עובדי איסוף הגזם מפגינים מול בניין העירייה. צילום: אלירם משה

"אין לי אוכל להביא הביתה": עובדי קבלן התבשרו על פיטורים והפגינו

העובדים שחרב הפיטורין מונחת על צווארם הגיעו אל מול בניין העירייה, הניפו שלטים וקראו לראש העיר לאפשר להם להשתלב בחברה החדשה שזכתה במכרז איסוף הגזם. העירייה: "חברת 'מאיה' ועובדיה, בין היתר, כוללים גם את מנהלי משאיות המנוף. כל ניסיון לצייר תמונה אחרת, חוטא למציאות".

פורסם בתאריך: 18.12.19 20:04

     

הווטו שהטילה העירייה על קליטתם של עובדי מנופי איסוף הגזם הוותיקים הוציא הערב את העובדים להפגנה מול בניין עיריית אשקלון ברחוב הגבורה. כמו שפרסמנו כאן מוקדם יותר העירייה יצאה לפני מספר חודשים למכרז בו הפסידה החברה הקבלנית האוספת את הגזם מרחבי העיר. במקומה זכתה חברת 'מאיה' שמנהליה היו מעוניינים להעסיק את עובדי המנוף הוותיקים, המכירים את העבודה ומבצעים אותה שנים רבות.

הכף שמחוברת למנוף תופסת את הגזם ומעלה אותו למשאית בדרך לאתר ייעודי לפינוי גזם

אלא שמישהו בהנהלת העירייה החליט שחלק מהדרישות ממאיה תהיה להעסיק עובדים חדשים, גם כאלה שמעולם ביצעו את העבודה ולא להמשיך להעסיק את העובדים ובמילים אחרות להותיר אותם ללא עבודה וללא פרנסה.

העובדים החליטו כאמור לצאת למחות נגד המהלך וביום רביעי בערב הם קיימו הפגנה מול בניין העירייה בבקשה מראש העיר להציל את מקור פרנסתם. הם החזיקו שלטים בהם נכתב בין היתר "עיריית אשקלון גוזלת פרנסה" ו-"תומר גלאם פיטר את אבא שלי, אין לנו איך להביא אוכל הביתה".



"אנחנו שש משפחות, תושבי אשקלון, אנחנו 20 שנה בתחום הזה. אנחנו לא מכירים שום דבר אחר זה גזל של פרנסה" הסביר ניר סויסה מנהל העבודה כיום והוסיף "הם החליטו שאנחנו נישאר ללא פרנסה. למרות שחברת מאיה רוצה אותנו בעבודה, החליטו שאנחנו נשארים ללא עבודה וללא פרנסה והכל הולך לפח".

ניר סויסה מוחה. צילום: אלירם משה

סויסה אומר כי הוא עובד בפרח השקד 4.5 שנים אבל זו רק חברה אחת מיני רבות שכל פעם מתחלפות, אך ממשיכות לעבוד עם בעלי הניסיון.

צפו בסרטון מתוך ההפגנה הערב:

הפגנת עובדי איסוף הגיזום נגד העירייה שדורשת לפטרם אחרי עשרות שנות עבודה. לכתבה>> https://bit.ly/2S2owmG

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Woensdag 18 december 2019

יוסי אמסלם, עבד בחברה הזאת כבר שלוש שנים וגם הוא התבשר כי לא רוצים בהעסקתו. "שלוש שנים אני עובד בחברה הזאת, נותנים את המרב והשירות הכי טוב שיכול להיות לא הגיוני שלתושבי אשקלון יעשו לנו דבר כזה תמוה. מהתשיעי לחודש אני בלי פרנסה. מהתשיעי לחודש אין לי אוכל להביא הביתה" אומר אמסלם, מתחנן שהעירייה תחזור בה מכוונתה זו ומוסיף "אני מקווה שיעשו לזה סוף וימצאו לזה פתרון מהר מאוד. לא יכול להיות מה שקרה פה. משהו תמוה מאוד. בתשיעי לחודש אין לי אוכל להאכיל את הילדים שלי בבית".

יוסי אמסלם בהפגנה. צילום: אלירם משה

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "במסגרת רפורמת הניקיון יצאה העירייה למכרז חדש בנושא, במסגרתו זכתה חברת 'מאיה' ועובדיה, בין היתר, כוללים גם את מנהלי משאיות המנוף. כל ניסיון לצייר תמונה אחרת, חוטא למציאות".

עובדי איסוף הגזם מפגינים מול בניין העירייה. צילום: אלירם משה

עובדי איסוף הגזם מפגינים מול בניין העירייה. צילום: אלירם משה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר