זירת התאונה הקטלנית. מי האשם? צילום: דוברות המשטרה
זירת התאונה הקטלנית. מי האשם? צילום: דוברות המשטרה

5 הרוגים ו-20 פצועים קשה: סיכום 2019 בכבישי אשקלון

החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מאי במהלכו נפגעו 43 בני אדם בעיר. מנכ"ל אור ירוק: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל"

פורסם בתאריך: 31.12.19 09:28

     

אין אשקלוני שלא כאב לפני ארבעה חודשים את מותן של תהל וירין מעול בנות 17 ו-19 באחת מתאונות הדרכים המחרידות ביותר שידעה אשקלון בעשור האחרון.

תהל וירין מעול ז"ל

תהל וירין מעול ז"ל

אל האחיות מעול מצטרפות גם פנינה טיפליצקי שנדרסה סמוך לביתה בשכונת ברנע ותושבת אשקלון נוספת שרק לפני שבועיים נפצעה קשה מפגיעת רכב בשד' עופר סמוך לבריכה העירונית ונפטרה מפצעיה לאחר מספר ימים. בתחילת השנה נפגעה בת 72 מרכב כשחצתה את מעבר החציה סמוך למרכז הרפואי ברזילי ומותה נקבע מאוחר יותר בחדר הטראומה בבית החולים.

נהרגה ליד הבית. פנינה טיפליצקי ז"ל

חמש האשקלוניות הן רק חלק קטן מ-135 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 בתחום העירוני בכל רחבי ישראל.

על פי הנתונים, שמפרסת עמותת "אור ירוק" לקראת סופה של שנת 2019 והמבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2019 נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים, עליה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, 135 מההרוגים נהרגו בתחום הערים והישובים.

זירת התאונה. צילום: דוברות איחוד הצלה

מבין ההרוגים – 17 נהרגו כרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 רוכבי אופניים רגילים, 88 נהרגו כהולכי רגל ו-68 נהרגו כרוכבי אופנועים וקטנועים – עליה של 55% בהשוואה לשנה שעברה וזו השנה בה מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה מזה 15 שנים.

באשקלון נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 272 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 20 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מאי במהלכו נפגעו 43 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,820 בני אדם, מהם 1,146 שנפצעו באורח קשה. ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשי השנה הראשונים, אחריה תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע החמישית במספר הנפגעים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך" אומר השבוע מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה ומוסיף  "כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את התקציב שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר