יובל מוריוסף ז"ל
יובל מוריוסף ז"ל

"הוא חי, אנחנו מתים": מוטי מוריוסף לא מתנחם בעונש שנגזר על המחבל שרצח את בנו יובל

ארבע מאסרי עולם נגזרו היום על המחבל עאצם ברגותי שביצע את הפיגועים בהם נרצחו החייל האשקלוני יובל מור-יוסף, חברו החייל יוסף כהן הי"ד והתינוק עמיעד ישראל איש-רן ז"ל. "הסתכלתי לו בפרצוף והוא חייך אלי וזה הדבר הכי נורא שיכול להיות" מספר האב השכול שחזר היום מבית הדין הצבאי ודורש עונש מוות למחבלים

פורסם בתאריך: 24.6.20 18:43

     

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום על המחבל עאצם ברגותי, שרצח את החייל תושב אשקלון יובל מוריוסף הי"ד, ארבעה מאסרי עולם מצטברים.

על ברגותי גם הופעל במצטבר מאסר מותנה בן שלוש שנים שהוטל על המחבל בשל הרשעה קודמת. בנוסף, הוא חויב לשלם פיצויים בסך כולל של מיליוני שקלים לפצועים ולמשפחות הנרצחים.

כזכור, ב-13 בדצמבר 2018 ארע פיגוע ירי בצומת גבעת אסף מצפון לירושלים. מי שביצע את הירי הקטלני שממנו נהרגו החייל האשקלוני וחברו יוסף כהן הי"ד הוא ברגותי. בפיגוע נפצע לוחם נוסף ונערה שעמדה בטרמפיאדה. ארבעה ימים קודם לכן ביצע ברגותי יחד עם אחיו פיגוע ירי בצומת עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ז"ל ונפצעו נוספים.

זירת הפיגוע. צילום: ammar awad/רויטרס

זירת הפיגוע. צילום: ammar awad/רויטרס

חודשיים לאחר הפיגוע הצליח השב"כ לאתר את ברגותי ולוחמי הימ"מ הצליחו במבצע לילי ללכוד אותו ולהביאו לדין על מרחץ הדמים המיוחס אליו בשני הפיגועים. בנובמבר 2019 הורשע ברגותי בהתאם להודאתו, בשורה ארוכה של עבירות חמורות, וביניהן שלוש מקרי הרצח, עבירות של גרימת מוות בכוונה וניסיונות לעבור עבירה זו.

מי שליווה את הדיונים בבית הדין הצבאי, מהגשת כתב האישום ועד לדיון לשמיעת גזר הדין היום הוא מוטי מורי יוסף אביו של החייל. "אני הייתי שם והופעתי שם וראיתי אותו. הסתכלתי לו בפרצוף והוא חייך אלי וזה הדבר הכי נורא שיכול להיות. אין נורא מזה. מזלנו שמהמשפחה שלו לא הגיעה לדיונים" אמר היום האב מוטי.

לא יעמוד בזה. מוטי ואילנית מוריוסף עם בנם יובל ביום ההשבעה

מוטי ואילנית מוריוסף עם בנם יובל ביום ההשבעה

"מבחינתנו לא נסגר פה שום מעגל. אנחנו דרשנו עונש מוות למחבל. זה מחבל שכל חייו היה בבתי כלא על עבירות ביטחוניות, זה מחבל עם פוטנציאל לצאת החוצה ועם המדיניות שיש לנו היום, של שחרור מחבלים תמורת שבויים, יש סיכוי גדול מאוד שהוא יצא והוא יפגע שוב באזרחים אחרים".

עונש ארבעה מאסרי עולם זה לא מעט
"אתה יודע לאן הוא נכנס. הם נכנסים לבית מלון, עם ביקורי משפחות לימודים אקדמאים, משכורות מהרשות הפלסטינאית ואת זה אנחנו יודעים בבירור שהמחבל הזה מקבל 6,000 שקל משכורת מהרשות הפלסטינית. כך שאין פה שום הרתעה וכל מחבל שהולך לרצוח יהודים – הוא יודע שהוא הולך לחיות חיים הרבה יותר טובים ממה שהוא חי בבית שלו".

"מה זה כלא בשבילו? זה בית מלון. הוא הולך לנופש. אנחנו לאיפה אנחנו הולכים? אנחנו הולכים לשום מקום" אומר האב בצער ובכאב ומוסיף "הבן שלי לא חוזר, בן 20, כל החלומות שחלמנו בשבילו, שהוא יקים משפחה, ילך ללימודים, הכל נגדע הכל נפסק. אצל המחבל הכל ממשיך, המשפחה שלו ממשיכה, הוא ממשיך, הוא חי – אנחנו מתים".

דורשים עונש מוות למחבלים

לדברי האב שחבר בפורום "בוחרים בחיים" שמאגד סביבו מאות משפחות שכולות, הבעיה היא ההרתעה שאינה קיימת. "אין פה גזר דין מוות, אין פה הרתעה למחבלים אחרים. לנו אכפת שלא תיפול עוד משפחה אחת לשכול. כל עוד אין הרתעה והמחבל הבא שיחשוב לבצע פיגוע ולרצוח יהודים – אם לא ירתיעו אותו הוא ירצח ולצערי תצטרף עוד משפחה למשפחת השכול. זה קשה מאוד לומר את זה אבל המשפחה הבאה תצפה פגיעה שכל עוד אין הרתעה אנחנו ניפגע שוב".

אילנית ומוטי מוריוסף בהלוויית בנם יובל. צילום: אילן אסייג

לא רוצים שעוד משפחה תיכנס למשפחת השכול. אילנית ומוטי מוריוסף בהלוויית בנם יובל. צילום: אילן אסייג

מלבד עונש המוות למחבלים עצמם מור יוסף וחבריו בפורום "בוחרים בחיים" דורשים גירוש כל המשפחות והמסייעים למחבלים. "ברגע שמחבל יודע שהוא לא יוצא חי מהפיגוע הזה, זה לא רק הוא. לפני שמעלים אותו על המוקד הוא רואה איך מגרשים את המשפחה שלו איך הורסים לו את הבית – זו הרתעה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מדובר צה"ל נמסר היום כי "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות נגד גורמי הטרור באיו"ש, ויפעל למצות את הדין בחומרה עם כל מי שיבצע פעולות טרור. צה"ל משתתף בכאבן של המשפחות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר