אחד השלטים שהכינו העובדים

"זה גזל של פרנסה": למה העירייה הטילה וטו על העסקת שישה פועלים?

שישה עובדי פינוי גזם טוענים כי העירייה הורתה לקבלן החדש שלא להעסיק אותם, זאת למרות ניסיונם ארוך השנים. בהסתדרות העובדים דורשים מראש העירייה להתערב. בשעה 16:30 הם מתכננים להפגין מול בניין העירייה

פורסם בתאריך: 18.12.19 13:41

     

שישה עובדים שהועסקו בשנים האחרונות אצל חברת הניקיון "פרח השקד" במכרז של העירייה טוענים כי העירייה גורמת להם לאיבוד הפרנסה. ששת העובדים שמפרנסים עם משכורתם משפחות קיבלו לאחרונה הודעה מחברת מאיה שזכתה לאחרונה במכרז פינוי הגיזום, שהעירייה הנחתה אותה לא להעסיק אותם.

המקובל ברשויות מקומיות ובעבר גם בעיריית אשקלון, הוא שעובדי קבלן, כמו למשל בחברות ניקיון או בחברות שמירה ואבטחה, כשחברה חדשה זוכה במכרז מקבלים העובדים את האפשרות להמשיך להיות מועסקים בחברה הזוכה ובלבד שהשינוי לא ימיט עליהם אסון כלכלי כאיבוד מקור פרנסתם. כך קרה למשל כשחברת השמירה במוסדות החינוך התחלפה, החברה הוחלפה, אך העובדים המשיכו בעבודתם, תחת נהלים חדשים כפי ראות עיני מנהליה.

ניר סויסה, בן 39, אב לשלושה, הוא מנהל העבודה של נהגי המנופים אשר כבר שנים מפנים את הגזם ברחבי העיר. 22 שנים הוא עובד בתחום, מכיר את העבודה על בוריה ובעבר כשהתחלפה החברה במסגרת הליך מכרז הוא שמר על מקור פרנסתו באמצעות המשך העסקה בחברות הזוכות.

הכף שמחוברת למנוף תופסת את הגזם ומעלה אותו למשאית בדרך לאתר ייעוד לפנוי גזם

אלא שהפעם משהו קרה. לאחר שהעובדים כבר עודכנו כי חברת מאיה אכן מעוניינת להעסיק אותם בתנאיה שלה וכשהעובדים היו רגועים שלמרות השינוי שהתחולל, הם יוכלו להמשיך לביא לחם לביתם, קיבלה חברת מאיה הנחיה מהעירייה שלא לקלוט אותם לעבודה.

"הגעתי לחברת מאיה לפגישה בראשון לציון, סגרנו את כל התנאים שאני ממשיך איתו בתור מנהל עבודה והנהגים ממשיכים כרגיל לעבוד איתו" מספר סוויסה ומוסיף "אתמול הוא שולח לי הודעה בשעה חמש ורבע בערב שכרגע הם יצאו מישיבה באגף שפ"ע בעירייה ויש החלטה שהתקבלה אצל המנכ"לית ואצל ועדת המכרזים שהכל חדש, אנחנו לא ממשיכים לעבוד".

העובדים החליטו לפנות להסתדרות שתסייע להם. הבוקר נערכה פגישה בה נחשפו אנשי ההסתדרות לראשונה למהלך החריג של העירייה. מזכיר האיגוד המקצועי, עו"ד משה דוסטרה שלח בסיומה מכתב לראש העירייה, תומר גלאם ובו ביקש להתערב בסוגיה ולמנוע את הפגיעה בעובדים.

המכתב של דוסטרה לראש העירייה.

דבר סיום המכרז בתוך 3 שנים כשבדרך כלל הוא נמשך 5 שנים גם תמוה. "כרגע העבודה שלנו נגמרה תוך שלוש שנים, לא לאחר חמש שנים" אומר סוויסה וטוען שיש לו הערכה למה שעומד מאחורי ההחלטה שגוזלת את מטה לחמו ולחמם של חמש משפחות נוספות "העירייה החליטה בגלל שאבי מזרחי, בעל חברת פרח השקד היה תומך מושבע של איתמר שמעוני בבחירות, העירייה החליטה ללכת עד הסוף ולצאת למכרז לפני תום המועד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




העובדים החליטו לצאת למחות נגד המהלך ולקראת ערב הם יקיימו הפגנה מול בניין העירייה בבקשה מראש העיר להציל את מקור פרנסתם. "אנחנו שש משפחות, תושבי אשקלון, אנחנו 20 שנה בתחום הזה. אנחנו לא מכירים שום דבר אחר זה גזל של פרנסה" הסביר סוויסה.

מעיריית אשקלון טרם נמסרה תגובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר