זבל נערם צמוד לפח מוטמן. צילום: אלירם משה
זבל נערם צמוד לפח מוטמן. צילום: אלירם משה

"עכשיו תראו שינוי": תקופת ניסיון לחברת פינוי האשפה באשקלון

לאחר תלונות רבות על אי פינוי פחי אשפה, על פגיעה בפחים מוטמנים וכן בכלי רכב, התקיים שימוע לחברת "דחס" המפנה את האשפה בעיר. בסיום השימוע הוחלט על תקופת ניסיון של חודשיים. בעל החברה מבטיח הכנסת טכנולוגיות חדשות שישפרו את פינוי האשפה בעיר

פורסם בתאריך: 31.5.20 17:50

     

התמונות של שקיות הזבל הנערם בצידי עשרות פחים מוטמנים באשקלון מציפות את הרשתות החברתיות. אבל הקריאות והמחאה של תושבי העיר עשו את שלהם על מקבלי ההחלטות בעירייה והם החליטו להעמיד את החברה הקבלנית שזכתה בעבודה על מקומה ולדרוש הסברים והבהרות על התלונות הרבות שלא זכורות בעיר שנים רבות.

למה לא מפנים את זה מהרחוב? כך נראה אחד הפחים ברחוב ההסתדרות. צילום: אלירם משה

לאחר מספר התראות ודרישות מצד העירייה, הוחלט להזמין את דני סעידיאן בעלי חברת "דחס מנוף ושירותים" לשימוע בלשכת מנכ"לית העירייה.

כפי שפרסמנו, במכתב שנשלח מהמחלקה המשפטית של העירייה בחודש אפריל לחברת דחס נכתב כי "החל מתחילת העבודה בעירייה ועד היום (בחלוף למעלה מ-4 חודשי עבודה) חברתכם לא מצליחה לבצע את מלוא סידור העבודה מיומי, וזאת חרף תגבורים של חברות חיצוניות. מדי יום נותרים לפחות כ-100 מוטמנים שאינם מפונים (המדובר ב-3600 בתי אב שנותרים ללא פינוי פסולת). כתוצאה מכך נערמת פסולת רבה סביב למוטמנים… יודגש, כי התנהלות זו גרמה לתלונות רבות מסעם התושבים, ולתחושת אי שביעות רצון מתמשכת מפינוי האשפה, ולפגיעה בתדמיתה של העירייה".

עוד נכתב כי החברה העסיקה כוח אדם לא מקצועי אשר גרם לנזקים כבדים לפחים המוטמנים, נזקים אשר נאמדים במאות אלפי שקלים, "עד כה נקרעו במהלך ביצוע הפינויים על ידי חברתכם כ-200 שקים. נשברו מכלי הפלסטיק של המוטמנים ומעטפות הבטון של המוטמנים, כמו כן נשברו מכסי המוטמנים ועוד. והכל כתוצאה מפינוי לא מקצועי, בלשון המעטה, על ידי חברתכם".



לאחר השימוע שהתקיים לחברה הוחלט בעירייה להעניק לה חודשיים של ניסיון ולאחריהם יוחלט אם להמשיך ולעבוד עם החברה או לא.

כמו כן, על פי תנאי המכרז מחויבת דחס לבצע כמה פעולות ושיפורים טכנולוגיים: להתקין בפחים חיישנים שיזהו אם פח האשפה מלא ובכך ימנעו פינוי של פחים הריקים למחצה. כרגע, האינדיקציה לפח מלא היא כשנערמות שקיות מחוצה לו. עוד מחויבת החברה הזוכה להתקין חיישני gps בכל משאיות כדי שהעירייה תוכל לדעת היכן המשאיות.

ריקון פח מוטמן בשכונת ברנע באשקלון. צילום: אלירם משה

בחלק מהרשויות בישראל ניתן לראות את מיקום המשאיות ביישומון waze ובכך להימנע מנסיעה באותו רחוב בו הן מעכבות את התנועה, בעיקר ברחובות צרים.

עד עתה לא הותקנו הטכנולוגיות הללו, בין היתר בשל משבר הקורונה. כעת מבשר סעידיאן כי כבר בימים הקרובים תחל הטמעת מערכת החיישנים בפחים ובמשאיות. "השבוע יש לנו ישיבת התנעה ואנחנו מתחילים עם החיישנים והג'יפיאסים, העירייה עושה עכשיו מאמץ כדי לשפר ולהתייעל והצ'יפים האלה יפתרו את כל המחלוקות בין הקבלן לבין העירייה ולבין המציאות" אומר סעידיאן ומסביר כיצד זה יפעל "זה טאבלט שיושב במשאית ונותן לנהג כבר בבוקר עדכון מה הפחים שהוא צריך להעמיס וכמה אחוזים הם עמוסים. כשהנהג מעמיס זה סוגר מעגל ומוריד את הפח מתכנית העבודה".

ריקון פח מוטמן בשכונת ברנע באשקלון. צילום: אלירם משה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חברת דחס מפנה כמה שנים רבות פחים ממספר רשויות מקומיות והתקלות שהתרחשו באשקלון הפליאו רבים שלא הבינו כיצד חברה עתירת ניסיון נכשלת בעיר כמו באשקלון. אלא שלסעידיאן יש את ההסברים. בחודשים הראשונים היתה זו תקופה שבה נלמדו המסלולים והמיקומים של הפחים ולאחר מכן הגיעה בהפתעה מגיפת הקורונה שהשפיעה גם על כמויות האשפה הביתית וגם על תפקוד החברה, מה שהשליך ישירות על קצב העבודה ועל עשרות הפחים שהאשפה עלתה בהם על גדותיה.

"אתם מוזמנים לראות בעיר עצמה את השינוי" אמר סעידיאן ומבטיח שמעתה עם הטכנולוגיה החדשה לא יראו יותר זבל ברחובות אשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר