:47

     

צוות החקירה המיוחד שהוקם לצורך חקירת האונס הקבוצתי באילת של הנערה מאשקלון, עצר בימים האחרונים מספר קטינים המתגוררים באזור חבל לכיש. חלק גדול מהקטינים שנעצרו לומד באותו מוסד חינוכי ושם קיבלו בתדהמה את החדשות בנושא.

במכתב שנשלח להורים ולתלמידי המוסד החינוכי מהנהלת המוסד החינוכי נכתב: "מדובר בעיתוי רגיש מאוד וכל פעולה שלנו יכולה להביא, חלילה, לפגיעה בחקירה ולחרוץ גורלות. צוות בית הספר ומשרד החינוך נמצאים בקשר עם משטרת ישראל ופועלים בהתאם להנחיות המשטרה", נכתב במכתב.

עצור. צילום: דוברות המשטרה

עצור. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

עוד נכתב כי הנהלת המוסד החינוכי "מוקיעים את האירוע ואת המעשים שעל פי החשד מיוחסים לתלמידינו ולבוגרינו, ורואים בהם חצייה חמורה של קווים אדומים. יחד עם זאת, מתוך הכאב והצער, אנו בוחרים לעשות בדק בית לבירור האחריות שלנו בנושא, הן כמוסד חינוכי והן כחלק מהחברה הישראלית. מתוך הבירור העצמי הזה בכוונתנו לנקוט מספר צעדים לשיפור המצב לתיקונו".

בהנהלת המוסד החינוכי ציינו כי מיד עם היוודע דבר החשדות התקיים מפגש של ההנהלה, רכזי השכבה והיועצת, עם צוותי השירות הפסיכולוגי החינוכי וגורמים נוספים ובו דנו בתוכנית פעולה שתתן מענה לצרכים החינוכיים והרגשיים של התלמידים וההורים.



במסגרת התוכנית, מתוכנן מחר מפגש של תלמידי השכבה "לצורך אוורור רגשות וחיזוק דרכי ההתמודדות אל מול האירוע". מתוכנן גם מפגש של מחנכי השכבה, כמו כן צוות היועצות של בית הספר אמורות למפות "מעגלי פגיעות וזיהוי קבוצות מיקוד הזקוקות למענה מידי".

אילוסטרציה: א.ס.א.פי קריאייטיב INGIMAGE

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

נכון לעכשיו, מתחילת חקירת האירוע נעצרו 14 חשודים, רק אחד שוחרר, שלושה נשלחו למעצר בית, בהם מנהלת מלון הים האדום, ועוד 10 מהם עדיין במעצר. זאת לאחר ששני קטינים שבית המשפט שחרר למעצר בית, הוגש ערעור בעניינם והוחלט להשאיר אותם במעצר. שני הבגירים, בני ה-27, בהם איסי רפאילוב עדיין במעצר עד ליום חמישי. וביומיים הקרובים יובאו שאר הקטינים לדיונים בהארכת מעצרם.

בתוך כך, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן הגיע היום לעיר אילת וקיבל סקירה ממפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר וממפקד מרחב לכיש במשטרה, נצ"מ רונן אבניאלי, אודות חקירת אירוע חשד לאונס קטינה בת 16 בעיר אילת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"מדובר באירוע עם חשדות חמורים במיוחד", אמר ניצב כהן, "התופעה הפסולה של בני נוער שחלק משגרת הבילוי שלהם הוא לשתות לשוכרה, להתנהג באופן אלים ולבצע עבירות מין וונדליזם הולכת ומתרחבת. כל אלו מאיימים על שלום הציבור ועל ילדינו הרוצים לצאת לבלות ולחזור בשלום הביתה. הדבר צריך להדיר שינה מעינינו הן כאוכפי החוק, הן כחברה ולבטח כהורים. אני אומר כאן בצורה חדה וברורה – לראות עבירה שמתבצעת ולעמוד מנגד זה פשע, קשה לשמוע שיש מי שעד לתקיפה ולא מסייע לאדם במצוקה או לכל הפחות מתריע.

מ"מ מפכ"ל המשטרה באילת

מ"מ מפכ"ל המשטרה באילת

עוד הוסיף ניצב כהן כי המשטרה הקצתה את כל המשאבים והאמצעים הקיימים ברשותה על מנת לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות, "משטרת ישראל תמצה את חקירת המקרה החמור עד תום ותפעל להבאת כלל המעורבים לדין", סיכם מ"מ המפכ"ל.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר