הטקס החגיגי

מצפון נפתחה: נחנכה היציאה הצפונית החדשה של אשקלון

טקס חנוכת כביש היציאה הצפונית ומחלף אשקלון צפון התקיים היום במעמד שרת התחבורה מירי רגב. רגע מביך מעט נרשם כאשר השרה הודתה כי הטקס אינו עומד בתקנות ובכללים שקבע משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 7.7.20 11:47

עדכון אחרון: 7.7.20 20:39

     

לאחר שנים של ציפייה: ביום רביעי בבוקר נפתחה היציאה הצפונית החדשה והרביעית במספר בעיר אשקלון ואיתה גם מחלף אשקלון צפון. זאת לאחר שיום קודם לכן, נערך טקס פתיחת המחלף במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ראש העיר, תומר גלאם, יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר ומנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ.

השרה מירי רגב חונכת הכביש החדש. צילום: דוברות עיריית אשקלון

השרה מירי רגב חונכת הכביש החדש. צילום: דוברות עיריית אשקלון

“היום הגיע הרגע לו חיכתה אשקלון משך שנים”, אמרה השרה רגב, “אנחנו משחררים את הפקקים ומעלים את אשקלון על מסלול ההמראה. תשתיות תחבורה הם לא רק היבט כלכלי, אלא היבט חברתי. אנחנו מחברים את ישראל, מהצפון לדרום ולמרכז, בתשתיות נכונות וחכמות, בצורה נגישה, זמינה ומהירה. לראש העיר, תומר גלאם, אתה פועל ללא לאות למען תושביך. אתה נחוש, לא מוותר, כדי להביא בשורות לתושבי אשקלון והבאת הרבה מאוד בשורות לתושבי העיר בהרבה תחומים. מדהים לראות ראש עיר כל כך נמרץ וחרוץ שעושה למען העיר”.

איתמר רביבו, מירי רגב ותומר גלאם

איתמר רביבו, מירי רגב ותומר גלאם

רגב שהבחינה כי מספר המשתתפים בטקס חרג משמעותית מהוראות משרד הבריאות שדיברו על 20 משתתפים לכל היותר, התנצלה על כך ואמרה “אנחנו נמצאים לא בדיוק במגבלות שמשרד הבריאות הנחה. אנחנו צריכים להיות מצומצמים יותר, נכון שאנחנו בשטח פתוח, אבל אנחנו צריכים להיות עם פחות אנשים. להבא, אני אוודא שהדברים האלה קורים כפי שאנחנו מבקשים, אין דרך אחרת. אנחנו צריכים לשמור על הנחיות משרד הבריאות”.

צפו בשידור הטקס:

צפו בטקס פתיחת מחלף אשקלון צפון והיציאה הצפונית החדשה מאשקלון ששודר כאן בשידור חי. הטקס נערך בהשתתפות שרת התחבורה מירי רגב

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Mardi 7 juillet 2020

ראש העירייה, תומר גלאם דיבר על הכביש החדש ואמר כי לא מדובר רק בתשתית תחבורה, “הכביש הזה הוא סמל לתקופה חדשה שנפתחת באשקלון, סמל לצמיחה והתפתחות משמעותית של אחת הערים הגדולות בישראל, שתהיה בשנים הקרובות גדולה עוד יותר. התוכניות להקמת השכונות החדשות הופכות לנגד עינינו למציאות, הדחפורים כבר נמצאים בשטח, עבודות הפיתוח בעיצומן, המנופים משרטטים את קו הרקיע החדש של אשקלון.

"כל זה קורה למרות האיום הביטחוני שאנו מתמודדים איתו זה שני עשורים. העיר אשקלון סופגת הכי הרבה אש בכל סבב עימות מול עזה, ובזכות החוסן האדיר של האוכלוסייה המדהימה שלנו, אנו נותנים מענה לאש בהתיישבות – בהקמת עוד ועוד שכונות, בפיתוח תשתיות, בהקמת מוסדות חינוך ותרבות, ביצירת עיר בעלת איכות חיים, עיר שהיא בית ומשפחה אחת גדולה".

בנאומו פנה גלאם לראש הממשלה והזכיר שוב את עניין ההכרה באשקלון באזור עדיפות לאומית א’: “כעת, משימה נוספת לפנינו – הענקת מעמד אזור עדיפות לאומית א’ לאשקלון. תושבי אשקלון מגלים בכל פעם מחדש חוסן לאומי, הגיע הזמן שיקבלו גם חוסן כלכלי. זהו מהלך אסטרטגי משמעותי שיש בו אמירה חד-משמעית של הממשלה – שאנו לא נכנעים לטרור, אנו ממשיכים לפתח את הדרום, מחזקים את התושבים כאן ומעניקים להם את כל הסיוע הנדרש כדי שיוכלו לחיות באזור הזה בשלום ובביטחון, גם בביטחון כלכלי”.

ניסים פרץ, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל סיפר על תוכניות עתידיות נוספות: “לאחר שנתיים של עבודות ובהקדמה של 5 חודשים, אנו מוסרים את המחלף החדש שיאפשר את המשך מינוף פיתוחה ושגשוגה של העיר אשקלון. עשיה ברוכה של הקמת תשתיות תחבורה עוד לפנינו. החברה מבצעת בימים אלה את מחלף אשדוד צפון אשר יפתח לתנועה מלאה באוקטובר 2020. ובחומש הקרוב יושלם המהלך ע”י טיפול בכביש 4 מאשדוד עד מחלף עד הלום כולל, וממחלף עד הלום עד לכניסה הדרומית לאשקלון תוך הוספת נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומחלוף של הצמתים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר