פעם היתה פה סוכנות דואר. סופר ברנע ברחוב חיים סלע. צילום: אלירם משה
פעם היתה פה סוכנות דואר. סופר ברנע ברחוב חיים סלע. צילום: אלירם משה

ברנע: השכונה הכי גדולה באשקלון נותרה שוב ללא סניף דואר

הסוכנות היחידה בשכונה בה מתגוררים שליש מתושבי העיר נסגרה שנתיים וחצי לאחר שנסגרה קודמתה בשל חוסר כדאיות כלכלית. הזכיין שסגר אותה ניסה להגיע להבנות חדשות עם דואר ישראל אך לא זכה לשיתוף פעולה. בינתיים פורסם מכרז חדש שטרם ידוע מה יעלה בגורלו

פורסם בתאריך: 13.5.20 16:57

     

שכונת ברנע גדלה וגדלה, בניינים חדשים נחנכים, בנייתן של וילות חדשות מסתיימת  אבל השכונה הנחשבת הגדולה ביותר באשקלון, עם כ-60 אלף תושבים נותרה מהשבוע ללא סוכנות דואר בה ניתן לשלוח חבילות או לבצע תשלומים או פעולות אחרות ממגוון הפעולות שמציעה חברת דואר ישראל.

להיות סוכן של דואר ישראל זה כנראה עסק לא כל כך רווחי. לפני שנתיים וחצי דיווחנו כאן על סגירת סוכנת הדואר היחידה שפעלה במשך 26 שנים במרכזון הקטן שברחוב מונטיפיורי. אז, זה היה כמו בעסקים רבים שנסגרים – בשל חוסר כדאיות כלכלית. חברת הדואר הוציאה מכרז ולאחר חודש בישרנו על פתיחתה של סוכנות דואר בצמוד לסופרמרקט שברחוב חיים סלע למרגלות מגדלי בכור. אלא שמאז הסופר והסוכנות החליפו בעלות.

אנשי העסקים האשקלוניים, האחים יואל והרצל דוידי רכשו את הסופר עם הסוכנות יחד והחלו להפעיל את המקום.

השבוע הגענו למקום ונוכחנו לדעת כי כמו בסוכנות הוותיקה במונטיפיורי שנסגרה מחוסר כדאיות, גם זו הגיעה לאותה מסקנה. השלט אמנם נותר בחזית בניין המרכז המסחרי ומחכה שמישהו יוריד אותו, אך כל תכולת הסניף, הדלפקים, המחשבים והמדפים כבר פונו מהמקום והסופרמרקט הצמוד גדל מעט בזכות השטח שהתפנה.

מדפי מכולת במקום עמדות סוכנות דואר.. סופר ברנע ברחוב חיים סלע. צילום: אלירם משה

"לא כלכלי להיות היום סוכן דואר. לא מכסים את ההוצאות. כל מה שאני מקבל אני משלם לעובדים. יוצא שאני לא מרוויח כלום ואפילו מפסיד" מסר לנו השבוע, מי שהפעיל את הסוכנות, איש העסקים הרצל דוידי והוסיף "היו לי שתי פגישות איתם והם לא מוכנים לשמוע, לא מוכנים לשפר את ההצעה מעבר למה שקיבלתי. הודעתי להם שאני פורש, נתתי להם שלושה חודשים וזהו, זה נגמר".

איש העסקים הרצל דוידי.

על פי נתוני דואר ישראל מידי חודש קיבלה הסוכנות כ-3000 לקוחות.

הסוכנות נסגרה ללא הודעה מוקדמת ועד היום מגיעים מידי כמה דקות תושבים בשכונה כדי לקבל את אחד משירותי חברת הדואר אך מגלים את דבר סגירת הסוכנות. כעת במקום לסור לסוכנות הדואר הקרובה למקום מגוריהם נאלצים התושבים המתוסכלים להמר באיזה מבין שבע יחידות הדואר שנותרו באשקלון יש פחות עומס בתור כששתי הסוכנויות הקרובות נמצאות או בשכונת נווה דקלים או רחוב אורט שבשכונת אפרידר.

סוכנות הדואר נסגרה והסופר התרחב. צילום: אלירם משה

"נתתי את השירות הכי טוב ודאגתי שתמיד יהיו שתי עמדות פעילות, דאגנו שהכל יהיה מתוקתק ובסוף ראיתי שאני לא מרוויח כסף" אמר דוידי והוסיף "כואב לי על מאות אנשים שבאים מידי יום לכאן, לא רציתי לסגור אבל לא היתה לי ברירה".

באתר דואר ישראל כבר פורסם מכרז חדש להפעלת סוכנות בשכונה שכאמור יותר משליש מתושבי העיר מתגוררים בה. המועד האחרון להגשת הצעות היה ביום ראשון האחרון בצהריים, כך שכבר בקרוב נדע מה עלה בגורל המכרז.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מדואר ישראל נמסר: "לצערנו סוכן הדואר שהפעיל את סוכנות הדואר בשכונת ברנע, ביקש לסיים את התקשרותו מול חברת דואר ישראל. אנו נמצאים עתה בעיצומו של הליך מכרזי לאיתור מועמד מתאים להפעלת סוכנות הדואר. יצויין כי ניתן לקבל שירותי אשנב במספר יחידות דואר אפרידר, סניף מרכזי וסניף נוה הדרים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר