ההמונים בהלווית הרב דוד לוי ז"ל. צילום: מוטי זילברברג
ההמונים בהלווית הרב דוד לוי ז"ל. צילום: מוטי זילברברג

המונים בהלוויית הרב דוד לוי: "אבא, אני מתגעגע", נפרד בנו הקטן

האברך שבעבר התגורר באשקלון וזכור לרבים מתושביה הובא אמש למנוחות בטקס קורע לב שלא הותיר עין יבשה. המשטרה המרוקאית ממשיכה בחקירת נסיבות התאונה

פורסם בתאריך: 3.12.19 14:55

     

כאלפיים וחמש מאות איש הגיעו אתמול אחר הצהריים ללוות את הרב דוד לוי ז"ל בדרכו האחרונה, בבית העלמין באשדוד. לוי נהרג בתאונת דרכים שכעת נחקרת על ידי המשטרה המרוקאית.

ההמונים בהלווית הרב דוד לוי ז"ל. צילום: מוטי זילברברג

ההמונים בהלוויית הרב דוד לוי ז"ל. צילום: מוטי זילברברג

במהלך ההלוויה, נפרד ממנו בנו מאיר בן ה-7 ולא השאיר עין יבשה "אני מתגעגע אליך, עוד מעט חנוכה ואני לא יודע איך נדליק חנוכייה בלעדיך? אבל אני בטוח שתשמור עלינו כמו שתמיד דאגת לנו. בורא עולם בבקשה תביא כבר את המשיח בשביל שאבא הצדיק יהיה בתחיית המתים ונראה אותו. אבא, תתפלל על אימא שיהיה לה המון כוח לגדל אותנו", אמר הבן הקטן וכל הקהל פרץ בבכי.

צפו בבן נפרד מאביו:

גם הרב חיים פינטו, אביו של הרב יאשיהו פינטו ורבה הראשי של העירם קריית מלאכי ואשדוד, ספד לו במשך זמן רב וסיפר על מעלותיו.

הרב חיים פינטו מספיד. צילום: מוטי זילברברג

הרב חיים פינטו מספיד. צילום: מוטי זילברברג

לוי, יצא עם קבוצה מחסידי הרב יאשיהו פינטו אל חצרו של הרב שלפני מספר שנים הועתקה למרוקו לאחר שהרב מונה לרב הקהילה היהודית שם. הוא היה חלק מקבוצה של עשרות מחסידיו של הרב פינטו, רבים מהם מתושבי אשקלון, אשר יצאו בשבוע שעבר להילולה שערך הרב בקזבלנקה.

הרב דוד לוי ז"ל

הרב דוד לוי ז"ל

התאונה ארעה כאשר לוי נמחץ בין שני אוטובוסים. התאונה אירעה ביום שישי לפני כניסת השבת והרב פינטו הורה לחסידיו להמשיך את שגרת השבת כרגיל ורק במוצאי שבת הגיעה הבשורה לישראל. על פי חלק מהדיווחים, התרחש ויכוח וחילופי דברים בין נהג האוטובוס לנוסעים והם טוענים כי הדריסה נעשתה בכוונה. אך כאמור, הנושא עדיין בחקירה.

זירת התאונה במרוקו

זירת התאונה במרוקו

דוד לוי בן ה-44, נולד וגדל באשקלון, בצעירותו היה דמות מוכרת בנוף האשקלוני, בין היתר בחיי הלילה בעיר. הוא חזר בתשובה לפני כ-15 שנים, לאחר שהתחתן, העתיק את מגוריו לאשדוד שם ניהל את בית המדרש של הרב פינטו. לוי, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, כשהקטן מהם בן שנה וחצי בלבד. וכן הורים, שרה וכליפא ושלושה אחים.

מאז קרות האירוע טוענים עדי ראייה שהיו במקום, חלקם מחוץ לאוטובוס וחלקם ישבו בתוכו, כי נהג האוטובוס דרס את הרב דוד לוי בכוונה. לאחר המקרה פורסם כי נהגי שני האוטובוסים נלקחו לחקירה על ידי המשטרה המרוקאית וכי הנהג שדרס טען כי בטעות לחץ על הגז. אבל העדויות של מי שהיו במקום הגיעו גם לאוזניהם של בני המשפחה, והם לא מתכוונים להרפות מהעניין.

"מה שקרה שם לפי מה שסיפרו לנו הוא שהתפתח ויכוח עם הנהג שם, והוא התעצבן ודרס בכוונה את דוד", אומר אחיו יוסי, "יש שם עדים שראו את זה בעיניים שלהם. לא הייתה פה תאונה. היה שם מישהו אחד שנפגע ביד שלו מהתאונה הזאת, הוא עמד מאחורי דוד והוא מספר שהוא ראה שהנהג נותן גז ודורס. לא הייתה פה תאונה".

נכון לעכשיו הם פועלים בכמה צינורות מול המשטרה המרוקאית, בין היתר באמצעות עורך דין ישראלי שעומד בקשר עם גופי החקירה שם.

במשפחה אומרים כי הם לא ירפו מהעניין וכי הם ימשיכו להילחם על חקר האמת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר