סוכנות הדואר בשכונת מגדל. עומדים בחוץ. צילום: אלירם משה

מקומם: חצי מאשקלון ללא סניפי דואר והלקוחות ממתינים שעות תחת השמש הקופחת

שתי השכונות הכי גדולות באשקלון, ברנע ושמשון, נותרו ללא סניפי דואר והתוצאה עומס בסניפים האחרים ותורי ענק המשתרכים מהם החוצה. "אנו מודעים לעומסים באשקלון. הנושא נמצא בטיפול", אומרים בדואר ישראל. אז איך אפשר להימנע מהמתנה תחת השמש בתור לדואר?

פורסם בתאריך: 18.5.20 13:40

עדכון אחרון: 18.5.20 16:23

     

מי שביקש להגיע בימים האחרונים לסוכנויות הדואר ברחבי אשקלון נתקל בשתי אפשרויות: או שהסניף סגור או שיש בו תור כל כך ארוך שצריך להמתין מחוץ לדואר למעלה משעה ותחת השמש הקופחת.

בשבוע שעבר פרסמנו כאן על סגירתה של סוכנות הדואר בשכונה הכי גדולה באשקלון, שכונת ברנע. הקבלן שהפעיל את הסוכנות החליט לאחר שנתיים כי העסק לא רווחי ולאחר שניסה ללא הצלחה להגיע להבנות עם הדואר כדי להגדיל את מחירון השירותים שבגינם משלמת לו חברת דואר ישראל – החליט להחזיר את המפתחות וסגר את הסוכנות.

המכרז שפורסם כבר נסגר ואפילו יש סוכן שמתחיל בימים אלה בהכנות לפתיחת סוכנות חדשה בברנע, אבל הפתיחה לא תהיה בימים הקרובים.

עם פרסום הכתבה נודע לנו כי גם הסניף ב'קניון לב' ששרת את השכונה השנייה בגודלה בעיר, שכונת שמשון סגור. הפעם בגלל החשש מהתקהלות. הסניף נסגר בשיאו של משבר הקורונה, כשההנחיות של משרד הבריאות הורו לסגור את כל הקניונים. לפני שבועיים כשהותר לפתוח את הקניונים תחת מגבלות, הוחלט כי היות והסניף ממוקם במקום סגור וכל נסיון למנוע את ההתקהלות תנחל כישלון ורק תעביר אותה אל שדרת הקניון.

סניף הדואר בקניון לב. סגור עקב החשש מהתקהלות. צילום: אלירם משה

וכששני הסניפים בשכונות הכי גדולות באשקלון סגורים העומס עובר לששה סניפי הדואר הנותרים שרובם צרים מלהכיל. אם בבית הדואר המרכזי וגם בקניון לב יש מקומות ישיבה לא מעטים, הרי שכשהסוכנויות בגבעת ציון, בנווה דקלים, במרכז הנפתי ובשכונת מגדל כל כך קטנות, כך שרק לקוחות בודדים מורשים להיכנס בעת ובעונה אחת ורבים אחרים נאלצים להמתין לעתים למעלה משעה בחוץ.

סוכנות הדואר במרכז הנפתי. עומדים בחוץ בשמש. צילום: אלירם משה

בסיבוב בין סוכנויות הדואר השונות בעיר מצאנו לקוחות ממתינים בחוץ. "אני פה כבר יותר משעה מחכה", אמרה לנו תושבת העיר בשנות השישים לחייה תוך שהיא מנסה למצוא מקום צל מתחת לעץ סמוך לסוכנות הדואר במרכז הנפתי.

סוכנות הדואר ברחוב אורט. עומדים בחוץ. צילום: אלירם משה

סוכנות הדואר בגבעת ציון. ממתינים בחוץ. צילום: אלירם משה

אז איך אפשר להימנע מתור בדואר?

  • ניתן להזמין באפליקציית הדואר תור ולהגיע בשעה היעודה
  • את רוב התשלומים ניתן לבצע גם באמצעות כרטיס אשראי באינטרנט
  • אם יש לכם רק מזומן ניתן לשלם את כל התשלומים גם בתחנת הדלק מנטה בגבעת ציון

מחברת דואר ישראל נמסר: "אנו מודעים לעומסים באשקלון הנובעים מסגירת מספר יחידות בעיר עקב הקורונה והנושא נמצא בטיפול".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר