מופע זיקוקי דינור. צילום: דוברות עיריית אשקלון
מופע זיקוקי דינור. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בעקבות הביקורת הקשה: בוטלו מופעי הזיקוקים באשקלון

ההחלטה להפעיל מופעי זיקוקים באשקלון גררה ביקורת חסרת תקדים נגד ראש העירייה שהוביל את המהלך. היום הוא חזר בו מכך והודיע כי לא יתקיימו מופעי זיקוקים ביום העצמאות

פורסם בתאריך: 25.4.20 21:13

     

מאז יום חמישי, אז הכריז ראש העירייה תומר גלאם כי באשקלון יתקיימו מופעי זיקוקים, סערה העיר אשקלון וגעשה. בעיקר ברשתות החברתיות.

ביקורת ציבורית קשה הוטחה בו על ההחלטה הזאת אותה קיבל בניגוד לראשי ערים רבים בארץ. הוא אפילו הגדיר את המהלך הזה כ"ללכת נגד הרוח".

הביקורת נמתחה עליו גם מתוך הקואליציה שלו על ידי הממונה על האירועים, משה אטיאס שאמר כי מדובר בצעד "מיותר". וגם מצד ראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני שאמר כי גלאם "מנותק מהציבור".

גלאם ביום עצמאות אחר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אפשר לומר כי ברשתות החברתיות הייתה כמעט תמימות דעים בכך שמדובר בצעד מיותר ומנותק וכי היה נראה כי רובו המכריע של הציבור מתנגד לכך. הדבר בא לידי ביטוי אפילו בתגובות לפוסט שפרסם גלאם בו הסביר מדוע החליט כן לקיים את מופעי הזיקוקים. הנה כמה מהתגובות:

"בוא תעזור לי למלא את המקרר ולעוד יותר ממחצית תושבי העיר הזאת במקום לשרוף על זיקוקים.. לא יודעת כמה בדיוק סיוע הענקת לתושבים או לא אבל עצם זה שאפשרת לארנונה לעלות בזמן כזה כבר מעידה המון"

"ראש עיר כהרגלך אתה ממשיך לאכזב ומרוב אטימות אתה לא קורא את התמונה ומבין לליבם של התושבים. בפועל 0 מעשים, 0 תוצאות, חושב רק איך להרשים ולא באמת דואג לתושבים ולעסקים שקורסים במשבר. קח את כל העודפים שנצברו בעירייה ,תבטל את הארנונה לעסקים ותממן סיוע למשפחות רבות שנמצאות במצוקה"

"למען התושבים עדיף שלא יהיו זיקוקים כדי שלא יהיה גל הדבקה נוסף. במשך חודש אשקלון כיכבה במקומות הראשונים באחוזי ההדבקה, זה לא מספיק כדי לבטל את הזיקוקים?"

נכון שהיו גם תגובות תומכות, אך הן היו טיפה בים וממש מעטות ביחס לתגובות השליליות.

לכך הצטרפה גם עצומה שקראה לביטול מופעי הזיקוקים, עצומה שבתוך יממה וחצי צברה למעלה מ-600 חתימות.

הערב הודיע גלאם כי הוא חוזר בו מהחלטתו וכתב כי "יום העצמאות אינו יום של מחלוקת. זהו יום בו העם שהתאחד עם זכר הנופלות והנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה, מרים ראשו לציין בגאון ובגאווה את עצמאותנו הלאומית. בשם האחדות ולמרות שדעתי שונה, אני קשוב לרחשי הציבור ולכן נוותר השנה על מופעי הזיקוקים והאורות ונייחל שנדע כולנו ימים טובים יותר, בשמחה, אחווה ובעיקר בריאות".



"מברך את ראש העיר תומר גלאם על ביטול מופע הזיקוקים בערב יום העצמאות", כתב פעיל הציבור, ברק חדריאן שביקר את המהלך, "גם אם לא האמנת בזה, ההקשבה לרחשי הלב של הציבור חשובה לטובת האחדות בעירנו. מאחל רק שמחה ושנדע ימים טובים מאלה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר