עבודות פיתוח בשכונות הדרומיות. צילום: דוברות עיריית אשקלון
עבודות פיתוח בשכונות הדרומיות. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מרכז מורשת ליהדות אתיופיה וקרן לעסקים בקורונה: מה תעשה עיריית אשקלון עם 67 מיליון ש"ח?

לבד מבעלי העסקים באשקלון שיקבלו סיוע מקרן מיוחדת שתוקצבה לכך העירייה תקים מזח לדייגים, תרחיב את תחנת טיפת החלב באפרידר תרכוש מאות מחשבים ניידים לתלמידים שאין להם מחשב ועוד

פורסם בתאריך: 4.8.20 11:48

     

אם אתם יוצאים מידי פעם לדוג במרינה או בחופי העיר תשמחו לדעת שאחד הפרויקטים שאליו תצא העירייה בקרוב הוא הקמת מזח ייעודי לדייגים בעלות של כ-5 מיליון שקלים. בעירייה מעוניינים להגדיל את היצע מקומות העגינה בחלקה הדרומי של המרינה מ-300 ל-600 בהתאם לתוכנית מתאר ארצית למעגנות. במסגרת זו, יינתן פתרון קבוע לדייגי האזור והעיר בתשלום שייקבע מראש.

הדייגים במרינה באשקלון, הבוקר. צילום: אלירם משה

הדייגים במרינה באשקלון, הבוקר. צילום: אלירם משה

זה רק פרוייקט אחד מיני רבים אותם אישרה אמש ועדת הכספים העירונית בעירייה כשחלק נכבד מהתקצוב הוא תקצוב ממשלתי.

עוד אישרה הוועדה ביצוע שורה של פרויקטים שיבוצעו בחודשים הקרובים ברחבי העיר:

אם אתם תושבי אפרידר או ברנע ומצפים בקרוב לתינוק תשמחו לדעת שפרויקט נוסף שאושר אמש הוא שיפוץ מבנה 'טיפת חלב' ברחוב קרייתי בשכונת 'אפרידר'. השיפוץ כולל הרחבה של המבנה בשני חדרים נוספים לרווחת המבקרים במקום. בעירייה הסבירו שמדובר במבנה ותיק שלא עומד בסטנדרטים וביכולת הקיבול של האוכלוסייה ההולכת וגדלה בשתי השכונות הצפוניות. בהתאם לכך, הנחה ראש העיר כי העירייה תבצע הרחבה של המבנה על מנת שההורים והילדים כאחד יקבלו את המענה והשירות הראויים להם במיקום חשוב זה. לאחר הוספת שני חדרי הטיפולים יש לקוות שבמשרד הבריאות יתקצבו גם משרות נוספות של אחיות שתוכלנה להגביר את הספק הצוות במקום בשני החדרים החדשים, שכן חלק נכבד מהמצוקה בטיפות החלב היא לא רק במקום פיזי אלא גם בתקני עובדים.

טיפת חלב של משרד הבריאות בשכונת אפרידר. צילום: אלירם משה

טיפת חלב של משרד הבריאות בשכונת אפרידר. צילום: אלירם משה

בנוסף, כחלק מההיערכות לפתיחת שנת הלימודים במתווה המסתמן של למידה מרחוק, ביקש ראש העיר לרכוש 800 מחשבים ניידים, כדי להיערך לחלוקה שלהם בקרב תלמידים שאין ברשותם מחשבים.

בשורה נוספת מקבלים יוצאי אתיופיה בעיר וגם אלה שהיו גרים בסמיכות למקום בו ערכו בני הקהילה את האירועים שלהם. בעבר התלוננו האחרונים על מפגעי תברואה, רעש ותחבורה בשל האירועים שהתקיימו במועדון בדרום העיר. אמש אושרה הקמת מועדון ומרכז מורשת לעולי אתיופיה, בעלות של כ-3 מיליון שקלים.

חג הסיגד בבית הספר האקולוגי רמב"ם

חג הסיגד בבית הספר האקולוגי רמב"ם

המועדון יאפשר להם לקיים את המנהגים והאירועים המסורתיים שלהם כראוי.

לאחרונה אישרה הממשלה 35 מיליון שקלים לטובת העיר. אמש אישרה הוועדה שורה של פרוייקטים שיבוצעו עם סכום הכסף הלא קטן הזה: שדרוג מרכז ההפעלה העירוני, רישות העיר במצלמות, הנגשת בניין שייבחר על ידי העירייה לטובת אנשים עם צרכים מיוחדים, הרחבת מערכת אלקטרונית לפתיחת מקלטים מרחוק, רישות חופי הים במצלמות, הקמת מערך איסוף וטיפול בפסולת בניין, הקמת אתר גזם ופריסת נקודות איסום גזם נוספות ברחבי העיר ועוד. כל אלו נאמדים בכ-26.5 מיליון שקלים.

עוד אישרה הוועדה את תקציב הקרן לקידום עסקים מקומיים עליה הכריז ראש העיר לפני כחודש ובמסגרתה יוקצו 2 מיליון שקלים מתקציב העירייה לטובת מציאת דרכים לסיוע לבעלי העסקים בעיר.

סיוע לעסקים. המרינה של אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

סיוע לעסקים. המרינה של אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"אנו מביאים בשורות חשובות לבעלי העסקים ולתושבים באשקלון. הקרן שהקמנו ושגם תוקצבה הערב, תיתן מענה לעסקים המתמודדים עם אתגרים רבים נוכח משבר הקורונה. בזמן הקרוב נתכנס ונדון בקריטריונים למתן הסיוע" מסר ראש העיר, תומר גלאם והוסיף: "גם יתר הפרוייקטים מהווים בשורה של ממש לתושבים: ליוצאי אתיופיה שחיכו זמן רב למועדון ומרכז מורשת, לדייגים שייהנו ממזח משודרג וגם לאמהות ופעוטות שייהנו ממבנה משודרג, מרווח ונעים יותר של טיפת חלב. נמשיך לפעול כל העת לרווחת התושבים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר