הרב גלעד בן ברוך. צילום: מתן נעים
הרב גלעד בן ברוך. צילום: מתן נעים

"מחרחרי ריב": הרב גלעד בן ברוך תוקף את אנשי חב"ד באגמים

על רקע מאבקי שליטה בבית הכנסת באגמים, מחריף הטון מצד הרב גלעד בן ברוך שאומר כי אנשי חב"ד בשכונת אגמים הם "מחרחרי ריב וניסו לקבל לידם את השליטה בית הכנסת תוך שימוש בזרוע, ובאופן לא חוקי"

פורסם בתאריך: 27.5.20 18:41

     

המאבק על בית הכנסת בשכונת אגמים עולה מדרגה. בשבועות האחרונים אירעו חיכוכים בין אנשי הרב גלעד בן ברוך ואנשי חב"ד בשכונת אגמים על רקע מאבק השליטה במבנה בית הכנסת. המאבקים הגיעו השבוע לשיא כאשר המשטרה התערבה ופינתה את המתפללים מהמקום.

בית כנסת המריבה באשקלון: בשל מריבה על בית כנסת חדש בשכונת "אגמים" בין שתי קבוצות מתפללים, הוזעקו היום כוחות משטרה למקום. השוטרים הוציאו משם את המתפללים וסגרו את בית הכנסת

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Lundi 25 mai 2020

גורמים מטעם חב"ד טוענים כי המבנה מגיע להם על רקע פעילותם בשכונה, אך לדבריהם ראש העירייה הבטיח את המבנה לרב גלעד בן ברוך על רקע תמיכתו בבחירות.

חסימה של הכניסה שבוצעה על ידי אחת הקבוצות

חסימה של הכניסה שבוצעה על ידי אחת הקבוצות

למרות שהתקיימו שיחות בין הרב לוי פלס מחב"ד לבין הרב גלעד, נדמה כי העובדות שקבעו אנשי חב“ד בשטח על ידי כניסה לבית הכנסת עצמו וקיום תפילות בו, גרמו לרב גלעד בן ברוך להחריף את הטון נגדם.

בהודעה שפורסמה ביום מטעם הרב הוא הודיע על פתיחת בית הכנסת ואף העניק לו שם – "משכן מוהר"ן" על שם רבי נחמן מברסלב.

בית הכנסת ברחוב מפל התנור באגמים. מי יפעיל אותו. צילום: אלירם משה

"בימים הקרובים ואי"ה יפתח בגיל ורון, בית הכנסת המרכזי בשכונתנו אגמים המאחד בתוכו את כל תושבי השכונה, נשים וגברים, מבוגרים וילדים, חילונים ודתיים, ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים וכל אדם באשר הוא מתוך מאור פנים חרדת קודש ויחס אישי וחם", נכתב בהודעה מטעם הרב.



עוד נטען בהודעה כי כבר 18 שנים שהוא וחסידיו נודדים בין שכונות העיר תוך הבטחות מצד ארבעה ראשי עירייה.

אמנם בהודעה נכתב כי ישנה תקווה שהעירייה תמצא מקום הולם לאנשי חב"ד אשר נמצאים "בעשרות מוקדים בעיר אשקלון", אך יחד עם זאת בהתייחסו להתנהלות בשכונת אגמים נכתב מטעם הרב כי "עם זאת לא נסבול כל מעשה אלימות ואיומים בטענת כל אלים גבר, בתקופה האחרונה בו בתי הכנסת נסגרו, ולא נתנו אישורים להתפלל ברבים, הגיעו מחרחרי ריב שוודאי ששם אותו מוסד קדוש לא קרוי עליהם, ושם רבם האדמו"ר הטהור והחסיד האמיתי לא מול עיניהם, וניסו לקבל לידם את השליטה בית הכנסת ללא כל אישור מאף גורם מוסמך בעיריית אשקלון והמוסדות השונים המוסמכים, תוך שימוש בזרוע, ובאופן לא חוקי, ובשל כך נאלצו השבוע להתפנות על ידי פקחי עיריית אשקלון".

בהודעה אף יש הצהרה כי הם לא מתכוונים להשתלט על בית הכנסת אלא "כאיש אחד נמתין בסבלנות, ביושרה, במתינות וביראת כבוד לטופס 4 ולאישור העירייה". עוד נכתב כי "זכות הצדיק הקדוש והנורא רבי נחמן מברסלב אשר בכל העיר אשקלון על סך 150,000 תושביה הגיע הזמן שבית כנסת אחד יהיה קרוי על שמו הטהור".

ההודעה מצד הרב

לדברי אנשיו של הרב גלעד, בימים אלה הוא עובר לגור בשכונה, זאת לאחר שלר מעט מחסידיו עברו להתגורר בה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר